Arcade cab vraagje

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Arcade cab vraagje

Post by Sp33dFr34k » Mon Oct 24, 2011 12:17

Ik merk dat er hier veel arcade kennis zit, dus na een hele tijd meelezen toch maar eens geregistreerd en al meteen een vraag :)

Zit al een tijdje in mijn hoofd met de gedachte om een Arcade kast aan te schaffen. Echter is het probleem het vervoer, er stonden er geen bij mij in de buurt. Nu doet zich de kans voor om een kast binnen 10km op te halen, ideaal dus, maar ik weet niet of het de moeite is, vandaar jullie advies graag :)

Het gaat om een High-Tech Gaming kast, geen mooie kast dus. Er zit een Jamma connector in met een 2-slots MVS bord (tot zover mijn kennis hiervan).

Hij is defect, hij geeft groen beeld en volgens verschillende fora kunnen dat veel verschillende oorzaken hebben. Batterij/roest/slechte caps/vuile connectors, etc.

Mijn vraag aan jullie, is het het waard als ik deze kast voor €75 op kan halen of zeggen jullie koop liever iets anders?

Alvast bedankt!
jiggymf

Re: Arcade cab vraagje

Post by jiggymf » Mon Oct 24, 2011 12:27

Vraag 1: Wat wil je precies met de arcade kast doen?
Wil je gaan MAME-en, of wil je er echt arcade hardware op draaien?
User avatar
Umdlye
Active Level:
Active Level:
Posts: 234
Joined: Tue Jun 07, 2011 15:48

Re: Arcade cab vraagje

Post by Umdlye » Mon Oct 24, 2011 12:32

gaat het om deze? http://link.marktplaats.nl/491874807
het is een neo geo kast, en 2 slot bordjes hebben geen jamma connector.
je hebt dus sowieso een mvs naar jamma adapter nodig als je er iets anders dan mvs op wilt draaien.

edit: hopelijk zit het probleem in de mobo en niet in de monitor of bekabeling want dan ben je verder van huis denk ik :P
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Arcade cab vraagje

Post by ElPancho » Mon Oct 24, 2011 12:49

Gooi die 75 lekker in een spaarpot en haal iets knaps.
Team 15 kHz
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Arcade cab vraagje

Post by Ken » Mon Oct 24, 2011 13:39

Ik dacht even dat je 75 euro toe zou krijgen en zelfs dat vond ik een slecht idee.
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: Arcade cab vraagje

Post by Sp33dFr34k » Mon Oct 24, 2011 17:33

Bedankt voor jullie reacties, waardeer het zeer! Dat is hem inderdaad Umdlye.

Kijk, zo weinig verstand heb ik er dus van, dacht dat het een goeie deal zou zijn, maar blijkbaar niet dus. Dacht ook echt dat het een Jamma connector was, maar zelfs dat had ik dus verkeerd...

Als ik een beetje rondkijk zie ik erg weinig fatsoenlijke kasten te koop staan, en die er staan zijn vrij duur (€500+). Weten jullie waar ik een leuk alternatief kan vinden?
jiggymf

Re: Arcade cab vraagje

Post by jiggymf » Mon Oct 24, 2011 20:52

Je kan hier op t forum voor leuk geld echt wel een nice cab scoren.
Vooral als beginner is het helemaal niet zo boeiend om een hele perfecte cab te hebben, je weet toch nog niet waar je het over hebt en moet ergens een keer beginnen.
Vraag maar eens rond aan diverse mensen hier, bijna niemand heeft zijn eerste cab nog, je wordt kieskeuriger naarmate je budget hoger wordt en naarmate je meer kennis hebt.

Ne0 heeft een aardige lege cab te koop staan, een chopped Naomi. Voor een erg leukbedrag (weet het niet meer precies, maar dacht rond de 250e). Dit is echter een lege cab, zonder wiring, dus bijvoorbeeld heel leuk voor MAME of inbouw xbox360 oid.
Wil je echt een cab die kant en klaar is met Jamma of JVS wiring dan zijn er hier ook genoeg mensen die je aan een cab kunnen helpen.
Ikzelf ben niet zo van de oudere woodies, het is niet mijn ding. Ik zou gaan voor een leuke Naomi universal beginner cabinet, dat is onwijs gaaf als eerste cab, en je kan er alle kanten mee op.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Arcade cab vraagje

Post by Ken » Mon Oct 24, 2011 21:33

Ik zou gaan voor een goedkope Naomi universal, die zijn tegenwoordig echt voor een prikkie te vinden en kun je wel een en ander mee.
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: Arcade cab vraagje

Post by Sp33dFr34k » Tue Oct 25, 2011 20:15

Thanks voor de tips :)

Ik zou graag voor een Jamma/MVS kast gaan (heb al wat Jamma borden en MVS games), en een Naomi ziet er wel leuk uit! Een New Astro City had ik ook al gezien, maar die gaan wat hoger zie ik. Nu weet ik in ieder geval in welke richting ik het moet zoeken.

Nogmaals dank voor de adviezen!
Post Reply