Naomi setup noob-vraagjes
Naomi setup noob-vraagjes
Naomi-noob als ik ben en gezien de meeste info die ik kan vinden uitgaat van een Capcom i/o, dacht ik ....vraag het ff hier ....
Heb een Sega i/o en daar zitten 2 verschillende usb poorten opp. Welke van de 2 (of allebei?) verbind ik met het Naomi 1 mobo?
En .... vga is vast gewoon: vga i/o -=> vga mobo
Thanks (kan alle hulp gebruiken, hik al een tijdje tegen deze hook-up aan)
Heb een Sega i/o en daar zitten 2 verschillende usb poorten opp. Welke van de 2 (of allebei?) verbind ik met het Naomi 1 mobo?
En .... vga is vast gewoon: vga i/o -=> vga mobo
Thanks (kan alle hulp gebruiken, hik al een tijdje tegen deze hook-up aan)
Team 15 kHz
Re: Naomi setup noob-vraagjes
Die "dikke". Je hebt zo'n kabel nodig waarvan je de platte usb in het filterboard van je naoi zelf doet, en die "dikke" kant in je naomi i/o. Die andere USB poort is om andere I/O's aan te verbinden, maar dat gebruik je niet bij gewoon joystick games. Als ik het me goed herinner prik je daar bv de trackball i/o van shootout pool in.
Maareh, vga naar je i/o? Wat voor i/o heb je er in dan? Die standaard jvs i/o's zit geen vga aansluiting op, die hang je gewoon aan je monitor

Maareh, vga naar je i/o? Wat voor i/o heb je er in dan? Die standaard jvs i/o's zit geen vga aansluiting op, die hang je gewoon aan je monitor

ne0 wrote:Maareh, vga naar je i/o? Wat voor i/o heb je er in dan? Die standaard jvs i/o's zit geen vga aansluiting op, die hang je gewoon aan je monitor
De vga connector links onder op de Sega i/o (Naomi naar Jamma)
http://sega-naomi.com/Iframes/hardware_ ... Converters
Team 15 kHz
Ja, vga gaat gewoon van mobo naar IO. Signaal gaat via de IO het JAMMA harness op.
Oh ok, ik dacht dat je de JVS i/o board bedoelde, die heeft dat niet.
Heb die jvs jamma i/o zelf nooit gebruikt, maar volgens mij zit er geen scaler oid in. Als je je Naomi op JAMMA gaat gebruiken moet je wel je Naomi zelf op 15k zetten dmv een dip switch als je een 15k only monitor hebt. Als je toch een trisync hebt zal dat wel goed gaan neem ik aan als je m gewoon op 31k laat staan.
Heb die jvs jamma i/o zelf nooit gebruikt, maar volgens mij zit er geen scaler oid in. Als je je Naomi op JAMMA gaat gebruiken moet je wel je Naomi zelf op 15k zetten dmv een dip switch als je een 15k only monitor hebt. Als je toch een trisync hebt zal dat wel goed gaan neem ik aan als je m gewoon op 31k laat staan.
Last edited by ne0 on Sat Oct 27, 2012 12:34, edited 1 time in total.
Cheers.
Nog maar een vraagje..... Ik heb ook geen idee op welke pins de i/o de voeding verwacht en hoeveel volt dat dan moet zijn .....
Dan maar ns aansluiten
Nog maar een vraagje..... Ik heb ook geen idee op welke pins de i/o de voeding verwacht en hoeveel volt dat dan moet zijn .....
Dan maar ns aansluiten

Team 15 kHz
De IO wordt gevoed via het JAMMA harness. Het is dus gewoon een kwestie van de Naomi aansluiten op de PSU (neem aan dat je die hebt), en de IO verbinden (VGA kabel en JVS kabel). JAMMA harness erin, en klaar.
O, mooi dat houdt het simpel 
Kan alleen nu de enige game die ik heb niet vinden .....

Kan alleen nu de enige game die ik heb niet vinden .....
Team 15 kHz
Cageman wrote:... de PSU (neem aan dat je die hebt)...
Yep, ik heb de sun-psu. Ik zie welke stekkers van de sun-psu naar de Naomi moeten....
En de psu wordt dan ook weer gevoed vanaf het i/o (cq Jamma harness) ? Ik kan de psu nl niet aan het lichtnet hangen zie ik .....
Team 15 kHz
Die SUN moet via een stepdown gevoed worden, is 110v. Dus sowieso NIET direct aan lichtnet hangen
Standaard zit er geen stekker aan geloof ik maar ook zo'n witte click-connector. Geen idee hoe dat heet 

Grappig, ik heb sinds twee weken een Naomi netboot set en ik had dezelfde vraag.
En volgens mij is de setup, hangende aan een blast, als volgt (zoek dus bevestiging
:
- twee power connectors van de Blast voeding op de Naomi 1 aansluiten
- stereo geluidskabels van het interne harnas aansluiten op de Naomi
- usb van de naomi naar de Sega i/o rev B
- VGA idem dito
- Jamma harnas aansluiten op de Sega i/o (verzorgt dus de doorvoer van de controls en het 31K video signaal). De Sega i/o wordt gevoed door het jamma harnas.
Klopt toch?
@Neo, jamma betekent niet altijd 15k. Jamma is gewoon een standaard om PCB games op de monitor, voeding en controls aan te sluiten. Het is niet anders dan een stekker en kan ook gewoon 31K videosignaal transporteren.
En volgens mij is de setup, hangende aan een blast, als volgt (zoek dus bevestiging

