Hulp gevraagd met NAMCO Kick Harness!!!

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Muzzle

Hulp gevraagd met NAMCO Kick Harness!!!

Post by Muzzle » Wed Mar 03, 2010 17:31

Beste Arcade-techneuten,

Ik heb Tekken 3 vandaag binnen gehad, met Namco Kick Harness.
De game doet het, super vet. Toch een stuk leuker dan zo'n XXXX-in-1 PCB.
Ik heb een New Astro City.

Ik heb echter 2 problemen met het kick harness:

- De draden zijn echt heeeel kort, wat kan ik hier aan doen? Want ze komen ze nooit bij de knoppen.

- Er zitten maar 4 draden aan (geen ground draden denk ik dus). Is dit normaal?

Voor wie het namco kickharness niet kent, het ziet er zo uit:

http://www.jammaboards.com/store/namco- ... d_145.html

Bij mij ziet het er echter wat anders uit. Foto kan ik evt. maken. Bij mij zitten er dus maar 4 hele korte draden aan (ik ga de verkoper dit ook vragen uiteraard).

Ik heb al kabelschoentjes en een draadstriptang besteld om het kickharness te installeren.

Help mij aub, dan kan ik genieten van deze game die ik vroeger helemaal kapot heb gespeeld :-).

Alvast bedankt!
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Mar 03, 2010 17:43

Zit als ik het goed herinner 1 ground aan die je gewoon lust aan je bestaande ground, en 1 kick button voor elke player. Overige 2 draden heeft geloof ik met sound te maken. Gewoon even verlengen die draden, ground aansluiten en dan testen welke draad de kick is.
Muzzle

Post by Muzzle » Wed Mar 03, 2010 17:46

ruderudie wrote:Zit als ik het goed herinner 1 ground aan die je gewoon lust aan je bestaande ground, en 1 kick button voor elke player. Overige 2 draden heeft geloof ik met sound te maken. Gewoon even verlengen die draden, ground aansluiten en dan testen welke draad de kick is.


Hey,

Ik ben geen zeikerd, maar ik ben wel heel erg a-technisch.
Opzich snap ik wat je wil zeggen, maar toch ook weer totaal niet.

Hoe 'lus je iets gewoon' aan je bestaande ground? 1 kick button per player? Je hebt er toch 2 nodig?
En het geluid klinkt wel ok? En 'even verlengen' die draden? Hoe :(?

Ik waardeer je hulp zeker :)! Hopelijk kan je het wat meer stap voor stap uitleggen.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Wed Mar 03, 2010 17:54

Muzzle, waar woon je? Misschien kan 1 van ons gewoon even langskomen om het in orde te maken.

Als dat geen optie is leggen we het gewoon hier uit :-)
Muzzle

Post by Muzzle » Wed Mar 03, 2010 18:04

Hey Cageman,

In principe moet dit iets zijn wat ik zelf kan met wat uitleg. Ik ben ook alleen a-technisch met dit soort dingen. Met computers, software etc. ben ik juist vrij goed.
Maar zodra er draadjes etc. bij komen kijken, dan snap ik er niks meer van haha.

Wel een aardig gebaar van dat langskomen, als het echt niet lukt zal ik wel kijken of ik iemand zo gek kan krijgen haha. Dan wel via PM, want ik ga mijn woonplaats niet zomaar op internet plaatsen.

De kickharness van mijn 1069-in-1 PCB heb ik ook zelf erop gezet. Het zag er niet uit en het was niet netjes gedaan, maar het werkte wel :).
almighty

Post by almighty » Wed Mar 03, 2010 18:29

Gewoon draadjes verlengen en board aanzetten + cab natuurlijk ook.
Dan gewoon 1 draadje aansluiten op je knop en kijken waar deze hoort/of wilt hebben.
Ground kun je gewoon doorlussen want deze zit als het goed is al onder je cp en als je een 6 button setup heb dan lus je de ground gewoon door.

Nu gewoon een kwestie van testen en welke draadje waar hoort, het is gewoon wat lastig uitleggen maar stelt echt niks voor.

Tenslot van rekenning heb je ook je kickharness werkend gekregen van je 1xxx en dit is gewoon hetzelfde.
Muzzle

Post by Muzzle » Wed Mar 03, 2010 19:11

almighty wrote:Gewoon draadjes verlengen en board aanzetten + cab natuurlijk ook.
Dan gewoon 1 draadje aansluiten op je knop en kijken waar deze hoort/of wilt hebben.
Ground kun je gewoon doorlussen want deze zit als het goed is al onder je cp en als je een 6 button setup heb dan lus je de ground gewoon door.

