Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
nieuwe cave shooter aangekondigd.
hier een link: http://www.arcadebelgium.net/t4089-dodo ... aidaioujou
Cave announced DoDonPachi Saidaioujou last week, but did not share details on the game. Today, we got a few first details via a press release announcing a location test for the game.
That's right, location test. That means DoDonPachi Saidaioujou is an arcade title. The location test will be held from February 3 through February 5 at Akihabara Hey.
The press release shared only a few details on the game. Saidaioujou will retain the basic gameplay of its predecessors, but will add new systems, including the mysterious "Dress System." Cave promises something cooler and more stylish than past DoDonPachi games.
On the staff side, we can look forward to music from Manabu Namiki, who's worked on past DoDonPachi and Death Smiles games, and character designs from illustrator Ryou Nagi, of Ar Tonelico and Steel Chronicle fame.
Cave says to expect a Spring 2012 arcade release for DoDonPachi Saidaioujou
ben benieuwd
hier een link: http://www.arcadebelgium.net/t4089-dodo ... aidaioujou
Cave announced DoDonPachi Saidaioujou last week, but did not share details on the game. Today, we got a few first details via a press release announcing a location test for the game.
That's right, location test. That means DoDonPachi Saidaioujou is an arcade title. The location test will be held from February 3 through February 5 at Akihabara Hey.
The press release shared only a few details on the game. Saidaioujou will retain the basic gameplay of its predecessors, but will add new systems, including the mysterious "Dress System." Cave promises something cooler and more stylish than past DoDonPachi games.
On the staff side, we can look forward to music from Manabu Namiki, who's worked on past DoDonPachi and Death Smiles games, and character designs from illustrator Ryou Nagi, of Ar Tonelico and Steel Chronicle fame.
Cave says to expect a Spring 2012 arcade release for DoDonPachi Saidaioujou
ben benieuwd
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Nice, meteen -even- van de discussie af of Cave alleen nog portable/social media ging doen.
Lekker uitkomen met een arcade titel in 2012
Ben ook heel benieuwd naar deze, thx for sharing!
Link uit de link van Beau
http://www.cave.co.jp/gameonline/saidaioujou/
Lekker uitkomen met een arcade titel in 2012
Ben ook heel benieuwd naar deze, thx for sharing!
Link uit de link van Beau
http://www.cave.co.jp/gameonline/saidaioujou/
Team 15 kHz
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
ik hoop dat ze wat foto,s maken
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Echt geweldig! Was al bang dat Akai Katana de laatste Arcade titel zou zijn van Cave, Niet dus. Nu is de vraag wat voor hardware ze gaan gebruiken.
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
daar ben ik ook erg benieuwd naar
in februari zullen wel de foto,s en filmpjes opduiken {hoop ik}
in februari zullen wel de foto,s en filmpjes opduiken {hoop ik}
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Super nieuws , ben heel benieuwd .
Ook komt Mushihimesama HD naar de 360 , ik hoop dat de matsuri 1.5 versie daar dan ook in zit .
Ook komt Mushihimesama HD naar de 360 , ik hoop dat de matsuri 1.5 versie daar dan ook in zit .
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Location test video's. Waarschijnlijk Cave 2nd gen SH3 hardware (Akai Katana, DDP DFK 1.5). Getest op een Egret 2 15K.
Last edited by goatboy on Sat Feb 04, 2012 15:30, edited 1 time in total.
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Oy, da's een widescreen scherm.
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Rorsach wrote:Oy, da's een widescreen scherm.
Aangesloten op de Egret 2 welke wel gewoon 4:3 is.
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Ze zouden een keer een shmup moeten maken waar vertical en horizontal door elkaar wordt gebruikt. Vind het allemaal wel weer gaaf, maar om nou te zeggen echt vernieuwend...
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
ziet er wel weer retestrak uit
thanks for sharing H
thanks for sharing H
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Dat die rank meter zo prominent aanwezig is wel apart , Chain level loopt langzaam terug net als DFK en gelukkig niet zo strikt als DOJ .
Wel heel erg DFK op het eerste gezicht , lijken wel extra levels minus de overdreven bullet cancelling .
Wel heel erg DFK op het eerste gezicht , lijken wel extra levels minus de overdreven bullet cancelling .
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Ben benieuwd naar de hardware! Ik neem aan dat deze bij voorbaat al hi rez is
2d fighting rules
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Ken wrote:Ze zouden een keer een shmup moeten maken waar vertical en horizontal door elkaar wordt gebruikt. Vind het allemaal wel weer gaaf, maar om nou te zeggen echt vernieuwend...
Salamander (2)
Wel weer 1 grote bullet hell, vind de DoDonPachi die ik laatst op de 360 heb gekocht al pittig.
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Ken wrote:Ze zouden een keer een shmup moeten maken waar vertical en horizontal door elkaar wordt gebruikt. Vind het allemaal wel weer gaaf, maar om nou te zeggen echt vernieuwend...
