Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by beau » Mon Jan 30, 2012 20:20

nieuwe cave shooter aangekondigd.
hier een link: http://www.arcadebelgium.net/t4089-dodo ... aidaioujou
Cave announced DoDonPachi Saidaioujou last week, but did not share details on the game. Today, we got a few first details via a press release announcing a location test for the game.

That's right, location test. That means DoDonPachi Saidaioujou is an arcade title. The location test will be held from February 3 through February 5 at Akihabara Hey.

The press release shared only a few details on the game. Saidaioujou will retain the basic gameplay of its predecessors, but will add new systems, including the mysterious "Dress System." Cave promises something cooler and more stylish than past DoDonPachi games.

On the staff side, we can look forward to music from Manabu Namiki, who's worked on past DoDonPachi and Death Smiles games, and character designs from illustrator Ryou Nagi, of Ar Tonelico and Steel Chronicle fame.

Cave says to expect a Spring 2012 arcade release for DoDonPachi Saidaioujou

ben benieuwd :D
:D
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by ElPancho » Mon Jan 30, 2012 20:29

Nice, meteen -even- van de discussie af of Cave alleen nog portable/social media ging doen.
Lekker uitkomen met een arcade titel in 2012 :-)

Ben ook heel benieuwd naar deze, thx for sharing!

Link uit de link van Beau

http://www.cave.co.jp/gameonline/saidaioujou/
Team 15 kHz
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by beau » Mon Jan 30, 2012 20:40

ik hoop dat ze wat foto,s maken
:D
goatboy

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by goatboy » Mon Jan 30, 2012 20:46

Echt geweldig! :D Was al bang dat Akai Katana de laatste Arcade titel zou zijn van Cave, Niet dus. Nu is de vraag wat voor hardware ze gaan gebruiken.
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by beau » Mon Jan 30, 2012 20:49

daar ben ik ook erg benieuwd naar
in februari zullen wel de foto,s en filmpjes opduiken {hoop ik}
:D
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by Casey120 » Mon Jan 30, 2012 22:39

Super nieuws , ben heel benieuwd .

Ook komt Mushihimesama HD naar de 360 , ik hoop dat de matsuri 1.5 versie daar dan ook in zit .
goatboy

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by goatboy » Fri Feb 03, 2012 14:48

Location test video's. Waarschijnlijk Cave 2nd gen SH3 hardware (Akai Katana, DDP DFK 1.5). Getest op een Egret 2 15K.







Last edited by goatboy on Sat Feb 04, 2012 15:30, edited 1 time in total.
User avatar
Rorsach
Active Level:
Active Level:
Posts: 123
Joined: Mon Oct 24, 2011 21:36
Location: Roosendaal

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by Rorsach » Fri Feb 03, 2012 15:16

Oy, da's een widescreen scherm.
goatboy

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by goatboy » Fri Feb 03, 2012 15:27

Rorsach wrote:Oy, da's een widescreen scherm.

Aangesloten op de Egret 2 welke wel gewoon 4:3 is. :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by Ken » Fri Feb 03, 2012 16:29

Ze zouden een keer een shmup moeten maken waar vertical en horizontal door elkaar wordt gebruikt. Vind het allemaal wel weer gaaf, maar om nou te zeggen echt vernieuwend...
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by beau » Fri Feb 03, 2012 16:54

ziet er wel weer retestrak uit
thanks for sharing H
:D
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by Casey120 » Fri Feb 03, 2012 19:34

Dat die rank meter zo prominent aanwezig is wel apart , Chain level loopt langzaam terug net als DFK en gelukkig niet zo strikt als DOJ .
Wel heel erg DFK op het eerste gezicht , lijken wel extra levels minus de overdreven bullet cancelling .
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by legztec » Thu Feb 09, 2012 13:16

Ben benieuwd naar de hardware! Ik neem aan dat deze bij voorbaat al hi rez is
2d fighting rules
DLX

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by DLX » Thu Feb 09, 2012 13:31

Ken wrote:Ze zouden een keer een shmup moeten maken waar vertical en horizontal door elkaar wordt gebruikt. Vind het allemaal wel weer gaaf, maar om nou te zeggen echt vernieuwend...


Salamander (2)

Wel weer 1 grote bullet hell, vind de DoDonPachi die ik laatst op de 360 heb gekocht al pittig.
User avatar
Kenshiro
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Feb 23, 2007 19:14
Location: Utrecht

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by Kenshiro » Fri Feb 10, 2012 13:43

Ken wrote:Ze zouden een keer een shmup moeten maken waar vertical en horizontal door elkaar wordt gebruikt. Vind het allemaal wel weer gaaf, maar om nou te zeggen echt vernieuwend...


