Het blijft natuurlijk een eeuwige discussie, maar ik kan aan de ene kant de puristen die alles origineel willen hebben begrijpen, maar ook de mensen die MAME, multi carts en boots op allerlei manieren willen hebben, waaronder ook ikzelf

Het is alleen wel belangrijk om te weten dat in onze community en ik denk in heel Europa het gaat om (met nadruk) enthousiastelingen, die gewoon idolaat zijn van arcadegames in de ruimste zin van het woord en gewoon zo veel mogelijk daarvan willen zien, spelen, beleven! Het is niet zo dat het gaat om mensen die het exploiteren en daar geld mee verdienen.
Dan is er ook nog het feit dat deze gasten die al deze games hebben de spellen toch niet zouden kopen, omdat ze of het geld niet hebben of simpelweg de spellen niet eens kennen om ze überhaupt te gaan kopen.
Daarbij komt juist het feit dat als je MAME hebt of wat voor emu soort je ineens een spel ziet die je zo leuk vind dat je hem als je hem tegenkomt voor een schappelijke prijs, je hem dan zelfs wilt aanschaffen, best ironisch toch?
Het meest ironische nog vind ik eigenlijk dat de originele boarden die je koopt allemaal 2e hands zijn en allang zijn betaald aan de makers, dus wat verdienen zij er dan nog aan als dat board 50 keer van eigenaar wisselt, precies geen ene donder!
De meeste gasten die in deze community zitten kopen nog steeds alles wat er op dit gebied uitkomt heel netjes via Xbox Marketplace, PSN shop etc. etc. om maar niet te spreken over mensen die alle ports, remakes enz. enz. nog steeds elke keer trouw blijven kopen, als het kan nog meerdere malen ook. Ik kan me nog herinneren dat ik Street Fighter 4 hier 3 keer had liggen haha (niet voor allen volle pond betaald hoor)
Anyway ik had ff een schrijfbui en boven is het resultaat, vooral blijven genieten op je eigen manier jongens! Enjoy!