Volgens mij had ik onlangs zo'n game gespeeld, xbla titel.....zal vanavond es ff kijken. Die game ging ook van topdown naar isometrisch of horizontaal
THE DUTCH BRAWLERS Esports team ---> www.thedutchbrawlers.com <--- Loving Retro, arcades, gaming & japan
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Wat nieuwe videos:
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Echt mooi zijn die niet.
De afwerking is best jammer
De afwerking is best jammer
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Inderdaad lelijke dingen.
Geef mij maar de oudere witte candy's of een NNC.
Geef mij maar de oudere witte candy's of een NNC.
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
DoDonPachi Saidaioujou is out in Japanese arcades today. Cave offers a more stylish game than the previous DoDonPachi episodes while keeping the gameplay that made its success. But new features are added such as the "Dress System". The player chooses an "elemental doll" among the three available, each having her own ship; Shuri (Type A) has a fast red ship with a narrow shot, Hikari (Type B) has a medium-speed green helicopter with a shot angling with player's movement and Maria (Type C) has a blue ship, slower and shooting wide. The "Dress System" consists of three different styles of clothing for dolls: the "shot" style (combat clothes), the "laser" style (casual clothes) and the "expert" style (swimsuit). Ships have a "shot" attack and an "laser" attack. Each style has different characteristics: with the "shot" style, the shot attack is more powerful, the player begins with three bombs and can carry up to six. With the "laser" style, the laser attack is more powerful and the player starts with two bombs and can carry up to four. With the "expert" style, the two types of attacks are powerful but the ennemies bullets patterns are more difficult, the player starts with a bomb and can carry two maximum. DoDonPachi Saidaioujou uses three buttons: A button to fire, while holding it down the player uses the laser, B button for bombs and C button is auto-fire. An auto-bomb mode can be selected at the game start but it uses all the bombs in stock, if it's turned off, an extra bomb is offered to the player when he returns after death. By defeating enemies, players can get bonus lives and "hypers" bonuses that allow canceling all enemy fire when triggered. Regarding the staff, Manabu Namiki (DoDonpachi and Death Smiles) composed the music and character design is signed by Ryo Nagi (Steel Chronicle
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Schijnt moeilijker te zijn als DOJ en de old school feel is ietwat terug vergeleken bij DFK .
Na DFK gespeeld te hebben op de 360 moet ik bekennen dat de klik er niet was , autobomb , bullet cancelling totdat je alleen nog een caleidoscoop aan shit ziet of BL, eindelijk zonder autobomb maar om dan enigszins te scoren moet je in een soort maniac mode blijven .
Ik krijg van deze een beetje het zelfde gevoel , ik had bij DFK ook nooit het gevoel dat ik hem op PCB wil hebben .Als ie op de 360 komt wil ik deze natuurlijk wel ff proberen maar ik krijg er tot nu toe geen boner van .
Opa word misschien oud maar ik denk dat ze voor mij bij Ketsui de top al hebben bereikt, ik prefereer ook Progear boven AK dus oldschool CAVE FTW !
Na DFK gespeeld te hebben op de 360 moet ik bekennen dat de klik er niet was , autobomb , bullet cancelling totdat je alleen nog een caleidoscoop aan shit ziet of BL, eindelijk zonder autobomb maar om dan enigszins te scoren moet je in een soort maniac mode blijven .
Ik krijg van deze een beetje het zelfde gevoel , ik had bij DFK ook nooit het gevoel dat ik hem op PCB wil hebben .Als ie op de 360 komt wil ik deze natuurlijk wel ff proberen maar ik krijg er tot nu toe geen boner van .
Opa word misschien oud maar ik denk dat ze voor mij bij Ketsui de top al hebben bereikt, ik prefereer ook Progear boven AK dus oldschool CAVE FTW !
Re: Cave announces DoDonPachi Saidaioujou
Auto-bomb is bij DFK wel heel jammer inderdaad. Bij SDOJ kan je die tenminste uitzetten.
Wel cool dat hij wat moeilijker schijnt te zijn, bij DFK kom ik zelfs makkelijk in stage 5 Voelt als cheaten met die auto-bomb. Maar die vergelijking van sommigen, dat bullet patterns op die van Ketsui lijken vind ik echt onzin. Zit niets "organisch" in wat ik tot nu toe hebt gezien.
Ketsui en Futari zijn voor mij denk ik Cave's meest verslavende titels.
Qua muziek is SDOJ volgens mij ook niet echt catchy. Enige tune die er een beetje uitspringt is de boss tune. Dat is bij Ketsui en vooral Progear wel anders
Wel cool dat hij wat moeilijker schijnt te zijn, bij DFK kom ik zelfs makkelijk in stage 5 Voelt als cheaten met die auto-bomb. Maar die vergelijking van sommigen, dat bullet patterns op die van Ketsui lijken vind ik echt onzin. Zit niets "organisch" in wat ik tot nu toe hebt gezien.
Ketsui en Futari zijn voor mij denk ik Cave's meest verslavende titels.
Qua muziek is SDOJ volgens mij ook niet echt catchy. Enige tune die er een beetje uitspringt is de boss tune. Dat is bij Ketsui en vooral Progear wel anders