OC '10

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
ckong

OC '10

Post by ckong » Wed Sep 09, 2009 09:25

OC '10 (One Credit) What's in a name? :P

Ken wrote:Je hebt de ruimte al Ronnie en als je nu toch een nieuwe shipment gaat doen, waarom niet?


Met alle respect voor de ruimte van Ronnie, maar dat zal waarschijnlijk te klein zijn voor een IC 10 NL. Als je genoeg cabs kwijt wil, en als je op veel bezoekers rekent, gedurende een weekend, dan moet je meer denken aan een (dorps-)zaal. Heb je ook faciliteiten zoals een bar :D , sanitair, parkeerruimte, stroomvoorziening ed. Er zijn genoeg zalen beschikbaar, lijkt me. Liefst niet al te ver naar het westen (voor onze oosterburen).

Hasan kan zo al 4 cabs leveren, ik ook. En ik denk dat er genoeg andere Nozomi leden zijn die vrijwillig één of meerdere cabs willen afstaan. En misschien wat dedicated cabs, en pinballs. Dan heb je daarnaast nog de inkoopactie die er aan gekoppeld wordt. Een evenement met 50+ cabs moet zeker haalbaar zijn. Reken er maar op dat er veel belangstelling uit Duitsland zal zijn voor een cab, zeker als ze die bij hun buren kunnen ophalen (niet overzees). En ik denk dat er ook heel wat Nederlandse bezoekers op af komen als er genoeg publiciteit is.

Kortom, we moeten niet te klein denken, maar meer in de orde van IC 09, wel wat teruggeschaald.

Ken wrote:Ik zou juist wel wat kleiner denken, om allerlei perikelen als in Engeland te voorkomen. Laten we eerst nou maar eens bewijzen in dit kleine klotelandje dat we in een oude schuur wat kunnen organiseren, dan kun je op IC 15 oude verhalen naar boven halen: weet je nog toen El Pancho over de aardapellen struikelde en ze nek brak etc.


Ik ben het met je eens dat we het goed moeten organiseren, maar het moet niet te klein zijn. als het niet meteen een aansprekend evenement is komen er niet veel mensen denk ik, en zeker niet het tweede jaar.

Vergeet niet dat de organisatie van IC 09 ook moeilijk gestructureerd was: Grantspain die in spanje woont en van daaruit veel moest regelen, Poolchamp die, laten we zeggen, niet erg gestructureerd werkt (en tijdens het event niet de indruk maakte alles goed in de gaten te houden. Hij zat of stond vaker buiten met een saffie dan dat hij binnen was). Ik denk dat we hier in NL te maken hebben met andere types die zowiezo geografisch dicht bij elkaar wonen, wat voor overleg wel handig is.
ilove you

coin 0 10

Post by ilove you » Wed Sep 09, 2009 09:46

Hi. erick . Big event , but what are the price for the lokation ?
What do you thing about a very big event in THE LANXES ARENA .
I ff its possible to make it big i can aske my boss to make it when its possible . :lol:
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: OC '10

Post by Ken » Wed Sep 09, 2009 10:03

pooyan wrote:Reken er maar op dat er veel belangstelling uit Duitsland zal zijn voor een cab, zeker als ze die bij hun buren kunnen ophalen (niet overzees).


Vergeet de Fransen niet, die gasten zijn hardcore.
Als je op een retrobeursje in Schiedam toch nog zo'n redelijk grote belangstelling hebt zou dat inderdaad voor een OC'10 (klinkt eigenlijk wel ok!) ook mogelijk moeten zijn.
ckong

Post by ckong » Wed Sep 09, 2009 10:31

almighty wrote:
ElPancho wrote:Idem hier.

Ik koop liever een extra cab (inkoopactie speciaal voor het event) dan dat ik ga slepen met cabs die op zolder staan ....


Ook hier niet echt de behoeft om mijn cabs weer van zolder te halen en sta al helemaal niet te springen op beschadegingen etc. :wink:


Maakt niet uit, je kunt vast wel op een andere manier bijdragen :wink:

Maar goed, eerst maar eens de reacties afwachten. En dan moeten er nog een paar zijn die OC '10 willen/kunnen organiseren (meteen maar even wat verklappen (een paar forumleden weten het al): ik zet de hobby een tijdje in een lagere versnelling. Nam teveel tijd in beslag vond de misses, en ze heeft gelijk. Ik heb een storage gehuurd waar al mijn gamegear tijdelijk opgeslagen is c.q. wordt, inclusief cabs op 1 NAC na). Maar ik wil zeker mijn steentje bijdragen aan een eventueel OC'10.