- VGA idem dito
- Jamma harnas aansluiten op de Sega i/o (verzorgt dus de doorvoer van de controls en het 31K video signaal). De Sega i/o wordt gevoed door het jamma harnas.
Klopt toch?
@Neo, jamma betekent niet altijd 15k. Jamma is gewoon een standaard om PCB games op de monitor, voeding en controls aan te sluiten. Het is niet anders dan een stekker en kan ook gewoon 31K videosignaal transporteren.
Last edited by ckong on Sat Oct 27, 2012 17:04, edited 2 times in total.
ne0 wrote:.... maar ook zo'n witte click-connector. Geen idee hoe dat heet.....
Klopt die zit er op.
Zou die stekker de 12V en 5V van de i/o afhalen vroeg ik me af.

Van de 110V had ik gezien, maar thx voor het meedenken

Team 15 kHz
De SUN PSU heeft een wit/zwarte draad. Dat is 100V in. Daar moet een stekker aan, die gaat in de stepdown 

Allright! Stekker eraf knippen en een 110V stekker erop en in de stepdown, gaat lukken natuurlijk.
pfff game nog niet gevonden en de oude xp-pc heeft geen netwerkkaart meer zie ik net. Verder aardig op weg nu
pfff game nog niet gevonden en de oude xp-pc heeft geen netwerkkaart meer zie ik net. Verder aardig op weg nu

Team 15 kHz
@ckong: dat vermoedde ik al maar zelf nooit geprobeerd. Thanks voor de bevestiging 

ckong wrote:Grappig, ik heb sinds twee weken een Naomi netboot set en ik had dezelfde vraag.
En volgens mij is de setup, hangende aan een blast, als volgt (zoek dus bevestiging:
- VGA idem dito
Kleine aanpassing:

- VGA van Naomi naar Monitor chassis
- Jamma harnas aansluiten op de Sega i/o (verzorgt dus de doorvoer van de controls, meer niet). De Sega i/o wordt gevoed door het jamma harnas.
Ja toch?
Klinkt helemaal prima. Weet alleen niet wat voor een Blast je had, dus mss ook nog even de dipswitches omzetten voor 31kHz. Vraag je dit trouwens allemaal omdat het nog niet aan de praat is?
Psykick wrote:Klinkt helemaal prima. Weet alleen niet wat voor een Blast je had, dus mss ook nog even de dipswitches omzetten voor 31kHz. Vraag je dit trouwens allemaal omdat het nog niet aan de praat is?
nee, ik had nog geen i/o biardje, maar dankzij ahoud nu wel.
Ben er achter dat dip 4 15/31K video select is. Kan niet zo snel vinden of ie dan aan of uit moet staan voor 15K....
Team 15 kHz
Was ook een vraag voor mij, totdat ik het uitgelegd zag in de Naomi installatie handleiding voor Marvel vs. Capcom 2, pagina 10.
voor 15K staat switch 4 op ON
voor 31K staat switch 4 op OFF
trouwens, switch 1 tot en met 3 zijn dummy en staan altijd op OFF
voor 15K staat switch 4 op ON
voor 31K staat switch 4 op OFF
trouwens, switch 1 tot en met 3 zijn dummy en staan altijd op OFF
Heb eea aangesloten. In eerste instantie best tevreden pas later zag ik een graphics-glitch. De Glitch is tamelijk irritant omdat, bij Virtua Tennis, de gezichten en de tennisrackets "blokjes" zijn. En de bal verdwijnt achter deze blokjes en maakt VT onspeelbaar, nog los van het feit dat het er niet uitziet.
Zal vanmiddag eens kijken of ik de Naomi aan een pc scherm op 31K kan hangen en of ie dan nog deze glitch heeft.
Is er een manier (heb nog niet in het Naomi menu gekeken) om het mobo wat self-tests te laten doen?
Ik probeer dus uit te vissen of het aan de Sega I/O, mobo of game ligt ...
Zal vanmiddag eens kijken of ik de Naomi aan een pc scherm op 31K kan hangen en of ie dan nog deze glitch heeft.
Is er een manier (heb nog niet in het Naomi menu gekeken) om het mobo wat self-tests te laten doen?
Ik probeer dus uit te vissen of het aan de Sega I/O, mobo of game ligt ...
Team 15 kHz
Is het een cart game? Als de glitch specifiek op een deel van de game zit (zoals je zegt: alleen de gezichten en rackets) maakt wisselen van 31 naar 15k waarschijnlijk niet uit, evenals wisselen tussen directe VGA output of de output van de JAMMA I/O.
De Naomi heeft inderdaad testmogelijkheden in het testmenu zitten. Als de game in de Naomi zit kun je ook de game rom testen vanuit het menu.
De Naomi heeft inderdaad testmogelijkheden in het testmenu zitten. Als de game in de Naomi zit kun je ook de game rom testen vanuit het menu.
Ik zou de bios eens goed erin drukken of vervangen met een andere die je hebt liggen. Daarnaast ook altijd de carts echt stevig aandrukken! Succes!