Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by ChapDDR » Thu Jan 31, 2013 22:37

Hij gaat overmorgen langs bij de video/audio speciaalzaak en als het niks wordt, tijd om te sparen voor een nieuwe monitor!
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by ChapDDR » Sat Feb 02, 2013 13:59

Nou,

R.I.P. :(

Ik ben zo net langs geweest en ze zeiden dat het probleem ligt bij dat zuignap en alles wat er aan zit. Ze konden er wel naar kijken en wat schoonmaken maar dat zou erg duur uitlopen en wie weet deed het wel niks. Ze gaven mij wel de tip alles in te spuiten met isolatiespray (haarlak kon ook) maar dit betekende niet dat die veilig is en dus heb ik besloten hem toch maar weg te doen. Beter een nieuwe veilige kopen :)

Ik weet niet of er mensen zijn die interesse hebben in het fixen van deze monitor? Maar hij mag weg voor niet veel en dat geld gaat dan naar de financiering van de nieuwe monitor. Buiten het stroomprobleem heeft die alleen wat convergence foutjes maar verder is de monitor gewoon goed, geen burn-in etc.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by Jinxz » Sat Feb 02, 2013 16:49

Chapddr wrote:Nou,

R.I.P. :(

Ik ben zo net langs geweest en ze zeiden dat het probleem ligt bij dat zuignap en alles wat er aan zit. Ze konden er wel naar kijken en wat schoonmaken maar dat zou erg duur uitlopen en wie weet deed het wel niks. Ze gaven mij wel de tip alles in te spuiten met isolatiespray (haarlak kon ook) maar dit betekende niet dat die veilig is en dus heb ik besloten hem toch maar weg te doen. Beter een nieuwe veilige kopen :)

Ik weet niet of er mensen zijn die interesse hebben in het fixen van deze monitor? Maar hij mag weg voor niet veel en dat geld gaat dan naar de financiering van de nieuwe monitor. Buiten het stroomprobleem heeft die alleen wat convergence foutjes maar verder is de monitor gewoon goed, geen burn-in etc.


PM sent
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by Sphere » Fri Feb 22, 2013 14:30

Chapddr, is dit wat voor je?

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr

Lijkt mij niet heel moeilijk om het scherm over te zetten? Maar goed makkelijk praten voor iemand die A-technisch is :D. Maar misschien heb je er wat aan.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by Da Dude » Fri Feb 22, 2013 14:51

goeie tip.
Anders misschien iets voor het NGC.
naomi met netboot erin, en crazy taxi erop.

Maar laat Chapddr even eerst. de foto met dat sneue kleine schermpje is ook niet tof.
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by Sphere » Fri Feb 22, 2013 15:02

Da Dude wrote:Maar laat Chapddr even eerst. de foto met dat sneue kleine schermpje is ook niet tof.


Haha inderdaad en 50 euro (zonder onderhandelen) voor zo'n scherm en reserve onderdelen is geen geld.
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by sombetzki » Fri Feb 22, 2013 16:09

Te cheap voor woorden!
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by ChapDDR » Fri Feb 22, 2013 16:50

heb al een tijd geleden met die gast gemaild. Chassis is kapot :/ Of dit moet een andere zijn. Even mailen voor de zekerheid ;) Thanks for the tip.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by ChapDDR » Fri Feb 22, 2013 17:44

Heb even met hem gemaild. Hij zegt dat die alle kasten ooit heeft overkocht van iemand anders en wilt de monitor niet testen. ( Voor die 50 euro neemt die de moeite niet, heb hem al meer geboden mits hij werkt )

Hij verkoopt dezelfde kasten als deze gast: http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=20&t=2171

Ik moet binnenkort naar utrecht dus zou e.v.t. langs kunnen gaan maar waarschijnlijk laat die mij het toch niet testen. Ik zou best graag een crazy taxi willen. ( Heel graag zelfs ) Maar dan zit ik wel misschien met twee kasten en geen werkende monitor op gescheept. ( Heb twee naomi monitors in oost-ende gezien maar die kosten samen 200 en hebben burn-in. )

Hoe ernstig is een kapotte chassis?

