Sega JVS I/O Board

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
DLX

Sega JVS I/O Board

Post by DLX » Wed Oct 14, 2009 19:28

Beste,

Ik ben in het bezit van een dedicated Killer Instinct II kast met een JAMMA connector en een 15Khz monitor (standaard). Nu is het zo dat ik voor een prikkie een Sega JVS I/O Board heb kunnen krijgen, voor mijn "toekomstige" System 246.

Ik heb dus dit kaartje liggen en nu vroeg ik me af of ik deze JVS converter kan gebruiken om VGA signaal (in dit geval van mijn X-BOX 360) om te zetten naar RGB.

De bedoeling is dus dat ik deze kaart aan mijn JAMMA Connector hang en mijn VGA Output van de X-BOX aan de VGA input van de converter. Als dit werkt hoef ik namelijk om het video gedeelte geen zorgen meer te maken (lees: geen andere adapter, of RGB kabeltje solderen) als ik de X-BOX wil aansluiten.

Misschien werkt het geheel niet, omdat er bijvoorbeeld een JVS signaal nodig is om de converter te gebruiken, maar wellicht dat één van jullie ervaring met JVS heeft en kan aangeven of het het proberen waard is!

Alvast bedankt!
goatboy

Post by goatboy » Wed Oct 14, 2009 20:53

Hallo DLX, Gaat helaas niet werken. Een Sega I/O rev.A of B lus je alleen maar USB/JVS controls door naar JAMMA. Heeft verder niets met video te maken. Alleen te gebruiken en ontworpen voor het een Naomi systeem in een JAMMA cab.

Heeft geen zin om een 360 hier aan te hangen. Jij hebt een CGA naar VGA converter nodig.

Bij een Namco System 246 hoort ook een speciale JAMMA I/O. Een 246 systeem kun je geloof ik ook op 15khz dippen als ik het goed heb. Met een Capcom i/o kun je ook aan een 246 in een JAMMA cab aansluiten.
DLX

Post by DLX » Thu Oct 15, 2009 10:03

Bedankt voor je informatie. Ik heb geen kaas gegeten van JVS vandaar mijn vragen. Maar om even wat duidelijk te scheppen voor mij en anderen; Ik heb begrepen dat een JVS I/O Board voor controls, video & audio (behalve de Sega, want die heeft een losse AMP nodig) zijn. Als het goed is kan ook elk merk JVS board gebruiken voor de System 246, alleen heeft deze geen USB (JVS) kabel, maar een ribbon cable.

De Sytem 246 heeft inderdaad een DIP om 15khz te forceren, maar gooit deze het video signaal dan in 15khz over de VGA kabel of zet deze het om.

Uit jouw reactie begrijp ik dat JVS niets met video te maken heeft, maar als ik het goed begrijp wel. Correct me if I'm wrong...
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Thu Oct 15, 2009 10:53

Je kan met 5 draadjes jouw 360 RGB scart kabel aansluiten op je KI kast.
Met 3 draadjes, het geluid!
je hebt nodig een jamma fingerboardje, een RGB scart kabel en een paar stroomdraadjes. Dat lijkt me wel iets handiger.
goatboy

Post by goatboy » Thu Oct 15, 2009 12:00

Bij Naomi en 246 gaat 31khz video gewoon via de VGA kabel en 15khz gaat gewoon via je JAMMA I/O. Je monitor moet het alleen wel kunnen trekken. De omvormer zit in de mobo's zelf met behulp van dip switched en niet in de i/o.

De VGA poort die op je Sega jamma i/o zit moet worden aangesloten met de vga kabel die uit je Naomi of Namco board komt. Hierdoor heb je een jamma setup i.p.v. JVS.
DLX

Post by DLX » Thu Oct 15, 2009 12:36

Bedankt goatboy,

ik had gehoopt dat het boardje wellicht het signaal omzette naar 15khz, maar dat doet de apparatuur (System 246) dus.

Als het wel werkte was het makkelijk geweest. Ik ga nu dus "even""een RGB kabeltje bouwen en een paar controllers slopen, zoals d aangeeft.

We laten dit JVS I/O boardje even liggen totdat ik een System 246 met Soul Calibur 2 voor een mooie prijs gevonden heb.
Post Reply