Nu gewoon een kwestie van testen en welke draadje waar hoort, het is gewoon wat lastig uitleggen maar stelt echt niks voor.

Tenslot van rekenning heb je ook je kickharness werkend gekregen van je 1xxx en dit is gewoon hetzelfde.


Hey Almighty!

Bedankt voor je hulp. Zoals al gezegd, ik ben echt niet handig hiermee. Wat bedoel je dus met 'gewoon draadjes verlengen'. Hoe doe ik dat? Ik ben niet lui en wil het zelf proberen, maar voor mij is dit gewoon niet duidelijk :oops:.

Volgens mij zitten er inderdaad al onder 4 buttons een ground, dus dat zou genoeg moeten zijn! Daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt daarvoor.

Het enige wat me nu nog hindert om te gaan klussen is het verlengen van de draadjes eigenlijk (waar haal ik daar spullen voor?).

Ik moet ook nog wachten op mijn kabelschoentjes. Ik heb ringkabelschoentjes gekocht met een diameter van 3,2 mm en een diameter van 4,3 mm (wist niet welke ik moest hebben, dus van allebei maar 10 genomen haha).

Hoe lus je een ground 'gewoon door'? Ik overdrijf echt niet, voor mij zijn deze dingen niet 'gewoon'.

Geef me een taal om te leren of iets sportiefs om te doen en ik doe het zo, maar dit is niet echt mijn sterke kant.

Alvast bedankt!
Last edited by Muzzle on Wed Mar 03, 2010 19:23, edited 1 time in total.
Muzzle

Post by Muzzle » Wed Mar 03, 2010 19:22

Ok volgens de verkoper heeft de kick harness maar 4 draden omdat de ground al in de jamma harness zit.
Ik hoef dus alleen de kabels te verlengen en dan kan ik spelen.

Als iemand nog even uit kan leggen hoe ik dat moet doen?

Iemand nog tips trouwens hoe je zo'n losse pcb het meest veilig in je cab moet leggen?

Iedereen bedankt voor de tips tot nu toe.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Wed Mar 03, 2010 19:25

Plaatje geleend van ultimarc

Zwarte draad is de doorgeluste ground.

Image

Zelf natuurlijk ff de vertaalslag maken naar de pinout vd namco-kickloom. Print op het plaatje is de jpac.
Team 15 kHz
almighty

Post by almighty » Wed Mar 03, 2010 20:32

Muzzle wrote:Ok volgens de verkoper heeft de kick harness maar 4 draden omdat de ground al in de jamma harness zit.
Ik hoef dus alleen de kabels te verlengen en dan kan ik spelen.

Als iemand nog even uit kan leggen hoe ik dat moet doen?

Iemand nog tips trouwens hoe je zo'n losse pcb het meest veilig in je cab moet leggen?

Iedereen bedankt voor de tips tot nu toe.


Nou ground is dus niet nodig, gewoon dus ff de draaden verlengen (neem anders je kick mee naar een elektrozaak) en hun kunnen precies vertellen welke draadje je op dit draadje aan kunt sluiten.

hoe ze aan elkaar te sluiten:

-kroonsteentje (lelijk maar werkt)
-of draadjes kaal maken en solderen
-draadjes kaal maken en aan elkaar knopen
-enz
-enz

Dan gewoon 2 draaden van de kick naar P1 en 2 naar P2, ff kijken met spelen of ze kloppen en spelen maar.

succes!
Muzzle

Post by Muzzle » Wed Mar 03, 2010 20:33

Almighty,

Bedankt! Ik ga inderdaad wel even naar een elektrozaak. Nog tips voor een bepaalde keten?

Dat wordt aan elkaar knopen dan. Solderen zie ik niet zitten :).
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Wed Mar 03, 2010 20:58

Muzzle wrote:Almighty,

Bedankt! Ik ga inderdaad wel even naar een elektrozaak. Nog tips voor een bepaalde keten?

Dat wordt aan elkaar knopen dan. Solderen zie ik niet zitten :).


Gebruiken van kroonsteentjes is ook gewoon prima hoor. En die haal je gewoon bij een willekeurige bouwmarkt :-) Als het signaal maar doorkomt.

Als je wilt knopen: Draadjes kaal maken, goed in elkaar draaien, en dan isolatietape er omheen kan ook. Maar zit natuurlijk veel minder stevig. Maak een flink eind kaal, en draai ze goed in elkaar als je dat doet. Ik zou het niet aanraden, maar het kan ;-)
Muzzle

Post by Muzzle » Wed Mar 03, 2010 21:24

Cageman wrote:
Muzzle wrote:Almighty,

Bedankt! Ik ga inderdaad wel even naar een elektrozaak. Nog tips voor een bepaalde keten?

