Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
-
dexx
- Active Level:

HELP gevraagt!!!
ik heb zo'n GEWELDIGE Neo cab bij Ronnie gekocht..
machine werkt goed..
EDIT!!! ligt aan m'n 10 jaar in bezit te hebben MVS board...
als ik m,n neo MVS (4 slot) daarop aansluit crashen de 2 volgende games: Metal Slug en neo turf masters... en bij de laatste heb ik het 1 keer gehad onder het spelen... dan reboot ie gewoon uit het niets.. en de UNIBIOS geeft dan een soort BSOD maar dan groen GSOD
ik heb ook een supergun, daarop werkt m,n board zonder problemen.
verschil in machines: Supergun heeft een geaarde voeding (PC 150 watt) zonder MVS geeft ie 5.2 volt met MVS en alle games 4.9 en hierop dus NO PROBLEMS!!
de NEO dedicated cab heeft GEEN geaarde stekker.. voeding is heavy duty denk ik.. met of zonder MVS board 5 volt.. je kan em afstellen.. ik zet em op 5.1 volt.. en op deze machine lopen de 2 spellen die ik heb opgenoemd zeg maar vast..
wat kan het zijn??[/b]
Last edited by
dexx on Mon Dec 28, 2009 12:33, edited 2 times in total.
-
ZiEk
- Active Level:

-
Het is dat je de voeding gechecked hebt, dat is een probleem die ik vaak tegenkom bij verschillende pcb's.
Heb je het al gestest met 1 game in de 4 slot inplaats van 2, 3 of 4 ?
Verder ff kijken naar de jamma harness, lopen alle kabels wel naar de voeding zit er geen breuk. Na deze tips zou ik ook vastlopen, sterkte.
-
dexx
- Active Level:

ZiEk wrote:Het is dat je de voeding gechecked hebt, dat is een probleem die ik vaak tegenkom bij verschillende pcb's.
Heb je het al gestest met 1 game in de 4 slot inplaats van 2, 3 of 4 ?
Verder ff kijken naar de jamma harness, lopen alle kabels wel naar de voeding zit er geen breuk. Na deze tips zou ik ook vastlopen, sterkte.
ik heb ALLES gechecked..
KABELS = OK.. heel netjes enzo
GELUID = OK (stereo)
voltage's = OK (5.02 volt staat ie nu, 12 volt is ook ok)
beeld = SUPER (dus ok)
AARDE = NEU

maar dat kan ik aansluiten
KAST is een dedicated neogeo machine.
enne ik heb metal slug in alle slots getest.. ERRORSSSS.
-
Cageman
- Active Level:

Aarden is nooit een slecht idee, om restspanning te voorkomen (5v is dan ineens geen 5v meer, maar bijvoorbeeld 4.5v. Eigenlijk 'zweeft' je aarde dan).
Hmm.. en het vermogen van de voeding in de cab? enig idee? Ding kan natuurlijk zijn beste tijd gehad hebben. Elco's begeven het als eerst. Je kan 'm eens openschroeven om te kijken in welke staat de voeding is, zo op het eerste gezicht.
-
dexx
- Active Level:

Cageman wrote:Aarden is nooit een slecht idee, om restspanning te voorkomen (5v is dan ineens geen 5v meer, maar bijvoorbeeld 4.5v. Eigenlijk 'zweeft' je aarde dan).
Hmm.. en het vermogen van de voeding in de cab? enig idee? Ding kan natuurlijk zijn beste tijd gehad hebben. Elco's begeven het als eerst. Je kan 'm eens openschroeven om te kijken in welke staat de voeding is, zo op het eerste gezicht.
ik denk dat de voeding die ik gebruik voor m,n supergun niet zo HEEL sterk is.. ik heb er nooit echt naar gekeken want hij doet het altijd goed..
in de kast blijft ie op 5 volt staan.. ik heb em nu geaard.. en die gaat naar FG (Fuse Ground?) op de voeding van de kast.. de rest spanning gaat ergens anders naartoe

trouwens het is hetzelfde als bij de pc... als je em op een NIET geaard stopcontact aansluit.. dan start ie ook gewoon op.. ik weet niet precies hoe dat werkt, ik denk dat de restspanning naar een condensator gaat..
-
Ratson
- Active Level:

