NeoGeo liefhebbers, READ THIS!

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Ratson
Active Level:
Active Level:

NeoGeo liefhebbers, READ THIS!

Post by Ratson » Wed Feb 29, 2012 09:33

http://www.neo-geo.com/forums/showthrea ... Discovered!

Anti-Drama tip: Lees post #237, daar staan een aantal picture links van Geddon it.
Last edited by Ratson on Wed Feb 29, 2012 10:51, edited 1 time in total.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
DLX

Re: NeoGeo liefhebbers, READ THIS!

Post by DLX » Wed Feb 29, 2012 09:56

Mooi verhaal :P
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Feb 29, 2012 09:56

Vette find.

Geef ons de breakdown van die thread eens, Ratson?

Ik begrijp dat TonK een zeldzame game heeft gevonden, en wil er één te koop aanbieden (binnen de US. sjongejonge).

Waar ik altijd compleet de weg kwijtraak op neogeo.com zijn alle reacties daarna. Het kan aan mij liggen, maar ik snap na twee pagina's gewoon niet meer waar het over gaat. Behalve dan dat het altijd eindigt in drama's.
Bigbadthomazzz
Active Level:
Active Level:

Post by Bigbadthomazzz » Wed Feb 29, 2012 10:04

...
Last edited by Bigbadthomazzz on Tue Dec 09, 2014 23:40, edited 1 time in total.
DLX

Post by DLX » Wed Feb 29, 2012 10:30

pfff wat een drama thread zeg!
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Wed Feb 29, 2012 10:31

Las het op Kotaku ook. 30000 zou ie opgebracht hebben.
Verder wat Cageman zegt ..... NG ..... meh.
Team 15 kHz
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Wed Feb 29, 2012 10:32

Okay here we go,
Het begon allemaal in een ander topic waar tonk de heren Dion Dakis en Chris Ray voor schut zette door te bewijzen dat ze een bepaalde game niet hadden die ze beweerden wel te hebben, iig de rom dan ( het betreft de pinball game Last Odyssee). Hij kondigde in dat topic ook aan dat er echt nieuws aankwam. In datzelfde topic heeft/hebben nog een paar epic meltdowns plaatsgevonden. Zeker het gedeelte met Tom Smallwood from Ricart Nissan Ohio is echt zwaar lachwekkend.
Goed toen kwam de melding dat in de loop van de week het nieuws zou komen, iedereen wachten en wachten en dramatisch worden over het feit dat we misschien weer zo genept worden en dat dit nieuws ook weer is om de heren DD en CR van NGF wederom, terecht overigens, in diskrediet te brengen. Op een gegeven moment was het nog 12 hrs to go. Dat werd weer een uur later. Het bleek achteraf dat Tonk nog onderweg was en de game is al gekocht door iemand. Naar mijn weten niet specifiek doorverkocht door Tonk. Hij heeft blijkblaar bij een ex-member van SNK USA deze games gevonden.

Voor geinteresseerden in het andere topic:
http://www.neo-geo.com/forums/showthrea ... t-Odysseys

Goed verder met AF3 AES US:
Uiteraard moest Dion op assembler forums doen alsof het waarschijnlijk geen echte is en plaatste foto's die niet overeenkwamen met de manual van Tonk. De versie van Dion blijkt achteraf een high end fanmade copy te zijn, om eerlijk te zijn heeft hij ook niet beweerd dat het om de real deal ging..
Mensen gingen Tonk om meer pics van de manual vragen maar vanwege bootlegging weigerde hij dat en vond dat hij meer dan genoeg bewijs had geleverd.

Zo als het nu lijkt klopt het allemaal. Tot nu toe was de enige aes us versie de fantastisch gestempelde NGF versie naar mijn weten.
Voor de mensen die niet weten wie NGF zijn, doe voor de gein wat research en je verveelt je voorlopig niet meer als het om internet drama gaat. Ze gebruikten corrected inserts en haalden de originele door de versnippraar, of ze die rechten nou hadden of niet, just makes no sense. Ze hadden ook allerlei regeltjes met hoe meer games je al bij hun had gekocht des te dichter kwam je bij de VIP Bigtymer status.
Alsjeblieft zeg.

