Beeldscherm op zwart Taito EgretII

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Tek-9
Active Level:
Active Level:
Posts: 33
Joined: Sun Jan 25, 2009 13:58
Location: Netherlands

Beeldscherm op zwart Taito EgretII

Post by Tek-9 » Wed Feb 17, 2010 23:14

Ik heb een beeldscherm probleem met mijn Taito EgretII. Beeld blijft op zwart als ik een jamma pcb aansluit.
Echter gaat hij wel aan alleen krijg ik geen beeld, beeld blijft zwart.. Monitor hoor ik wel aan gaan.
Chassis is een tri-sync Wei-Ya met een Samsung monitor.
Iemand een idee hoe of wat?
Any help appreciated :)
goatboy

Post by goatboy » Thu Feb 18, 2010 08:58

Tri-sync Wei-Ya met Samsung CRT in een Egret II? Klinkt meer als een AWSD of E3. Waarschijnlijk van de UK zending van Erik?

Anyhoe, Hij gaat dus wel aan. Heb je alle bekabeling al gechecked? Misschien zit er ergens een fout in je VGA kabel? Misschien ook proberen de VGA direct aan te sluiten op een bron? Moet dan wel 31 khz zijn.

Is je control board (achter de muntproever) van de monitor nog steeds goed aangesloten?

Heb gehoord dat de voeding in een E3 of AWSD het vaak begeven maar check eerst die andere dingen maar eens.
User avatar
Tek-9
Active Level:
Active Level:
Posts: 33
Joined: Sun Jan 25, 2009 13:58
Location: Netherlands

Post by Tek-9 » Thu Feb 18, 2010 13:45

Klopt is van de zending van Erik.

Kan het eventueel zijn dat het esprade bord compatabilitie issues heeft met het Wei-Ya chassis? Las op shmups dat dat nog wel eens voorkomt bij Wei-Ya. Ik heb op dit moment geen ander pcb liggen wat ik kan testen..

Ik heb nog wel een JPAC liggen voor mijn DC. Die zou het dan hopelijk wel moeten doen. Anders zal het de hardware zelf zijn van de Egret.

Ik ga ermee aan de slag!
User avatar
Tek-9
Active Level:
Active Level:
Posts: 33
Joined: Sun Jan 25, 2009 13:58
Location: Netherlands

Post by Tek-9 » Thu Feb 18, 2010 19:40

Zojuist mijn DC en PC aangesloten via de JPAC op beide geen beeld. Zodra ik de PC aansluit hoor ik hem 1a2 keer tikken en dan weer niks.
Zo goed als alle kabels van chassis en monitor negelopen en de control board. Alles zit wel vast. Als de voeding defect zou zijn zou de monitor toch ook niet aanspringen of heb ik het mis?
goatboy

Post by goatboy » Thu Feb 18, 2010 20:41

Tek-9 wrote:Zojuist mijn DC en PC aangesloten via de JPAC op beide geen beeld. Zodra ik de PC aansluit hoor ik hem 1a2 keer tikken en dan weer niks.
Zo goed als alle kabels van chassis en monitor negelopen en de control board. Alles zit wel vast. Als de voeding defect zou zijn zou de monitor toch ook niet aanspringen of heb ik het mis?


Hmm, Het kan de 'flyback' zijn van het chassis wat kaduuk is. Heb dit namelijk al eerder gelezen op AO. Dan tikt ie een paar keer (of blijft tikken) en verder niets. Maar misschien is het beter om dit even te vragen op AO aan 'Grantspain' of Craig van giz10p.co.uk. Zijn beide monitor experts.

Misschien simpel maar heb je al een andere vga kabel geprobeerd? Je kunt beter eerst alles uitsluiten.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Thu Feb 18, 2010 20:52

Heb veel gelezen over dat chassis. Vaak lijkt het inderdaad aan de flyback te liggen, en dan vooral slechte of 'droge' soldeerverbindingen. Opnieuw even vastsolderen lijkt vaak te helpen.

Beste is inderdaad Craig of Grantspain te vragen.
User avatar
Tek-9
Active Level:
Active Level:
Posts: 33
Joined: Sun Jan 25, 2009 13:58
Location: Netherlands

Post by Tek-9 » Fri Feb 19, 2010 22:52

Guys,
Vandaag nog eens rustig gezeten voor "het" probleem.
Blijkt dat het neckboard niet helemaal stevig vast zat.. Moet door vervoer zijn gekomen dus ja...
Monitor doet het gelukkig weer! :D

Weet iemand hoe je een monitor optimaal kan afstellen of welke stappen je het beste kan doorlopen hiervoor?

Greetz,
Carlo
ckong

Post by ckong » Fri Feb 19, 2010 23:51

Tek-9 wrote:Guys,
Vandaag nog eens rustig gezeten voor "het" probleem.
Blijkt dat het neckboard niet helemaal stevig vast zat.. Moet door vervoer zijn gekomen dus ja...
Monitor doet het gelukkig weer! :D

Weet iemand hoe je een monitor optimaal kan afstellen of welke stappen je het beste kan doorlopen hiervoor?

Greetz,
Carlo


Gelukkig, paniek om niets dus. Ben blij dat ik me niet geroepen hoef te voelen om naar de randstad af te reizen :P

Zo zie je maar weer, het is vaak een kleinigheid die door een goede inspectie is op te lossen. Veel gameplezier.
Post Reply