[Neo Geo MVS] Blazing Star review

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

[Neo Geo MVS] Blazing Star review

Post by General Wong » Sat Dec 17, 2005 19:30

Ik heb vandaag een review geschreven over het spel Blazing Star, die je hier na kunt lezen:

http://ng-gamer.nl/content.php?id=275&nglive

Houd er bij het lezen rekening mee dat het niet voor een 'hardcore' publiek geschreven is en de doelgroep met name gamers zijn die weinig van arcade games afweten. Mijn columns op die site zijn dus min of meer bedoeld om het bekender te maken bij een groter publiek.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Dec 17, 2005 20:01

Leuke review maar ik zou horizontal shooters nooit vergelijken met vertical shooters.
Vergelijk de game dan met R-Type, Gradius, Border Down, Thunderforce etc.
Wel leuk dat dit soort dingen nog te lezen zijn op Nederlandse websites.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Dec 19, 2005 10:54

goed artikel. Doordat het niet al te diep is geschreven leest het goed weg. Wacht met spanning af op meer van je reviews.

btw. op welk systeem heb je samurai V eigenlijk gespeelt, want samurai is toch wel een serie die mij altijd heeft weten aan te spreken.
Keep on Dreaming
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Mon Dec 19, 2005 11:05

DAY wrote:goed artikel. Doordat het niet al te diep is geschreven leest het goed weg. Wacht met spanning af op meer van je reviews.

btw. op welk systeem heb je samurai V eigenlijk gespeelt, want samurai is toch wel een serie die mij altijd heeft weten aan te spreken.


SS 5 (Zero) heb ik ook op de Neo Geo MVS gespeeld. Het systeem uit SS4 is vervangen door een of ander vaag systeem waar echt geen ruk aan is (wacht zo lang mogelijk af, dan vult een meter en worden je aanvallen krachtiger). Het is meer een schaakspel geworden in plaats van een lekkere snelle beat 'em up. Mocht je eventueel intresse hebben dan kun je mijn complete kit wel overnemen voor een zacht prijsje.

Het punt van horizontale/vertikale heb ik nog wel aan gedacht, maar uiteindelijk dacht ik dat het beter zou zijn om de meest bekende shmups te pakken, omdat anders nog steeds niemand weet waar het over gaat (de gemiddelde lezer zal bijvoorbeeld een Border Down niet kennen).
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Dec 19, 2005 11:08

edit: dubbelpost
Last edited by DAY on Mon Dec 19, 2005 15:11, edited 1 time in total.
Keep on Dreaming
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Dec 19, 2005 11:11

DAY wrote:
General Wong wrote:
DAY wrote:goed artikel. Doordat het niet al te diep is geschreven leest het goed weg. Wacht met spanning af op meer van je reviews.

btw. op welk systeem heb je samurai V eigenlijk gespeelt, want samurai is toch wel een serie die mij altijd heeft weten aan te spreken.


SS 5 (Zero) heb ik ook op de Neo Geo MVS gespeeld. Het systeem uit SS4 is vervangen door een of ander vaag systeem waar echt geen ruk aan is (wacht zo lang mogelijk af, dan vult een meter en worden je aanvallen krachtiger). Het is meer een schaakspel geworden in plaats van een lekkere snelle beat 'em up. Mocht je eventueel intresse hebben dan kun je mijn complete kit wel overnemen voor een zacht prijsje.


zou wel willen, maar heb geen mvs en geen cab en komen er waarschijnlijk niet echt snel vanwege ruimtegebrek. Thanks for the offer though
Keep on Dreaming
loempiavreter
Active Level:
Active Level:
Posts: 73
Joined: Sun Oct 02, 2005 03:56

Post by loempiavreter » Mon Dec 19, 2005 22:44

General Wong wrote:
DAY wrote:goed artikel. Doordat het niet al te diep is geschreven leest het goed weg. Wacht met spanning af op meer van je reviews.

btw. op welk systeem heb je samurai V eigenlijk gespeelt, want samurai is toch wel een serie die mij altijd heeft weten aan te spreken.


SS 5 (Zero) heb ik ook op de Neo Geo MVS gespeeld. Het systeem uit SS4 is vervangen door een of ander vaag systeem waar echt geen ruk aan is (wacht zo lang mogelijk af, dan vult een meter en worden je aanvallen krachtiger). Het is meer een schaakspel geworden in plaats van een lekkere snelle beat 'em up. Mocht je eventueel intresse hebben dan kun je mijn complete kit wel overnemen voor een zacht prijsje.

Het punt van horizontale/vertikale heb ik nog wel aan gedacht, maar uiteindelijk dacht ik dat het beter zou zijn om de meest bekende shmups te pakken, omdat anders nog steeds niemand weet waar het over gaat (de gemiddelde lezer zal bijvoorbeeld een Border Down niet kennen).


Maar fighters hoor je ook als een schaakspel te spelen :P

Neem voorbeeld aan Twelve (nicknamed: The Escape Artist) uit Street Fighter 3: Third Strike, zijn manier van spelen is door weg te blijven van de tegenstander en om de tijd een snelle poke, en winnen doe je vaak door een Time Out.

Het is mn favo manier van spelen. Je krijgt er een dikke kick van door al die snelle rushes te ontwijken.
Post Reply