Probleem met geluid Neo Geo board

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Muzzle

Probleem met geluid Neo Geo board

Post by Muzzle » Tue Jun 22, 2010 19:59

Het werkt opzich goed, maar er is wel 1 storend probleem.
Het geluid is heel erg uit balans. Ik hoor bij Samurai Shodown 2 bijvoorbeeld bepaalde delen muziek erg hard en het geluid van de karakters bijna niet en andere muziektonen ook bijna niet.
Zelfde verhaal bij Super Sidekicks 2.

Het gaat om een 2-slot board.
Ik speel op een New Astro City, zit daar niet gewoon ergens een volume knop voor linker en rechter speaker in?

Bij mijn Tekken 3 PCB heb ik dit niet. Ik heb zoiets wel eerder gehad, maar toen kon ik het volume van de linker en rechterspeaker apart op de PCB regelen. Op het Neo Geo board zie ik maar 1 schuif voor speaker (alles harder of alles zachter).

Iemand die de oplossing weet?
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Tue Jun 22, 2010 20:23

Neo Geo MVS is stereo en anders gewired dan JAMMA waardoor dat weleens kan voorkomen. Eigenlijk moet je de headphone jack van je board met een jack naar 2 tulp direct op je astro moet aansluiten als deze die aansluiting heeft. Sommige hebben zo'n versterker onder de voeding. Succes!
Muzzle

Post by Muzzle » Tue Jun 22, 2010 20:44

Psykick wrote:Neo Geo MVS is stereo en anders gewired dan JAMMA waardoor dat weleens kan voorkomen. Eigenlijk moet je de headphone jack van je board met een jack naar 2 tulp direct op je astro moet aansluiten als deze die aansluiting heeft. Sommige hebben zo'n versterker onder de voeding. Succes!

Ik ga morgen eens goed kijken of de mijne dat heeft, maar ik denk het niet eigenlijk.
Is er eventueel nog een andere makkelijke oplossing? Anders moet ik maar leren leven met het geluid, dan zet ik het wel een beetje zacht :).
Als ik wel zo'n versterker onder mijn voeding heb (ik heb zo'n zwarte voeding) dan haal ik gewoon zo'n kabeltje natuurlijk.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Tue Jun 22, 2010 21:50

2 PC speakers met koptelefoon aansluiting via het mobo.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
sparky
Active Level:
Active Level:

Post by sparky » Fri Jun 25, 2010 17:34

Ik heb zo'n converter. Het is ook wel handig al je geen gameselect button hebt.

http://www.jammaboards.com/store/neogeo ... d_198.html
R2-2D
Active Level:
Active Level:

Post by R2-2D » Fri Jun 25, 2010 20:06

Ik heb jaren geleden hetzelfde gehad.
Ik heb toen 1 draadje in mijn wiring moeten doorknippen en toen had ik wel goed geluid.
Ik heb er zelf toen een switch tussen gezet zodat ik de rest van 'mn games gewoon in mono kon spelen.
Muzzle

Post by Muzzle » Sat Jun 26, 2010 09:37

sparky wrote:Ik heb zo'n converter. Het is ook wel handig al je geen gameselect button hebt.

Bedankt! Ik ga er zeker over denken om die te bestellen.
Muzzle

Post by Muzzle » Sat Jun 26, 2010 09:38

R2-2D wrote:Ik heb jaren geleden hetzelfde gehad.
Ik heb toen 1 draadje in mijn wiring moeten doorknippen en toen had ik wel goed geluid.
Ik heb er zelf toen een switch tussen gezet zodat ik de rest van 'mn games gewoon in mono kon spelen.

Ik ben niet zo goed qua technische dingen, draadjes doorknippen is voor mij geen goed idee :).
R2-2D
Active Level:
Active Level:

Post by R2-2D » Sat Jun 26, 2010 10:16

Ik ben ook niet technisch onderlegd ,maar heb destijds hulp gevraagd bij het killercabs forum en konden ze me precies laten zien welk draadje ik moest doorknippen. Ik kan wel een foto plaatsen als je wilt ?
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sat Jun 26, 2010 11:46

Ik ga morgen een stereo / mono circuit maken en zal wel wat foto's en info plaatsen, wie weet kan je er wat mee.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sat Jun 26, 2010 16:25

Heb ik een tijd geleden ook gedaan met een cab. Gewoon een schakeling voor mono/stereo in de cab gemaakt. Eigenlijk een schakeling voor JAMMA/MVS, omdat op een MVS harness ook bv. de TEST switch anders zit.

Zo gebruik ik bijvoorbeeld ook knoppen 5 en 6 op m'n CP voor de SELECT functie :-) Scheelt weer een setje knoppen.

http://www.hardmvs.com/manuals/Jamma2Ne ... Pinout.pdf
Muzzle

Post by Muzzle » Sat Jun 26, 2010 16:38

Hey,

Ik waardeer jullie behulpzaamheid echt heel erg, maar ik koop liever zo'n converter die Sparky eerder gepost heeft dan dat ik zelf ga rommelen in die cab.

Ik speel er gewoon afentoe op, maar technisch doe ik er verder niks mee. Ik was laatst al trots dat ik zelf de draadjes van mijn Tekken 3 kick harness had verlengd met een kroonsteentje ertussen :wink: .
Muzzle

Post by Muzzle » Fri Jul 30, 2010 15:31

sparky wrote:Ik heb zo'n converter. Het is ook wel handig al je geen gameselect button hebt.

Ik heb deze gekocht en vandaag binnen gekregen. Alles werkt nu perfect, echt een supergoede oplossing. Nogmaals bedankt!
Post Reply