Volgens mij had ik onlangs zo'n game gespeeld, xbla titel.....zal vanavond es ff kijken. Die game ging ook van topdown naar isometrisch of horizontaal
THE DUTCH BRAWLERS Esports team ---> www.thedutchbrawlers.com <--- Loving Retro, arcades, gaming & japan
User avatar
Aleste
Active Level:
Active Level:
Posts: 250
Joined: Thu Aug 20, 2009 13:29

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by Aleste » Mon Feb 20, 2012 12:51

Wat nieuwe videos:




User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by Da Dude » Mon Feb 20, 2012 13:11

wat voor cab is dat dan?
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by joeks » Mon Feb 20, 2012 14:19

User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by Da Dude » Mon Feb 20, 2012 14:24

Echt mooi zijn die niet.
De afwerking is best jammer
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by joeks » Mon Feb 20, 2012 14:51

Inderdaad lelijke dingen.
Geef mij maar de oudere witte candy's of een NNC.
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by beau » Sun Apr 22, 2012 09:16

DoDonPachi Saidaioujou is out in Japanese arcades today. Cave offers a more stylish game than the previous DoDonPachi episodes while keeping the gameplay that made its success. But new features are added such as the "Dress System". The player chooses an "elemental doll" among the three available, each having her own ship; Shuri (Type A) has a fast red ship with a narrow shot, Hikari (Type B) has a medium-speed green helicopter with a shot angling with player's movement and Maria (Type C) has a blue ship, slower and shooting wide. The "Dress System" consists of three different styles of clothing for dolls: the "shot" style (combat clothes), the "laser" style (casual clothes) and the "expert" style (swimsuit). Ships have a "shot" attack and an "laser" attack. Each style has different characteristics: with the "shot" style, the shot attack is more powerful, the player begins with three bombs and can carry up to six. With the "laser" style, the laser attack is more powerful and the player starts with two bombs and can carry up to four. With the "expert" style, the two types of attacks are powerful but the ennemies bullets patterns are more difficult, the player starts with a bomb and can carry two maximum. DoDonPachi Saidaioujou uses three buttons: A button to fire, while holding it down the player uses the laser, B button for bombs and C button is auto-fire. An auto-bomb mode can be selected at the game start but it uses all the bombs in stock, if it's turned off, an extra bomb is offered to the player when he returns after death. By defeating enemies, players can get bonus lives and "hypers" bonuses that allow canceling all enemy fire when triggered. Regarding the staff, Manabu Namiki (DoDonpachi and Death Smiles) composed the music and character design is signed by Ryo Nagi (Steel Chronicle
:D
User avatar
Aleste
Active Level:
Active Level:
Posts: 250
Joined: Thu Aug 20, 2009 13:29

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by Aleste » Sun Apr 22, 2012 11:16

User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by Casey120 » Tue Apr 24, 2012 13:05

Schijnt moeilijker te zijn als DOJ en de old school feel is ietwat terug vergeleken bij DFK .
Na DFK gespeeld te hebben op de 360 moet ik bekennen dat de klik er niet was , autobomb , bullet cancelling totdat je alleen nog een caleidoscoop aan shit ziet of BL, eindelijk zonder autobomb maar om dan enigszins te scoren moet je in een soort maniac mode blijven .
Ik krijg van deze een beetje het zelfde gevoel , ik had bij DFK ook nooit het gevoel dat ik hem op PCB wil hebben .Als ie op de 360 komt wil ik deze natuurlijk wel ff proberen maar ik krijg er tot nu toe geen boner van .

Opa word misschien oud maar ik denk dat ze voor mij bij Ketsui de top al hebben bereikt, ik prefereer ook Progear boven AK dus oldschool CAVE FTW !
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by joeks » Tue Apr 24, 2012 14:47

Auto-bomb is bij DFK wel heel jammer inderdaad. Bij SDOJ kan je die tenminste uitzetten.
Wel cool dat hij wat moeilijker schijnt te zijn, bij DFK kom ik zelfs makkelijk in stage 5 :) Voelt als cheaten met die auto-bomb. Maar die vergelijking van sommigen, dat bullet patterns op die van Ketsui lijken vind ik echt onzin. Zit niets "organisch" in wat ik tot nu toe hebt gezien.
Ketsui en Futari zijn voor mij denk ik Cave's meest verslavende titels.

Qua muziek is SDOJ volgens mij ook niet echt catchy. Enige tune die er een beetje uitspringt is de boss tune. Dat is bij Ketsui en vooral Progear wel anders :)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou

Post by Da Dude » Wed Apr 25, 2012 09:09

Image

op AO heeft iemand de arcade binnen.
Post Reply