Naomi extra buttons in de standaard loom wiren?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Naomi extra buttons in de standaard loom wiren?

Post by sombetzki » Mon Feb 13, 2012 19:51

Hey,

Ik heb een vraagje;
Ik heb nu Capcom vs SNK pro voor mijn Naomi en deze hoort met 4 buttons gespeeld te worden ipv 3.
Als ik nu kijk naar de pinout van een Naomi dan is dat als volgt;

Image

Betekent dit dat ik gewoon op connectorpunt 9 een extra wire kan zetten en de ground kan doorlinken voor button 4? Dan ben ik nl alleen pins nodig en quick disconnects. Dan zou ik eventueel ook nog button 5 direct kunnen wiren voor eventueel Guilty Gear X etc.

Kan dit of word dit niet standaard ondersteund door de IO? Of is het sowieso handiger om een extra button loom te fixen?

Alvast bedankt!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Naomi extra buttons in de standaard loom wiren?

Post by Cageman » Mon Feb 13, 2012 20:14

Als je een standaard sega JVS I/O hebt (geen JAMMA I/O dus ;-)), dan werkt dat. De Sega I/O kan tot 7 knoppen per speler aan, dacht ik.
User avatar
sombetzki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1565
Joined: Fri Feb 26, 2010 11:21
Location: Siddeburen, The Netherlands
Contact:

Re: Naomi extra buttons in de standaard loom wiren?

Post by sombetzki » Mon Feb 13, 2012 20:20

Ik heb inderdaad gewoon een standaard JVS I/O.
Voor een 6e button zal ik dan alsnog een extra button loom moeten hebben, maar dit werkt dus... Bedankt, zal ik pinnetjes en qd's regelen!
Post Reply