DodonPachi Dai Ou Jou

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
ckong

DodonPachi Dai Ou Jou

Post by ckong » Mon Oct 05, 2009 17:47

Sinds gisteren helemaal verslingerd geraakt aan deze game. Werkelijk een fantastische SHMUP, ongelofelijk tough (sorry Ken :wink: ), maar wat een beauty is dit. Ik heb het scoringsmechanisme nog niet helemaal door, maar dat komt goed.

Grappig: de reden dat ik de game gisteren nog eens ben gaan spelen is omdat ik hem te koop heb staan. ik dacht, kom, nog één keer voordat hij weg is. Je raad het al: de game is niet meer te koop. :roll: Ik lijk wel gek om deze weg te doen.

Oh ja, de motor heb ik toch al gekocht, het is een 900S Diversion geworden. Niet superspannend, maar goed genoeg om af en toe uit de schuur te trekken.

@Ken, misschien is het leuk om een high score subforum te maken, met eeen topic per game.
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Mon Oct 05, 2009 18:06

Ik was helemaal geen fan van Shmups en heb de cab eigenlijk gekocht om de golden oldie platformgames a la Golden Axe, Shinobi, Double Dragon etc weer te gaan spelen.
Maar in de aanloop naar hét Shmup Event ben ik ook verschillende Shmups gaan spelen om toch een beetje te oefenen. DDP kwam ik ook tegen en ben er inderdaad ook helemaal verslingerd aan geraakt... Ben nog steeds geen Shmup-master (verre van), maar speel nu meer Shmups dan platformgames :)

Heerlijke bike die Diversion, trouwe metgezel om eens lekker op de gaan toeren. Over een paar jaar de Nozomi-motortour? :D
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
goatboy

Post by goatboy » Mon Oct 05, 2009 19:02

Wat een geluk dat je op het nippertje toch nog de DDP DOJ virus te pakken hebt gekregen. Iedere Cave game heeft waarschijnlijk wel iets verslavends en die kick moet je net zien te vinden. Oftewel gewoon effe goed spelen. :wink: Anyhoe, Have fun met je motor en DDP!
ckong

Post by ckong » Mon Oct 05, 2009 19:09

S913 wrote:... Over een paar jaar de Nozomi-motortour? :D


Goed plan, waarschijnlijk zijn er genoeg nozomi leden met een motor(rijbewijs). Dan eindigen we de dag bij een Japans restaurant.
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Mon Oct 05, 2009 19:18

T'is dat je zaterdag een krukje moet meenemen en ik eentje terug, anders hadden we 's middags een rondje kunnen maken ;)
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
goatboy

Post by goatboy » Mon Oct 05, 2009 19:38

De motorclub is die kant op. :arrow: :P
almighty

Post by almighty » Mon Oct 05, 2009 20:48

De game had je toch al een tijdje Pooyan? Vond het ook al een beetje vreemd dat je al weer zo snel afstand deed van deze game.
Echt een geweldige game en na level 3 echt moeilijk.
Na mijn idee blijft Ibara toch wel de minste, op 1 of andere manier krijg ik niet de smaak te pakken en het is mij gewoon te rommelig.(bullets etc.)

@Ken, misschien is het leuk om een high score subforum te maken, met eeen topic per game.

Leuk idee :) , wel ff een foto posten dan.
ckong

Post by ckong » Mon Oct 05, 2009 20:53

Marc, ik had geld nodig voor een motor, en omdat ik DDP DOJ nog niet zo vaak had gespeeld, dacht ik, weg ermee. Toch maar niet dus. En over Ibara heb je wel gelijk, die heb ik net een paar dagen geleden weggedaan.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 05, 2009 21:04

Even kijken volgende week hoe happy mensen zijn met high scores.
DDPDOJ is en blijft gewoon een klasse game die voor dat geld in iedere CAVE collectie thuis hoort.
almighty

Post by almighty » Mon Oct 05, 2009 21:09

Ben ook reuze benieuwd naar de scores van bepaalde mensen hier en nog een paar dagen en dan kunnen de meeste het hier eens waarmaken :P

@Pooyan: Ja soms moet je he? maare rijdt hij lekker?
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Mon Oct 05, 2009 21:25

... is er ook een poedelprijs ... :oops:
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
almighty

Post by almighty » Mon Oct 05, 2009 21:30

S913 wrote:... is er ook een poedelprijs ... :oops:

Zal toch wel meevallen...huh? :)
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Tue Oct 06, 2009 10:12

almighty wrote:Zal toch wel meevallen...huh? :)

almighty wrote:Echt een geweldige game en na level 3 echt moeilijk.

Met een beetje mazzel kom ik net door level 2 heen ;) Maar ik ga er inderdaad niet vanuit dat alle games/platforms dit weekend zo moeilijk zullen zijn *hoop hoop*

Maar we spelen max 4 minuten en volgend mij kom je niet heel veel verder dan level 3 in die tijd? :)
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Wed Oct 07, 2009 18:12

Vandaag weer mijn "record" verbroken met DDP ... even voor mijn beeldvorming (en verwachtingspatroon), hoeveel punten/wel lvl halen jullie op 1 credit?
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
ckong

Post by ckong » Wed Oct 07, 2009 18:38

S913 wrote:Vandaag weer mijn "record" verbroken met DDP ... even voor mijn beeldvorming (en verwachtingspatroon), hoeveel punten/wel lvl halen jullie op 1 credit?


Bedoel je DDP (wat een makkie is) of DDP DOJ (zoals de titel van dit topic vermeld)?
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Wed Oct 07, 2009 19:27

Uhoh ... wist niet dat er een verschil was ... maar gezien je opmerking "makkie" trek ik me terug op mijn zoldertje en ga nog wat nachtjes oefenen ... :oops: :wink:
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
ckong

Post by ckong » Wed Oct 07, 2009 19:36

:twisted:

DDP is ook niet echt makkelijk hoor. Het kostte mij toch wel een uurtje om de eerste fatsoenlijke score van 19567840 te halen. Maar daar zal jij al wel vet over heen zijn ..... toch?
almighty

Post by almighty » Wed Oct 07, 2009 19:46

Zal morgen eens kijken welke score ik heb met 1 credit, moet wel zeggen dat ik DDP DOJ het minst speel :P
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Wed Oct 07, 2009 19:56

pooyan wrote::twisted:

DDP is ook niet echt makkelijk hoor. Het kostte mij toch wel een uurtje om de eerste fatsoenlijke score van 19567840 te halen. Maar daar zal jij al wel vet over heen zijn ..... toch?

Image

Speel DDP nu ongeveer 2 weken af en toe een paar keer en zit nu rond de 6000000 ... Enige excuus dat ik heb, is dat het mijn eerste bullet hell game is :mrgreen:

Maja, we hebben dit weekend maar 4 minuten ... dus ik hoef het maar 4 minuten vol te houden :lol:
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
Post Reply