Bij mijn 6 slot is dat probleem in het filmpje ook wel eens opgetreden en na een paar keer de games en slots gecleaned te hebben was alles weer in orde.MVS is erg gevoelig met kleine stofjes of een cassett die net de verkeerde kant uit leunt.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
-
dexx
- Active Level:

Ratson wrote:Bij mijn 6 slot is dat probleem in het filmpje ook wel eens opgetreden en na een paar keer de games en slots gecleaned te hebben was alles weer in orde.MVS is erg gevoelig met kleine stofjes of een cassett die net de verkeerde kant uit leunt.
klopt.. maar dit keer is het geen stof.. heb alles al schoongemaakt..
heb al 1 keer de Z80 error gehad, en die fout bij het filmpje gebeurd ook bij neo turfmasters

-
Psykick
- Active Level:

Als je even geen andere oplossing hebt zou je kunnen proberen om het moederboard in de vaatwasser te stoppen. Klinkt heel bizar, maar werkt wel. Alleen goed laten drogen is wel een vereiste, hoeft geen weken te duren, maar wel een aantal dagen. Zorg er alleen wel goed voor dat onboard batterijen worden verwijderd, deze kan je daarna gewoon weer terug solderen.
Mocht je dit niet willen doen, heb ik evt. nog wel een 4 slotter of 2 slotter liggen voor een aantrekkelijk prijsje

Succes!
-
dexx
- Active Level:

Psykick wrote:Als je even geen andere oplossing hebt zou je kunnen proberen om het moederboard in de vaatwasser te stoppen. Klinkt heel bizar, maar werkt wel. Alleen goed laten drogen is wel een vereiste, hoeft geen weken te duren, maar wel een aantal dagen. Zorg er alleen wel goed voor dat onboard batterijen worden verwijderd, deze kan je daarna gewoon weer terug solderen.
Mocht je dit niet willen doen, heb ik evt. nog wel een 4 slotter of 2 slotter liggen voor een aantrekkelijk prijsje

Succes!
omg

ja dat is wel heel bizar.. ik ga het ook niet proberen..
ik ben best technisch, heb het bord al vaak genoeg schoongemaakt, ik weet vrijwel zeker dat de vaatwasser oplossing niet gaat helpen, er is namelijk ook al geprutst aan dat moederbord.. de verkoper had al gezegt dat er IETS mis was.. aan de onderkant is er al een baantje weg gekrast.. en er is gesoldeerd bij 1 van de ram chips..
ik heb dat bord ook al denk ik 7 a 8 jaar.. in iedergeval heel lang

-
almighty
pcb boarden in de vaatwasser worden ze wel lekker *mint* van

-
Psykick
- Active Level:

almighty wrote:pcb boarden in de vaatwasser worden ze wel lekker *mint* van

hehe...zo is het maar net

-
dexx
- Active Level:

Psykick wrote:almighty wrote:pcb boarden in de vaatwasser worden ze wel lekker *mint* van

hehe...zo is het maar net

naja, ik zal het eens een KEER doen

beetje eng maar ok.. ik heb geen vaatwasser.. neem em wel mee naar m,n pa... HOEVEEL graden?? voor krimpgevaar

en met of zonder zeep?
-
wibraman
- Active Level:

almighty wrote:pcb boarden in de vaatwasser worden ze wel lekker *mint* van

en je krijgt een wasboard

-
dexx
- Active Level:

wibraman wrote:almighty wrote:pcb boarden in de vaatwasser worden ze wel lekker *mint* van

en je krijgt een wasboard

ehh.. leuk hoor

krijg ik nog een antwoord?
moet ik de 2 borden erin doen?
-
almighty
Ik weet niet precies wat voor (losse) onderdelen er op een 4 slotter zitten maar je kunt gerust een pcb board (alle eproms verwijderen) gerust in de vaatwasser doen.Daarna goed laten drogen voor de kachel en als alles goed droog is de losse onderdelen weer terugplaatsen op het board.
Gewoon kort programma en zonder wastablet

, klinkt gek maar het kan echt.
Anders had Psykick nog wel een mobo liggen toch.
-
dexx
- Active Level:

almighty wrote:Ik weet niet precies wat voor (losse) onderdelen er op een 4 slotter zitten maar je kunt gerust een pcb board (alle eproms verwijderen) gerust in de vaatwasser doen.Daarna goed laten drogen voor de kachel en als alles goed droog is de losse onderdelen weer terugplaatsen op het board.

