console (RGB scart) > Jamma adapter

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
ckong

console (RGB scart) > Jamma adapter

Post by ckong » Wed Mar 31, 2010 10:46

http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=28069

Veel van jullie zullen bovenstaande topic op SHMUP forum wel kennen, maar ik kan die adapter van harte aanbevelen voor iedereen die op een eenvoudige manier een console, of PC, met een RGB scart aansluiting op een cab wil aansluiten. Of het nu een Wii is, een xbox (36), een PS2, een Saturn, een Gamecube, een SNES, een weet ik veel wat, zolang het maar met RGB scart kan worden aangesloten is het een fluitje van een cent. Geen gemodder meer met eigen printplaatjes, of die louzy kwaliteit van die timer boards.

Ik heb hem gisteren voor het eerst met mijn Asian 360 op mijn dual sync NAC uitgeprobeerd en ik ben erg onder de indruk. De games zien er retestrak uit. Ik heb nog wel een 'probleempje' met de stabiliteit van de NAC voeding, maar ook daar wordt een eenvoudige oplossing voor aangeboden (power weerstandje plaatsen tussen +5V en ground). De berichten van andere gebruikers zijn ook louter positief.

Heeft één van jullie toevallig ook al zo'n adapter?
goatboy

Post by goatboy » Wed Mar 31, 2010 10:55

Heb er zelf nog geen maar bedankt voor de tip Erik! Heb zelf al een JAMMA SNES in m'n Astro maar mocht ik nog meer willen dan is dit een goede optie.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Re: console (RGB scart) > Jamma adapter

Post by Pat7o » Wed Mar 31, 2010 18:16

pooyan wrote:http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=28069


Heeft één van jullie toevallig ook al zo'n adapter?


Ik heb hem ook, maar nog niet geprobeerd....toch maar is doen dan.
User avatar
OneEye
Active Level:
Active Level:
Posts: 56
Joined: Tue Sep 22, 2009 11:27
Location: Tilburg, Netherlands

Post by OneEye » Thu Apr 01, 2010 08:44

Dit ziet er veelbelovend uit !
Ik ga er ook es een bestellen. Zat er eerst over te denken om wat adapters bij ultimarc te halen, maar ik denk dat dit de betere optie is.

Maar wat is nou de beste/makkelijkste manier om mijn NAC controlpanel vervolgens aan mijn pxs/snes/saturn/dc te hangen ?
ckong

Post by ckong » Thu Apr 01, 2010 08:57

OneEye wrote:Dit ziet er veelbelovend uit !
Ik ga er ook es een bestellen. Zat er eerst over te denken om wat adapters bij ultimarc te halen, maar ik denk dat dit de betere optie is.

Maar wat is nou de beste/makkelijkste manier om mijn NAC controlpanel vervolgens aan mijn pxs/snes/saturn/dc te hangen ?


De makkelijkste manier is om voor je psx, saturn en dc één psx controller te hacken. Daarvan kun je genoeg voorbeelden op het internet vinden. Vervolgens koop je een psx>saturn en een psx>DC adapter (bv. bij Play Asia, of Ebay), dan heb je met 1 hack 3 consoles getackeld.

Voor je SNES hack je gewoon een snes controller.

Overigens heb ik er net ook nog eentje besteld. Viletim heeft een beperkte serie gemaakt, en ze zijn echt fantastisch, geen gedoe met video, audio pass through, diverse connectie mogelijkheden voor controls, on board volume control, brightness and contrast control. Prachtig.
ckong

Post by ckong » Thu Apr 08, 2010 07:23

Hasa, sorry dat mijn demonstratie eergisteren niet doorging, maar hier zijn een paar foto's zodat je ziet hoe de adapter presteert: http://shmups.system11.org/viewtopic.ph ... &start=300
User avatar
OneEye
Active Level:
Active Level:
Posts: 56
Joined: Tue Sep 22, 2009 11:27
Location: Tilburg, Netherlands

Post by OneEye » Thu Apr 08, 2010 10:06

Heb net een adapter besteld. Moet helaas nog een paar weekjes wachten want hij heeft zn hele voorraad al verkocht.

Dan ga ik alvast maar beginnen aan mn psx controller hacks :)
Dat moet toch niet al te moeilijk zijn.
User avatar
OneEye
Active Level:
Active Level:
Posts: 56
Joined: Tue Sep 22, 2009 11:27
Location: Tilburg, Netherlands

Post by OneEye » Thu Apr 08, 2010 10:41

Dus als ik het goed begrijp sloop ik 2 psx of ps2 controllers en verbind ik de buttons en d-pad direct door naar de scart2jamma controller ?

Heb je suggesties wat te doen met de start en select knoppen ? :)
ckong

Post by ckong » Thu Apr 08, 2010 10:41

ckong

Post by ckong » Wed Apr 14, 2010 15:55

Vandaag even de 360 aangesloten op de Aero. Prachtig resultaat, erg strask beeld, jammer genoeg laten de foto's dit niet zo goed zien (ik ben een slechte fotograaf). Ook erg leuk om Galaga Legions op de Aero te spelen. Nog wel even een gamepad hacken.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Wed Apr 14, 2010 16:23

Legions kicks ass idd.

Mooi beeld idd via die adaptor!

Wat prefereer je nu VGA of deze adaptor?
Of was het grote voordeel van deze dat je er elke spelcomputer met een scart kabel in kan knopen?
Straks ff mijn net ge-j-taggedte 360 testen .... ik had het graag op een Aero gedaan met die kaart!
Team 15 kHz
ckong

Post by ckong » Wed Apr 14, 2010 16:34

ElPancho wrote:Legions kicks ass idd.

Mooi beeld idd via die adaptor!

Wat prefereer je nu VGA of deze adaptor?
Of was het grote voordeel van deze dat je er elke spelcomputer met een scart kabel in kan knopen?
Straks ff mijn net ge-j-taggedte 360 testen .... ik had het graag op een Aero gedaan met die kaart!


Das toevallig, ik heb net 2 weken geleden mijn europese 360 laten J-tagen. Er gaat een wereld voor je open zal ik maar zeggen. Kan niet wachten op Guwange XBLA :wink:

Eerlijk gezegd merk ik geen verschil met VGA en deze adapter. Is er volgens mij ook niet. Maar ik heb de adapter inderdaad vooral gekocht vanwege de scart RGB mogelijkheid. En deze adapter geeft bij alle consoles goed beeld, ook bij de PS2, wat met andere adpaters (bv. Ultimarc) nog wel eens een heel gekloot is.
User avatar
Tek-9
Active Level:
Active Level:
Posts: 33
Joined: Sun Jan 25, 2009 13:58
Location: Netherlands

Post by Tek-9 » Wed May 05, 2010 11:13

Goede tip Pooyan,
Ga er ook 1 bestellen 8)
Post Reply