Ik hoop dat het niet al te chaotisch was maar het is moeilijk uit te leggen aan mensen die niet dagelijks op N-G.com zitten of niet zwaar neo geo maniac zijn.
Last edited by Ratson on Wed Feb 29, 2012 10:40, edited 1 time in total.
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Wed Feb 29, 2012 10:35

DLX wrote:pfff wat een drama thread zeg!

Dat is echt nog niks vergeleken bij die andere die ik gelinkt heb, was overigens wel een stuk vermakelijker, maar ja ik heb inmiddels geleerd om tussen de regels door te lezen daar.
Maar goed waar het uiteindelijk om gaat is dat er toch weer iets opduikt waarvan het bestaan tot op heden onbekend was. Persoonlijk vind ik dat wel vet.
Verder heeft Cageman helemaal gelijk, het is daar af en toe net een Home for the Retarded.

(#237 van het AF3 topic voor foto's van AF3 zonder drama)
DLX

Post by DLX » Wed Feb 29, 2012 10:54

:P LOL 137 pagina's of drama....

Ben aan het werk hoor rats, heb geen week vakantie ofzo :)
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Wed Feb 29, 2012 11:02

Heb zelf ook de helft niet gelezen en ben notabene werkeloos.
Kan ook echt alleen daar. Gelukkig maar trouwens.
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Wed Feb 29, 2012 11:45

Na dit verhaal ben ik wel benieuwd naar die foto's met dozen vol games ;-)
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Wed Feb 29, 2012 12:57

Da Dude wrote:Na dit verhaal ben ik wel benieuwd naar die foto's met dozen vol games ;-)

+1
Shrimp

Post by Shrimp » Wed Feb 29, 2012 14:10

Pure onzin dit, wel een mooi verhaal maar meer dan dat is het ook niet.
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Wed Feb 29, 2012 14:41

Don't judge to quick little grasshopper, stranger things have taken place there :D
Tot zover lijkt alles te kloppen. En zulke prijzen zijn niet helemaal vreemd in de gameswereld.

edit nu ook op: http://www.metronieuws.nl/entertainment ... C5EBC_bPg/
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Wed Feb 29, 2012 17:48

Ik ben een neo liefhebber, maar er is dus eigenlijk niets bijzonders. er is een zeldzame US-version van Aero Fighters 3 (a.k.a Sonic wings 3) verkocht voor 30.000. Boeie! Of heb ik wat gemist?
Als er een nieuwe game ontdekt wordt of een prototype gereleased wordt, graag melden!
Voor Aero Fighters/Sonic Wings fans, check Sonic Wings Special voor de ps1 (ook op psn) of Saturn.
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Wed Feb 29, 2012 18:14

d wrote:Ik ben een neo liefhebber, maar er is dus eigenlijk niets bijzonders. er is een zeldzame US-version van Aero Fighters 3 (a.k.a Sonic wings 3) verkocht voor 30.000. Boeie! Of heb ik wat gemist?
Als er een nieuwe game ontdekt wordt of een prototype gereleased wordt, graag melden!
Voor Aero Fighters/Sonic Wings fans, check Sonic Wings Special voor de ps1 (ook op psn) of Saturn.

Voor zover de afgelopen 16 jaar bekend was bestond de USA versie niet. Dit blijkt nu dus wel het geval te zijn.
Er zijn overigens een aantal proto's gelaunched via neogeo. Niet lang geleden zelfs.
DLX

Post by DLX » Thu Mar 01, 2012 10:10

Jongens, dit is toch prachtig nieuws, niet iets wat je dagelijks tegen kom :)

Dat het jullie niets boeit, dat zal wel, maar het is weer een juweeltje van een find!
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Thu Mar 01, 2012 12:32

DLX wrote:Jongens, dit is toch prachtig nieuws, niet iets wat je dagelijks tegen kom :) Dat het jullie niets boeit, dat zal wel, maar het is weer een juweeltje van een find!