yikes.. ok, hij zit er al in.. met WASTABLET.. nou dan GLIMT ie straks ook nog.. batterij + bios eraf gehaald dus

ben benieuwd, en een KORT was programma zit niet op die LUXE vaatwasser.. kansloos ding :mrgreen ik zag trouwens bij 1 van de crystallen dat er een baantje weggesneden was.. en hij WAS (ja nu niet meer) eronder wit uitgeslagen, alsof hij gelekt heeft..
-
ckong
dexx wrote:almighty wrote:Ik weet niet precies wat voor (losse) onderdelen er op een 4 slotter zitten maar je kunt gerust een pcb board (alle eproms verwijderen) gerust in de vaatwasser doen.Daarna goed laten drogen voor de kachel en als alles goed droog is de losse onderdelen weer terugplaatsen op het board.

yikes.. ok, hij zit er al in.. met WASTABLET.. nou dan GLIMT ie straks ook nog.. batterij + bios eraf gehaald dus

ben benieuwd, en een KORT was programma zit niet op die LUXE vaatwasser.. kansloos ding :mrgreen ik zag trouwens bij 1 van de crystallen dat er een baantje weggesneden was.. en hij WAS (ja nu niet meer) eronder wit uitgeslagen, alsof hij gelekt heeft..
Heb je er wel glansspoelmiddel in gedaan, dan gaat hij namelijk echt lekker glimmen.

-
dexx
- Active Level:

Heb je er wel glansspoelmiddel in gedaan, dan gaat hij namelijk echt lekker glimmen.

yep, heb begrepen dat het er STANDAARD inzit
hij glimt heel MOOI

ik zal er nog een foto van maken.. 2e cam van m,n pa is nu leeg.. hheeee shit..

-
Psykick
- Active Level:

Nou eens goed laten drogen en laat ons maar weten wat het resultaat straks is. Als er btw banen zijn die niet helemaal lekker zijn naar je idee moet je gewoon de 2 punten waartussen de breuk zit aan elkaar solderen. Nou ik ben benieuwd, heb het zelf nooit gedaan, maar jij leek me wel een goed proefkonijn hahahahaha.....grapje, gaat allemaal goedkomen

-
ne0
moet je wel goed oppassen dat de banen (traces) niet aan je soldeerbout blijven plakken, dan ben je nog verder van huis. Ervaringsdeskundige aan het woord hier

-
Trailblazer
- Active Level:

dexx wrote:Heb je er wel glansspoelmiddel in gedaan, dan gaat hij namelijk echt lekker glimmen.

hij glimt heel MOOI

Whahahahaha ongelooflijk.... LOL Bedankt voor deze brulactie od vroege zondagmorgen hahaha.
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
-
dexx
- Active Level:

trailblazer800 wrote:dexx wrote:Heb je er wel glansspoelmiddel in gedaan, dan gaat hij namelijk echt lekker glimmen.

hij glimt heel MOOI

Whahahahaha ongelooflijk.... LOL Bedankt voor deze brulactie od vroege zondagmorgen hahaha.
hehe, maar nu komt het... board weer in elkaar gezet.. effe een potje neo turfmasters.. bij HOLE 3... crash.. :S ja en hij is nu niet vies meer.. CONCLUSIE!!!?? (vul maar in

)
-
ruderudie
- Active Level:

Conclusie is dat je nu een pm moet sturen naar Hasan die mooi gespoten 2 en 4 slotters heeft liggen voor een Nozomi prijsje?? Die hoef je niet eens te wassen!
-
dexx
- Active Level:

ruderudie wrote:Conclusie is dat je nu een pm moet sturen naar Hasan die mooi gespoten 2 en 4 slotters heeft liggen voor een Nozomi prijsje?? Die hoef je niet eens te wassen!
yep.. heb je gelijk in.. dat bordje is een echt twijfel geval..
heb nou vandaag nonstop neo turmasters gespeeld.. heb EXPRES een andere modus gedaan, geen enkele crash gehad.. deed nadat ik het zat was effe weer de normale modes.. en na 3 rondes

je weet wel ..
en metal slug deed het ook goed, maar goed.. ik ga PMen