Goed nieuws en slecht nieuws.
Goede nieuws: Ik leef nog. Slechte nieuws: Ik ben niet veel opgeschoten.
Ik heb een stuk of 20+ foto's gemaakt van de monitor en ik krijg ze vanavond binnen. Ik zal ze dan gelijk posten maar voor nu even de informatie

Nadat ik de kap eraf had gehaald, heb ik heel lang moeten zoeken om het model van de monitor te herkennen. Het blijkt een hantarex ct29 ev/3 te zijn (31khz). ( Er zaten ook thomson en videolux stickers op. )
Er zaten maar 6 knoppen aan de achterkant van de monitor. ( +, -, <-, ->, enterlogo en een knop wat het beeld veel helderder maakte met een omega logo en 75 ernaast )
Ik heb maar een foto op het internet ervan kunnen vinden:
http://www.medi-gmbh.com/images/Chassis ... t29ev3.jpgAlleen de helderheidknop deed iets en dus heb ik het hele internet afgezocht voor instructies of een handleiding voor deze monitor zonder succes. Ik heb met de andere knoppen lang wat geprobeerd maar er gebeurde niks. Het enigste waar ik achtergekomen ben is dat je (niet zeker) een soort van afstandbediening nodig hebt om alles aan te passen zoals helderheid en scherpte. Ook komt dit model misschien uit een videowall serie maar dat is ook niet zeker.
Ik weet zelf niet hoe ik de convergence moet fixen aangezien ik niks van convergencerings tegen kwam. ( Er was wel iets wat er op leek maar dat was maar een ring met een 4-pin achtige connector aansluiting)
Het buzz/knetter geluid komt van de zuignap of die staaf dat aan de beeldbuis vast zit. ( deflection yoke etc. )
De oorzaak van het eens per half uur aan en uit springen van de monitor is nog onbekend.
Alles was een beetje stoffig maar daar ligt het probleem denk ik niet en voor mijn gevoel lijken alle onderdelen nog gewoon heel. Geen gesmolten/ontplofte/verkleurde/raar uitziende onderdelen gespot. Maar met mijn kennis kan het best zo zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien.
ik maak zondag een paar filmpjes over het geluid en de problemen zelf.