Gameworks - Seattle

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Gameworks - Seattle

Post by Cageman » Wed Aug 18, 2010 14:08

Was laatst voor m'n werk in Seattle, en daar hebben ze midden in downtown een Gameworks. Voornamelijk SEGA natuurlijk. Grote arcade met twee verdiepingen. Beneden vooral modern spul, boven een aantal classics.

Ze wilden niet dat ik filmde of foto's nam, dus moest allemaal een beetje vlug, en met een waanzinnig crappy smartphone cam.

Youtube videootje:

http://www.youtube.com/watch?v=o8oZOftIt1c

En wat foto's:

Derby Owners Club (NAOMI):
Image

Pop 'n Music:
Image


Metal Slug 5:
Image

Setje Lindbergh sit-downs:
Image

Naomi sit-downs:
Image
ne0

Post by ne0 » Wed Aug 18, 2010 21:18

Gaaf! Mooi om te zien dat er zoveel mensen toch aan het spelen zijn enzo! 2 vraagjes

Was die harley game die nieuwe harley of de oude model2/3? En als het de nieuwe was, toevallig gespeeld?

En wat was die vert game aan het begin van je filmpje? Leek wel een vert twin racer ofzo.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Wed Aug 18, 2010 23:09

ne0 wrote:Gaaf! Mooi om te zien dat er zoveel mensen toch aan het spelen zijn enzo! 2 vraagjes

Was die harley game die nieuwe harley of de oude model2/3? En als het de nieuwe was, toevallig gespeeld?

En wat was die vert game aan het begin van je filmpje? Leek wel een vert twin racer ofzo.


Ja, het was helemaal te gek. Mooi systeem ook; je neemt gewoon een pasje voor een bepaald bedrag, en die gebruik je om de games te starten. Alle games hebben gewoon een paslezer waar je de pas doorheen haalt, en gamen maar.

De Harley game is "Harley Davidson: King of the Road", en draait op Lindbergh hardware. Ik heb 'm niet gespeeld. Wel even zitten kijken naar iemand die bezig was; full-sized motor waar je flink op moet werken om de game te bedienen.

Die verticale game is "Tank!Tank!Tank!" van Namco; een twin met tanks in de hoofdrol. Cab heeft allerlei vormen van force feedback. Erg apart: http://www.namcoamerica.com/game.php?gameid=23
goatboy

Post by goatboy » Thu Aug 19, 2010 07:46

Is inderdaad erg gaaf om te zien en had er graag zelf even rond gelopen. Tis geloof ik wel allemaal dedicated niet? Geen shooters of zo. Bedankt voor de pics en video!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Thu Aug 19, 2010 07:54

goatboy wrote:Is inderdaad erg gaaf om te zien en had er graag zelf even rond gelopen. Tis geloof ik wel allemaal dedicated niet? Geen shooters of zo. Bedankt voor de pics en video!


..en dan te weten dat ik jaarlijks in Seattle ben, en pas dit jaar Gameworks ingelopen ben. Shame on me..!

Ja, vooral dedicated spul. De Lindbergh en Naomi cabs draaiden allemaal fighters. Geen shmups te bekennen.
ne0

Post by ne0 » Thu Aug 19, 2010 10:26

woah die ziet me er een partij gaaf uit die tank game. Ben sowieso wel dol op tanks enzo, doet me een HEEL klein beetje danken aan die oude tankgame waarvan ik de naam kwijt ben. (zie je van bovenaf, mooie sprite rotating shit voor de achtergrond).

Kleine kans dat ik tank!tank!tank! ooit zal spelen, laat staan thuis zal hebben denk ik :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Aug 19, 2010 16:16

Waarom zouden ze in godesnaam moeilijk doen over het maken van foto's? Wat is dat toch...

Coole shit verder :)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Thu Aug 19, 2010 21:36

Ken wrote:Waarom zouden ze in godesnaam moeilijk doen over het maken van foto's? Wat is dat toch...


Al sla je me dood.. Ik dacht 'ik vraag het maar even voordat ik rond ga lopen'. Het commentaar was: 'je mag best even lopend filmen, maar geen foto's en al helemaal geen close-ups'. Hmm.. enige dat ik kan bedenken is dat de tarieven voor de game goed zichtbaar zijn op de display..? Of iets met copyright/rechten van beeldmateriaal dat in Gameworks wordt geschoten? Who knows..
User avatar
Jinxz
Active Level:
Active Level:
Posts: 2387
Joined: Sun Jun 06, 2010 11:58
Location: Netherlands
Contact:

Post by Jinxz » Tue Aug 24, 2010 17:24

Ik was een tijdje terug in een arcade in Singapore en daar kreeg ik ook dat flauwe commentaar maar ik kwam erachter dat ze een aantal Naomi sitdown's hadden uitgerust met een PS3 die Super Streetfighter 4 draaide. De reden was dat SSF4 toen nog niet officieel in de arcade was uitgebracht en ze het toch wilde aanbieden.
Misschien hebben ze in Seatle ook wel ergens 'shady' kasten staan ;)
Post Reply