PCB bescherming en opbergen.

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
loempiavreter
Active Level:
Active Level:
Posts: 73
Joined: Sun Oct 02, 2005 03:56

PCB bescherming en opbergen.

Post by loempiavreter » Thu Jul 14, 2011 18:26

Ik heb nu al een tijdje dus de Sigma Raijin supergun en mn PCB collectie begint aardig te groeien met spul als The Outfoxies, Big Fight: Big Trouble in the Atlantic Ocean, Denjin Makai, Dyna Gear, TH: Strikes Back, Legionnaire. Niet bepaald de makkelijkste en goedkoopste te verkrijgen PCB's (op misschien Legionnaire na), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nog niet echt een idee hebt hoe je PCB's goed verzorgt en opbergt.

Wat zijn zoal de Do's en Don'ts? Waar mag je ze niet vastpakken, waar moet je ze neerleggen als je ze aan het afspelen bent, waar mag je ze niet op leggen enzovoorts.

Ik heb wat op andere fora's gezien, maar ben er zelf nog niet helemaal uit. Dus ik vraag het maar op een nederlandse forum voor alle zekerheid.

Ik ben van plan om de pcb's in anti-statische bubblewrap te doen (niet ingewikkeld, maar ik dan zo'n sleeve waar ze in kunnen) met een open flap bij de Jamma aansluiting, deze doe ik dan weer in een doos met een beetje de afmeting van de pcb, waar dan een gat zit waar die Jamma aansluiting uit kan steken en kan aansluiten met de supergun (die gat kan dan ook dicht of iets in die geest). Zo hoef ik de PCB's niet telkens uit een doos te halen en uit de bubble wrap te wikkelen enzovoorts.

Maar is dit goed voor de PCB? Raakt ie niet oververhit?
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: PCB bescherming en opbergen.

Post by ruderudie » Thu Jul 14, 2011 19:16

Ik zou hem zeker niet in bubblewrap en/of doos aansluiten. Beetje vrij laten is toch wel aan te raden ivm warmteontwikkeling. Opslag is altijd lastig, heb eens een gast gezien die een webshop had met platte dozen in echte alle maten, helaas geen link meer. Maar zoiets is het beste om te beschermen tegen invloed van buitenaf als ie NIET is aangesloten. Verder kan het echt wel wat hebben.
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Re: PCB bescherming en opbergen.

Post by Casey120 » Thu Jul 14, 2011 20:56

In Bubble wrap of antistatische zakken .
Ik vind zelf de antistatische dozen van Topa.nl erg prettig :

Image
Image
Image
loempiavreter
Active Level:
Active Level:
Posts: 73
Joined: Sun Oct 02, 2005 03:56

Re: PCB bescherming en opbergen.

Post by loempiavreter » Thu Jul 14, 2011 23:11

Bedankt voor de tip van die doze nvan topa.nl!
Je kan de pcb's zo op die antistatische schuim zonder bescherming van antistatische bubblewrap of iets in die geest leggen?
User avatar
Casey120
Active Level:
Active Level:
Posts: 278
Joined: Sun Nov 08, 2009 21:06
Location: Rotjeknor

Re: PCB bescherming en opbergen.

Post by Casey120 » Thu Jul 14, 2011 23:35

Jawohl !
Ze verkopen trouwens ook antistatische wrap , zakken en schuim , je moet dan wel flink wat meters nemen en met die dozen heb je dat niet nodig .
Het is wel een groothandel !
Post Reply