6 buttons plaatsing op Neo geo cab. suggesties?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
sjorspion
Active Level:
Active Level:
Posts: 330
Joined: Wed Oct 12, 2011 14:11
Location: Gelderland

6 buttons plaatsing op Neo geo cab. suggesties?

Post by sjorspion » Tue Oct 18, 2011 10:25

Dag allen,

nieuwe ronde nieuwe vragen :wink: ;
ik ben bezig om mijn kast om te bouwen naar 6 buttons alleen hoe...
ik heb even snel wat suggesties gemaakt (laatste foto is hoe het nu orgineel is), iemand die nog andere suggesties heeft?

edit: (als het goed is moet je ze nu wel kunnen zien :))
http://www.mijnalbum.nl/Album=6OXK8ZTM

heb overigens bij arcadewinkel.nl een setje van dit soort knoppen gekocht, iemand ervaring mee?
http://www.arcadewinkel.nl/controle-ond ... r-led.html

alvast bedankt, :!:
Last edited by sjorspion on Tue Oct 18, 2011 11:55, edited 1 time in total.
"SSSSSSEEEEEEEGAAAAA...."
P-Nut
Active Level:
Active Level:
Posts: 268
Joined: Thu Oct 13, 2011 11:37

Re: 6 buttons plaatsing op Neo geo cab. suggesties?

Post by P-Nut » Tue Oct 18, 2011 11:38

Ik kan helaas niet door mijnalbum heenbladeren zonder te registreren. Of ik doe iets verkeerd :P

Button layouts
Anyways bekijk deze link anders even dit zijn de officele/meest gehanteerde buttonlayout
http://www.slagcoin.com/joystick/layout.html (staat sowieso veel interessante info op)
Mooie is dat veel van de button layouts de vier bovenste knoppen de neogeo layout hanteren en daarop verder zijn uitgebreid met knoppen ernaast/onder. (je kan bijvoorbeeld 4bovenste knoppen neogeo kleuren geven en andere 3/4 button zwart houden zodat ze beetje wegvallen)

Suggesties
Ik heb niet zoveel ervaring met de knoppen die je aan hebt gegeven. Ik adviseer wel officiële buttonlayouts te hanteren zodat het zn authentieke waarde van het cabinet behoud. Je kan natuurlijk ook gewoon custom aan de gang gaan in principe niks mis mee!

Persoonlijke mening
Ik prefereer zelf sanwa onderdelen, vroeger kon je ook kiezen voor transparant knoppen van seimitsu maar sanwa heeft tegenwoordig ook clearbuttons :) uiteindelijk heb je ook HAPP knoppen (amerikaanse knoppen, deze vind ik maar erg lomp :P). (let wel op sanwa knoppen zijn erg gevoelig vergeleken met de 2 ander genoemde knoppen).

Onderdelen
Onlangs nog topic voorbij zien komen van: www.shadaloo.eu/
Zelf tijdje geleden onderdelen bestelt bij www.jwlam.nl
en als je veel besteld www.arcadeshop.de

// leuk voor drbij
http://www.arcadeshop.de/Sanwa-Buttons- ... S_839.html (neogeo knoppen van sanwa).
P-Nut
Active Level:
Active Level:
Posts: 268
Joined: Thu Oct 13, 2011 11:37

Re: 6 buttons plaatsing op Neo geo cab. suggesties?

Post by P-Nut » Tue Oct 18, 2011 11:42

Er zit trouwens ook een verschil in snap en screw buttons... de dikte van het blad waar de knoppen inkomen hebben daar ook invloed op. (Dan moet je eventueel voor de HAPP knoppen gaan gezien deze diep kunnen). De dimensies kan je vinden op slagcoin en anders volgens mij op arcadeshop.de
User avatar
sjorspion
Active Level:
Active Level:
Posts: 330
Joined: Wed Oct 12, 2011 14:11
Location: Gelderland

Re: 6 buttons plaatsing op Neo geo cab. suggesties?

Post by sjorspion » Tue Oct 18, 2011 12:03

Hey, super bedankt alvast voor jullie reacties. :mrgreen:

kende die JWlam.nl nog niet :)
ik heb mijn bericht boven ge-edit als het goed is moet je de foto's nu wel kunnen zien.

had al gekeken op die site met die button lay-outs, maar mijn 'rare' lay-out staat er niet tussen.
maar dat zul je wel zien op de foto's.
Wil inderdaad proberen dat het zo min mogelijk een gatenkaas wordt. :shock:
de knoppen die er nu in zitten hebben zo'n schroef ring, en het 'blad' is van dun ijzer.

Tja die ultralux knoppen die ik nu besteld heb hebben wel een sanwa switch meegeleverd.
http://www.arcadewinkel.nl/controle-ond ... lauw.html#

als het goed is krijg ik ze vandaag nog binnen dus ben benieuwd :P

Edit:
Shit ze passen wel maar de schroef draait niet tot boven aan dus ik kan ze niet vast zetten...bluh...retour...:(

edit 2:
heb GRATIS extra ringen opgestuurd gekregen om ze vast te kunnen zetten, prima service van de arcadewinkel! :P
"SSSSSSEEEEEEEGAAAAA...."
P-Nut
Active Level:
Active Level:
Posts: 268
Joined: Thu Oct 13, 2011 11:37

Re: 6 buttons plaatsing op Neo geo cab. suggesties?

