Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
-
Cageman
- Active Level:

Hi,
Mijn net ontvangen Blast City gestript, en de monitor even met een compressor schoongeblazen. Wat na het schoonmaken meteen opviel is dat er een kleverige zwarte substantie uit de flyback transformer gelopen lijkt te zijn. Het voelt stevig en wat kleverig aan. Het zit er volgens mij al even.
Ik heb er wel eens eerder wat over gelezen, maar weet niet meer waar.
Moet ik aan een nieuw chassis? Nieuwe flyback? negeren? alle info is welkom..

-
goatboy
Toendertijd noemden ze dit de 'goop of death' maar dit kan volgens Craig van giz10p.co.uk geen kwaad en heeft puur met ouderdom te maken. Dit geld voor meerdere chassis in de Nanao series (2930 -2934). Hier zijn wat meer details.
http://wiki.arcadeotaku.com/w/Nanao_MS2931_FAQ
-
Cageman
- Active Level:

Dank voor de link en info. Mijn chassis is trouwens een 2930, en nu ik er wat beter naar kijk lijkt de zwarte smurrie inderdaad uit het grijze component te komen (linksboven op foto, achter heat sink)..
Ok.. niks aan doen dan maar..? En een brandblussertje bij de hand houden?
Dit is trouwens die Blast met het strakke beeld, dus de kwaliteit van de monitor lijkt er nog niet onder te lijden..
-
Cageman
- Active Level:

-
goatboy
Cageman wrote:Dit is trouwens die Blast met het strakke beeld, dus de kwaliteit van de monitor lijkt er nog niet onder te lijden..
Jou tube is inderdaad van top kwaliteit!! Heb trouwens nooit echt goed gekeken of de mijne 'lekt'. Ik heb dan een Tosh/Nanao 2931 met auto-sync wat een zeldzame monitor blijkt te zijn wat betreft de AO wiki.

-
Cageman
- Active Level:

goatboy wrote:Jou tube is inderdaad van top kwaliteit!! Heb trouwens nooit echt goed gekeken of de mijne 'lekt'. Ik heb dan een Tosh/Nanao 2931 met auto-sync wat een zeldzame monitor blijkt te zijn wat betreft de AO wiki.

Ik las dat dat chassis wel als standaard is gebruikt voor amerikaanse bass-fishing blast cabs?