Cabinet tweaken at Ken's place

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Cabinet tweaken at Ken's place

Post by Ken » Mon Dec 19, 2005 02:13

Vanavond met twee maten aan de slag gegaan met de New Astro City cabinet.
Er moest een kick harness in worden gemaakt en de monitor wilde ik graag verticaal zetten voor wat vertical shooting action. Op de eerste foto is de kap van de monitor er afgehaald. De dude op de foto is trouwens Hasan, waarvan jullie in de Gamepro en op Gamez.nl altijd de artikelen konden lezen over het pimpen van consoles en de manier waarop je het maximale uit je hardware haalt. Toen zijn de schroeven losgemaakt van de monitor, hebben we het kreng gedraaid, de boel weer aangesloten en de kap er weer opgezet. Ik heb veel meer foto's gemaakt, maar die krijgen binnenkort een andere bestemming, namelijk in een kick ass special. Je ziet hier 3 van de 4 vertical shooters die ik heb, Psyvariar 2 Naomi GD-Rom wordt straks onderworpen aan wat geweld. Klinkt simpel dat monitortje draaien, maar dit doe je niet zo makkelijk. Des te beter is het dat ik woensdag de tweede Japanse sitdown cabinet kan verwelkomen, maar hierover later meer 8)
ESPGALUDA
Image
IKARUGA NAOMI GD-ROM
Image
RAIDEN FIGHTERS
Image
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Dec 19, 2005 10:57

Volgens mij heb je nu al meer cabs in je crib staan dan de meeste arcades in Nederland :)

vraagje waarom moest er eigenlijk een nieuwe kick harness erin?
Keep on Dreaming
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Dec 19, 2005 11:46

Voor Capcom fighting games (CPS2,CPS3,Naomi) is het nodig een kick harness in te bouwen, anders kun je geen schopknoppen gebruiken.

De cabinet die woensdag komt heeft die ook al ingebouwd, die ga ik dus gebruiken voor fighting games. Deze blijft nu zo vertical voor shooters.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Dec 19, 2005 15:18

Aangezien ik een zes button layout zie, dacht ik dat de kick harness die je hebt voor de naomi ook kan gebruiken voor het capcom systeem.

heb je trouwens nog geslapen of ben je de hele nacht opgebleven om shmups te speeln :)
Keep on Dreaming
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Dec 19, 2005 15:55

DAY wrote:Aangezien ik een zes button layout zie, dacht ik dat de kick harness die je hebt voor de naomi ook kan gebruiken voor het capcom systeem.

heb je trouwens nog geslapen of ben je de hele nacht opgebleven om shmups te speeln :)

Kick harness voor Naomi zit er niet standaard bij.
1 kick harness voor alle Capcom fighters op welke hardware dan ook...
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Mon Dec 19, 2005 19:25

Hai Ken,
Ik heb ook een new astro city. En ben nieuwsgierig hoe moeilijk jij het vond om de monitor te draaien. Moet je veel ontpluggen ? Als ik het zou doen zou het voor even zijn omdat ik meer fighters speel dan schmups.
Hoor graag wat je ervaring hiermee is.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Dec 19, 2005 19:36

Je doet de panel open, daar vindt je twee schroeven. Dan schroef je achter bij de lichtbalk de achterpanel los en haal je het frontomhulsel (zo noem ik dat dan maar even) eraf. Dan is je cab zoals op de eerste foto. Dan haal je gewoon van voren vier schroeven eraf die de monitor in plaats houden. Het is handig als iemand achter de cab staat om de monitor aan de beugel aan de achterkant vast te houden. Ik denk echter niet dat je die schroevendraaier zult hebben, je hebt echt een professionele nodig die je ook voor sommige consoles moet gebruiken. Geen man overboord, maar is handig, ook om je monitor nog dikker af te kunnen stellen met de twee draaibuttons aan de achterzijde. Je pakt de monitor aan de zijkanten beet, draait em een kwartslag (kan maar 1 kant op) en je zet em terug op ze plaats. Sommige shooters zullen dan de verkeerde kant op staan. Dit kun je in of het menu of met dip switches altijd veranderen.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Mon Dec 19, 2005 20:08

ok, ga er binnenkort mee aan de slag. bedankt voor je uitleg.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Mon Dec 19, 2005 23:37

Ken ik heb wel eens gelezen dat je bij arcade monitoren moet uitkijken voor een flinke electrische shock. Is dat bij deze niet het geval?
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Tue Dec 20, 2005 09:19

Baki wrote:Ken ik heb wel eens gelezen dat je bij arcade monitoren moet uitkijken voor een flinke electrische shock. Is dat bij deze niet het geval?


Hehe, nog nooit zelf gehad dan? Ik schrok me echt de pleuris de eerste (en hopelijk de laatste) keer :D. Was gelukkig niets aan de hand.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Tue Dec 20, 2005 17:32

General Wong wrote:
Baki wrote:Ken ik heb wel eens gelezen dat je bij arcade monitoren moet uitkijken voor een flinke electrische shock. Is dat bij deze niet het geval?


Hehe, nog nooit zelf gehad dan? Ik schrok me echt de pleuris de eerste (en hopelijk de laatste) keer :D. Was gelukkig niets aan de hand.


Nope ik heb (nog) geen cab.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Dec 20, 2005 18:32

Uiteraard, monitoren staan altijd onder hoogspanning, of de stekker er nou in zit of niet.
Levensgevaarlijk en daarom is het ook belangrijk dat je het draaien van je scherm niet alleen doet. Arcade gaming, it's like a jungle, never go in alone.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Wed Dec 21, 2005 00:24

hoogspanning op een monitor waar geen stekker in zit is dit mogelijk?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Dec 21, 2005 01:05

Zeker
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Wed Dec 21, 2005 08:17

Op welke plekken kan je de monitor dan niet aanraken ?
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Wed Dec 21, 2005 16:21

Er zit een dikke kabel met rubberen kap op de boven/achter-kant van de monitor bevestigd. Daaronder ontlaad je de monitor en daar kan je de schok van krijgen.

Daaronder hoef je neem ik aan bij je cab niet te zijn als je de monitor draat.
2d fighting rules
Whitevillage

Post by Whitevillage » Wed Dec 21, 2005 16:37

Klinkt allemaal wel link met die statische monitor omdraaien, maar dan heb je ook wat: shoot'm ups spelen zoals het hoort in je eigen huis. En veel speelplezier gewenst natuurlijk! :)
Post Reply