Post by P-Nut » Thu Oct 27, 2011 10:03

Is het allemaal gelukt? Hoe zit het er momenteel uit?
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: 6 buttons plaatsing op Neo geo cab. suggesties?

Post by Da Dude » Thu Oct 27, 2011 10:14

p.s. hoe zijn je ervaringen met die arcadewinkel?

lees net je edit 2. Goed dus.
Zo zitten vlakbij mij in de buurt, daarom dat ik benieuwd was.
User avatar
sjorspion
Active Level:
Active Level:
Posts: 330
Joined: Wed Oct 12, 2011 14:11
Location: Gelderland

Re: 6 buttons plaatsing op Neo geo cab. suggesties?

Post by sjorspion » Sat Oct 29, 2011 13:32

Zo naar veel gedoe is het eindelijk gelukt :)
voor:
Image

Na:
Image

- alleen moet ik even kijken hoe ik die ledjes moet aansluiten, kan iemand me daar mee helpen?
Bij arcadewinkel zeiden ze dit:
"De LED's kunnen op een 5Volt lijn aangesloten worden. Misschien dat er op je voeding GND (min pool) en 5V (plus pool) staat weergegeven? Dit zou in dat geval voldoen."

dit zit er op mijn voeding:
Image
"gewoon" een 2 daisy chains maken? 1 die ik aansluit met 1 stekkertje op GRD 1 of GND 2 en de andere op de meest rechtse op de foto? +5v/15a?
en moet ik dan de +5 volt nog "Adjusten"?

oh ja als laatste iemand een idee waar ik zo'n afdek dop voor het gat van die oude knop kan halen, zonder ergens in amerika iets te bestellen, anders word het wel een duur grapje..:P

groetjes,
"SSSSSSEEEEEEEGAAAAA...."
P-Nut
Active Level:
Active Level:
Posts: 268
Joined: Thu Oct 13, 2011 11:37

Re: 6 buttons plaatsing op Neo geo cab. suggesties?

Post by P-Nut » Mon Oct 31, 2011 08:41

Ik zou zeggen kijk op de links in mn eerste post.
Shadaloo/jwlam
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: 6 buttons plaatsing op Neo geo cab. suggesties?

Post by ElPancho » Mon Oct 31, 2011 09:45

+5 voor je ledje en GND zou makkelijk te vinden moeten zijn op je voeding, het wordt aangegeven op die sticker erboven. Meest rechter is t. En bij twijfel over spanning altijd: multimeter !

Afdek dopje voor een 30mm button heb ik nog wel liggen (ergens)
Team 15 kHz
jiggymf

Re: 6 buttons plaatsing op Neo geo cab. suggesties?

Post by jiggymf » Mon Oct 31, 2011 12:01

Ik zit zo even naar je buttonplaatsing te kijken, maar dit speelt zo toch voor geen meter?

Had je niet beter de buttons anders kunnen zetten en een nieuwe overlay/stikker erop kunnen zetten om oude gaten te verbergen?
DLX

Re: 6 buttons plaatsing op Neo geo cab. suggesties?

Post by DLX » Mon Oct 31, 2011 18:34

jiggymf wrote:Ik zit zo even naar je buttonplaatsing te kijken, maar dit speelt zo toch voor geen meter?

Had je niet beter de buttons anders kunnen zetten en een nieuwe overlay/stikker erop kunnen zetten om oude gaten te verbergen?


Valt misschien best wel mee... maar eerst op knallen en dan pas spreken eigenlijk :)
User avatar
sjorspion
Active Level:
Active Level:
Posts: 330
Joined: Wed Oct 12, 2011 14:11
Location: Gelderland

Re: 6 buttons plaatsing op Neo geo cab. suggesties?

Post by sjorspion » Mon Oct 31, 2011 20:51

DLX wrote:
jiggymf wrote:Ik zit zo even naar je buttonplaatsing te kijken, maar dit speelt zo toch voor geen meter?

Had je niet beter de buttons anders kunnen zetten en een nieuwe overlay/stikker erop kunnen zetten om oude gaten te verbergen?


Valt misschien best wel mee... maar eerst op knallen en dan pas spreken eigenlijk :)


:arrow: :mrgreen: :!:

tja, streetfighter spelen met 4 knoppen is nog lastiger :P
ennuh waar zou ik een nieuwe overlay/sticker kunnen halen in dit formaat dan.
nogmaal mijn bedieningpaneel is van 1 mm dik ijzer. en is meer een soort van smalle "driekhoek" die aan de voorkant van de kast zit. vandaar ook weinig ruimte met het plaatsen van de knoppen.

ElPancho wrote:+5 voor je ledje en GND zou makkelijk te vinden moeten zijn op je voeding, het wordt aangegeven op die sticker erboven. Meest rechter is t. En bij twijfel over spanning altijd: multimeter !


dank je ok, tja ben altijd een beetje huiverig om met die voeding te klooien.
wat zou ik precies moeten meten met de multimeter en hoe doe ik dat?
want ik heb nu dat pc setje in mijn kast staan en gebruik daarvoor het stopcontact de kast zelf, maar heb het idee dat het beeld van de monitor daardoor een beetje "bibbert":? (of heeft dit te maken met bijvoorbeeld slechte Ground vanaf het jamma harness?)


ElPancho wrote:Afdek dopje voor een 30mm button heb ik nog wel liggen (ergens)


mocht je die toevallig niet meer gebruiken.... :oops: :roll:

weer bedankt voor alle reacties :idea:
"SSSSSSEEEEEEEGAAAAA...."
Post Reply