Naomi 29E31S Sync

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
DLX

Naomi 29E31S Sync

Post by DLX » Wed Jun 06, 2012 18:00

Ik heb voor mijn Project Soul (zie ander topic) nu een CGA naar VGA adapter en die werkt op zich perfect. Als ik hem op een HP TFT monitor aansluit heb ik perfect beeld, maar zodra ik hem op mijn Naomi 29E31S aansluit wil hij niet syncen. Het beeld gaat lopen zeg maar, dit heb ik ook als ik een XBOX 360 op VGA aansluit op de Naomi. Ze zijn correct geconfigureerd 640x480, dus daar ligt het niet aan.

Nu heb ik de handleiding van de monitor opgezocht en in hoofdstuk 3.1 hebben ze het over de Horizontal Sync en dat ik dan VR442 moet aanpassen. Op zich heel logisch, maar ik kan die VR442 niet vinden. Ik zie bergen potmetertjes, maar niet de goede. Wie kan me even op weg helpen?

Thanks, oh ja mijn Sega Naomi en Namco System 246 syncen zonder problemen en draaien met perfect beeld!

Handleiding van de monitor;

http://brunogarces.free.fr/Arcade/Wip_N ... 29E31S.PDF
beau
Active Level:
Active Level:

Re: Naomi 29E31S Sync

Post by beau » Wed Jun 06, 2012 18:25

als ik een game op mijn tft scherm speel en ik sluit hem daarna aan op mijn samsung led tv
moet ik meestal de auto button 6 a 7 seconden ingedrukt houden en dan past of reset hij het signaal .
ik weet niet of dat te maken heeft met jouw issue
hier een link van de vga converter
http://www.jammaboards.com/arcade_manua ... verter.pdf
succes
:D
DLX

Post by DLX » Thu Jun 07, 2012 07:42

He Beau, thanks man... zal vanavond even kijken of het werkt. Is een mooie PCB die converter :)

Maar als iemand toch weet hoe ik die sync goed krijg via de monitor, zodat ik straks ook men 360 aan kan sluiten, graag...

Update; even de handleiding gelezen, maar waarschijnlijk is dat alleen voor de resolutie en niet de sync.... ik laat het wel even weten, nadat ik het getest heb!
beau
Active Level:
Active Level:

Post by beau » Thu Jun 07, 2012 08:04

Ik had gisteren de converter aangesloten met die 5 pennen links
Van de vga aansluiting dan rolt het beeld
Als ik de aansluiting neem meteen achter de vga dan heb ik top
Beeld
DLX

Post by DLX » Thu Jun 07, 2012 08:24

Ook zonder Arcade PCB aangesloten heb ik geen correct beeld. Dus om even alles te minimaliseren;

Ik heb de 5V afgetapt van de Naomi, zodat de CGA converter aangaat. Vervolgens heb ik de VGA kabel van de output naar de input van de Naomi monitor gekoppeld.

Normaal gesproken moet je dus correct beeld krijgen, maar bij mij loopt het beeld... ook in de setup menutjes van de CGA converter.
DLX

Post by DLX » Sat Jun 09, 2012 15:26

Auto van de converter werkt helaas niet :( iemand die me kan helpen met de sync? Thanks :)
beau
Active Level:
Active Level:

Post by beau » Sat Jun 09, 2012 18:04

dat dacht ik eerst ook maar je moet hem wat langer ingedrukt houden en dan los laten
dan gaat het beeld effe weg en komt het weer terug .
als ik de atomiswave er op aansluit met 31khz vga in en dan weer vga out op mijn led tv ziet het er niet uit
houw ik de auto knop een tijdje ingedrukt en laat hem los dan gaat beeld effe weg en dan weer terug
en dan is het goed .
Post Reply