Dat wordt aan elkaar knopen dan. Solderen zie ik niet zitten :).


Gebruiken van kroonsteentjes is ook gewoon prima hoor. En die haal je gewoon bij een willekeurige bouwmarkt :-) Als het signaal maar doorkomt.

Als je wilt knopen: Draadjes kaal maken, goed in elkaar draaien, en dan isolatietape er omheen kan ook. Maar zit natuurlijk veel minder stevig. Maak een flink eind kaal, en draai ze goed in elkaar als je dat doet. Ik zou het niet aanraden, maar het kan ;-)


Ok, dan ga ik kroonsteentjes en draad halen binnenkort. Iemand enig idee waar dat kan? Kroonsteentjes bij de bouwmarkt (bestaat daar maar 1 maat van?) en met mijn kickharness naar een elektrozaak gaan dus. Iemand tips voor een elektrozaak?
Muzzle

Post by Muzzle » Wed Mar 03, 2010 22:05

Morgen naar de bouwmarkt voor kroonsteentjes en hopelijk ook bedrading.
Ik laat het uiteraard nog even weten hoe het afloopt.

Iedereen bedankt voor de hulp! Ik heb weer veel geleerd, zo wist ik niet eens wat kroonsteentjes waren totdat ik het opzocht met Google. Nu snap ik volgens mij ineens ook hoe je de ground door kan lussen etc.

Ik hou jullie op de hoogte.

Nog 1 vraag. Ik had de manual van de Tekken 3 PCB een beetje doorgelezen op internet. Nu staat daar heel vaak in dat PCB's echt heel gevoelig zijn en ze snel beschadigen etc.
Hoe leggen jullie die PCB's dan in je kast want ik kan hem nergens echt netjes recht leggen in de kast. Het ligt altijd een beetje schuin.
Muzzle

Post by Muzzle » Thu Mar 04, 2010 12:06

Edit
Last edited by Muzzle on Tue Mar 09, 2010 20:21, edited 2 times in total.
almighty

Post by almighty » Thu Mar 04, 2010 12:31

Gewoon een elektrozaak, conrad o.i.d, dus geen bouwmarkten.
Muzzle

Post by Muzzle » Thu Mar 04, 2010 12:32

almighty wrote:Gewoon een elektrozaak, conrad o.i.d, dus geen bouwmarkten.


Je was me net voor Almighty, check mijn edit in de post boven je :).
Bedankt voor de hulp.
DLX

Post by DLX » Thu Mar 04, 2010 14:53

Heb je geen speaker draad liggen, of een vga kabel, of een netwerk kabel die je kan slopen?

Dan kan je tijdelijk even lekker met je Tekken knallen.
Muzzle

Post by Muzzle » Thu Mar 04, 2010 15:35

DLX wrote:Heb je geen speaker draad liggen, of een vga kabel, of een netwerk kabel die je kan slopen?

Dan kan je tijdelijk even lekker met je Tekken knallen.


Slim idee! Ik zal eens kijken naar oude speakers :).
Muzzle

Post by Muzzle » Tue Mar 09, 2010 20:21

Hey!

Draden van de kick harness verlengt en alles doet het!

Bedankt voor de hulp iedereen!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Tue Mar 09, 2010 20:32

Nice. And now KICK SOME ASS...!!

Tekken rules.
Muzzle

Post by Muzzle » Wed Mar 10, 2010 17:48

Cageman wrote:Nice. And now KICK SOME ASS...!!

Tekken rules.


Heb ook de testbutton gevonden (op de powersupply van mijn new astro city) dus even aangepast naar Free Play en 'very hard'.

Net al een keertje uitgespeeld. Dit is toch wel supervet. Mijn arcadekast kreeg met die 1069-in-1 PCB heel weinig speeltijd, ondanks dat daar veel van mijn favoriete games allertijden opstaan (veel Street Fighter delen etc.).

Een echte arcade game die gewoon gelijk start als je de kast aanzet, zonder extra stroomkabels etc. is toch wel veel beter.

Dit ga ik zeker vaak spelen. Misschien wel net zoveel als ik vroeger Tekken 3 heb gespeeld op de Playstation 1.

Iedereen nogmaals bedankt!
almighty

Post by almighty » Wed Mar 10, 2010 18:23

Nothing beats the Original 8)

Veel game plezier!
Post Reply