Ik zou wél 30.000 over hebben voor een proto van Garou Special
http://www.neogeoprotos.com/puzzle.htm
Wow!
Casey120
Active Level:
Active Level:

Post by Casey120 » Thu Mar 01, 2012 14:18

Grappig dat dit nieuws zelfs in de nederlandse Metro stond .

Mike is ook wel vol van zichzelf he , " I am important " is een veel gebruikte uitspraak van hem , wel grappig is dat ie het vaak toch bij het rechte eind heeft zeker wat oplichters ontmaskeren betreft .
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Thu Mar 01, 2012 14:26

Nu ben ik toch ook wel een echte arcade-liefhebber, en vind het ook wel een vette find.. maar kan me toch niet onttrekken aan het gevoel dat dit soort gasten er iets teveel hype aan geven. 'I am important', 30.000 voor een game..

Ik bedoel, in the end: who cares, behalve die 0.00000000001% van de wereldpopulatie die iets heeft met NeoGeo. Het gaat me allemaal wat te ver, zeker met die hele reeks van flame-posts, zelfverheerlijking, etc. Get a life, zou ik willen zeggen..

Zo. ff mijn 0.02c ;-)
DLX

Post by DLX » Thu Mar 01, 2012 15:02

Tja als je het geld (er voor over) hebt. Mij boeit het ook niet dat iemand postzegels verzameld, maar als je je voldoening er uit krijgt....

Maar dat dit in de metro (staat het toevallig ook niet op het ad.nl ofzo) is een klein beetje overdreven...

Misschien RTL nieuws om half 8 :)
stevuns
Active Level:
Active Level:

Post by stevuns » Thu Mar 01, 2012 18:24

30.000 is een hoop geld voor een game..Ik hou het wel op de japanse versie :wink:
neo-geo.com is zeker een dramaforum,maar voor sommige mensen volgens mij echt een lifestyle...en daar kunnen ze erg in doorslaan!
Wel moet ik zeggen dat er een hoop behulpzame en vriendelijke mensen op zitten. :D
jiggymf

Post by jiggymf » Thu Mar 01, 2012 18:28

Je hobby bedrijven is prima, zelfs er tot op zekere hoogte heel veel voor over hebben.
Maar iedereen die zulke bedragen voor een game weglegt, met alle ellende en problemen in deze wereld, is niet goed bij zn hoofd en een egoist. Het is onverantwoord vind ik persoonlijk, dan ben je echt helemaal de weg kwijt en zit er echt een steekje los.

Daarbij is het natuurlijk aandachttrekkerij, het gaat dan al lang niet meer om liefde voor je hobby
Shrimp

Post by Shrimp » Fri Mar 02, 2012 02:11

jiggymf wrote:Je hobby bedrijven is prima, zelfs er tot op zekere hoogte heel veel voor over hebben.
Maar iedereen die zulke bedragen voor een game weglegt, met alle ellende en problemen in deze wereld, is niet goed bij zn hoofd en een egoist. Het is onverantwoord vind ik persoonlijk, dan ben je echt helemaal de weg kwijt en zit er echt een steekje los.

Daarbij is het natuurlijk aandachttrekkerij, het gaat dan al lang niet meer om liefde voor je hobby

Zeker met je eens Jig, maar mensen ontsporen nou eenmaal als ze genoeg geld hebben om flinke bedragen uit te kunnen geven.
R2-2D
Active Level:
Active Level:

Post by R2-2D » Fri Mar 02, 2012 22:16

Je kunt het ook zien als een investering, je weet dat het zijn waarde behoudt. Neo Geo games zijn wat dat betreft een safe bet. En als je geluk hebt wordt het alleen nog maar meer waard.
Post Reply