De verkoper is overigens arcadeflipperfreak.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by Sphere » Fri Feb 22, 2013 17:50

Hmm... als hij niet de moeite wilt nemen om het te testen dan zal hij wel niet werken. Prijs is te laag voor dit soort gedrag als je het mij vraagt, dat riekt naar een miskoop. Ik zou er dan geen moeite in steken. Als hij het niet wilt verkopen dan is dat zijn keuze (of haar keuze?).
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by ChapDDR » Fri Feb 22, 2013 17:53

Ik heb al een betere deal volgensmij. Nu even kijken hoe het loopt.
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
arcadeflipperfreak
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Tue Oct 04, 2011 11:15

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by arcadeflipperfreak » Fri Feb 22, 2013 18:06

Denken jullie nou echt dat ik voor die armzalige e 50 er een hoop tijd in ga steken, in onderdelen is deze naomi al veel meer waard.
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by Sphere » Fri Feb 22, 2013 18:21

Als jij er geen tijd en moeite in wilt steken voor "die armzalige e 50" dan moet je dat toch zelf weten? Maar als mensen dan denken dat ze voor "die armzalige e 50" geen bult willen vallen dan moeten ze dat toch ook zelf weten? :roll:

Wat ik mij wel afvraag is waar die houding en toon vandaan komt. Is het vreemd dat mensen graag spullen kopen waarvan ze kunnen zien of het werkt voordat ze het meenemen? Persoonlijk hoef ik geen zaken te doen met verkopers die niet willen testen. En ik vind 50 euro niet armzalig... maar ik geloof dat dat wel duidelijk was :lol:
arcadeflipperfreak
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Tue Oct 04, 2011 11:15

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by arcadeflipperfreak » Fri Feb 22, 2013 18:29

Bedankt voor je mening
User avatar
Sphere
Active Level:
Active Level:
Posts: 795
Joined: Mon Sep 24, 2012 23:30
Location: Zoetermeer
Contact:

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by Sphere » Fri Feb 22, 2013 18:35

No problem, nu weer terug ontopic. Chapddr, the floor is all yours :D
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by Psykick » Fri Feb 22, 2013 18:37

Even afgezien van het feit dat Pieter die monitor wel of niet wil testen, kan ik je vertellen dat een monitor die in een crazy taxi van zie echt enorme ben zal hebben. Één van de whatever burn die je ooit hebt gezien. Naomi kasten vind je sowieso bijna nooit zonder burn. Is echt een zeldzaamheid.

Ow ja arcadeflipperfreak heet ook Pieter.

En btw. Flipperfreak brengt het mss wat rot, maar hij bedoeld denk Ik gewoon dat de kast as-is wordt verkocht en dat is een stijl van verkopen waar sommige andere verkopers al jaren prima zaken door doen, als je maar duidelijk in de descriptie ;)
arcadeflipperfreak
Active Level:
Active Level:
Posts: 130
Joined: Tue Oct 04, 2011 11:15

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by arcadeflipperfreak » Fri Feb 22, 2013 18:55

Dank je Hasan, ik breng het misschien wat bot, maar ik verkoop het as is, en ik heb geen zin om daar een hoop tijd in te steken, kast is al gereserveerd en word morgen opgehaald btw
User avatar
ChapDDR
Active Level:
Active Level:
Posts: 951
Joined: Thu Aug 30, 2012 19:59
Location: Utrecht

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by ChapDDR » Fri Feb 22, 2013 19:07

Nja jij hebt hem verkocht en ik heb waarschijnlijk mijn nieuwe monitor dus eind goed al goed ;)

Maar ik snap het hele principe wel van zo verkopen maar het kwam voor mij meer over alsof je gewoon lui was/geen zin er in had (en normaal wel alles zou controleren) i.p.v. dat het je verkoopwijze is.

Als de monitor het had gedaan had ik hem gelijk gekocht en er mijn dreamcast met CT in gegooid hehe. ( Ik neem aan dat het stuur jamma aansluiting is en je hebt toch jamma>dreamcast converters. )
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by Psykick » Fri Feb 22, 2013 19:33

Haha, ik lees net even terug en zie dat auto correct er wel echt een zooitje van heeft gemaakt, anyway jullie begrepen het allemaal wel dus :mrgreen:
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by Da Dude » Sat Feb 23, 2013 00:24

Kan zijn dat het as is wordt verkocht, maar als pieter had gelezen wat voor gezeik Chapddr heeft met zijn kast, had hij best ff moeite kunnen doen om een mede liefhebber te matsen toch?
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by Psykick » Sat Feb 23, 2013 10:37

Mee eens, maar de vaste handelaren op dit forum zijn nou eenmaal niet van de hulpvaardigheid!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Monitor issue's ( Naomi cab monitor)

Post by Cageman » Sat Feb 23, 2013 10:40

Ja, precies. Er is een verschil tussen hobby en handel. En 50 euro lijkt me al matsen genoeg. Goedkoper kan niet. Alleen de bedrading en de PSU is al meer waard :) Flikker je de kast en monitor alsnog weg :D

Maar goed, dit topic kan op slot, lijkt me zo.
Locked