Edit: storage is niet alleen voor gamegear. We gaan binnenkort verder met onze verbouwing, dus er is ook meubilair ed. in opslag. Heb van de mogelijkheid gebruik gemaakt om dan meteen maar mijn cabs ed. op te slaan.
Last edited by ckong on Wed Sep 09, 2009 10:49, edited 1 time in total.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Wed Sep 09, 2009 10:41

Laten we vooral realistisch blijven in de zin van dat alles te realiseren is, mits er een aantal mensen serieus mee aan de slag gaan. Dit houdt in vergaderingen over organisatie, financiele rompslomp bla, bla, bla kortom dedication. Iets wat ik op dit moment niet heb. Ik kan alleen toezeggen dat ik zo veel mogelijk vette cabs kan leveren, technische ondersteuning tijdens de event, games kan leveren, advies geven over de hele linie en wellicht wat andere ondersteuning.

Ik kan echter niet vaste afspraken maken en mij hier volledig aa toewijden. Ik heb het daar simpelweg te druk voor en nog een aantal projecten liggen. Hopelijk heb ik deze af tegen die tijd en kunnen ze gelijk mee ;)

Wel een topidee en cker haalbaar, ben benieuwd naar de vorderingen.
ne0

Post by ne0 » Wed Sep 09, 2009 11:02

Vinden mensen dit leuk om te doen dan? Lijkt me een hoop problemen, sores en potentieel financiele ellende geven. Qua organisatie en risico zou ik dat persoonlijk niet zien zitten. Ik vind gewoon een beetje gamen met wat mede arcade en game-nerds op ronny's shmup event bijvoorbeeld goed zat, maar dat is mijn mening...
ckong

Post by ckong » Wed Sep 09, 2009 11:15

ne0 wrote:Vinden mensen dit leuk om te doen dan? Lijkt me een hoop problemen, sores en potentieel financiele ellende geven. Qua organisatie en risico zou ik dat persoonlijk niet zien zitten. Ik vind gewoon een beetje gamen met wat mede arcade en game-nerds op ronny's shmup event bijvoorbeeld goed zat, maar dat is mijn mening...


Wel zo makkelijk, maar ook dat is door iemand georganiseerd. :roll:
ne0

Post by ne0 » Wed Sep 09, 2009 11:49

Edit: ff kort en bondig wat ik vind:
Natuurlijk zijn grote events leuk om te bezoeken, maar het organiseren lijkt me een ENORME opgave en ook een enorm risico. Voor mij persoonlijk zie ik er niet zo veel toegevoegde waarde in ten opzichte van ronnie's shmup event of iets van die grootte: gewoon met wat game fanaten lekker gamen, eventueel kennis maken met wat games die je nog nooit gezien hebt.

Ik wil er niet te negatief over doen ofzo maar ik ben gewoon bang dat er een negatieve vibe van achter blijft, zie IC09. En dat zou zonde zijn.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Wed Sep 09, 2009 11:58

Het gaat natuurlijk ook om financiële belangen, als iemand als Ronnie er een goede cent uit kan halen is dat een belangrijke overweging. En natuurlijk terecht, het is tenslotte zijn kostwinning en daar mag ook cker aan verdiend worden. Ik hoef er geen geld uit te halen, maar vergoedingen voor degene die op wat voor een manier dan ook een steentje bijdragen, zou gepast zijn.

Het is alleen maar haalbaar als Ronnie er serieus werk van maakt en een hele dikke inkoopactie start, met liefdadigheid alleen komt zoiets nooit van de grond.
User avatar
rklok
Active Level:
Active Level:
Posts: 1252
Joined: Tue Feb 19, 2008 16:26
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by rklok » Thu Sep 10, 2009 21:03

Met alle respect voor de ruimte van Ronnie, maar dat zal waarschijnlijk te klein zijn voor een IC 10 NL. Als je genoeg cabs kwijt wil, en als je op veel bezoekers rekent, gedurende een weekend, dan moet je meer denken aan een (dorps-)zaal. Heb je ook faciliteiten zoals een bar , sanitair, parkeerruimte, stroomvoorziening ed. Er zijn genoeg zalen beschikbaar, lijkt me. Liefst niet al te ver naar het westen (voor onze oosterburen).


Er is ook geen haar op mijn hoofd (geen grapjes graag) die er aan denkt om zo'n event hier ter organiseren, maar aande andere kant wie weet ; als ik de achterste ruimte erbij trek komen we een heel eind.. daar kunnen toch zeker wel 40 a 50 cabinets staan. En zo groot als IC zal denk ik , zeker de eerste keer , niet haalbaar zijn
Klein beginnen, ik wil wel gaan voor IC10, maar dan op de goede manier. We zullen SHMUP 2009 eerst doen, denk dat jullie al blij verrast zullen zijn :):)
Image
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Thu Sep 10, 2009 21:58

Wat mij betreft is het belangrijkste doel dat er cabs blijven komen zodat Nozomi en daarmee de community blijft groeien!

IC ging als ik het goed begrijp toch gepaard met +- 50.000 pond aan risico, minus de vooraf betaalde cabs. Ik denk dat weinig mensen hier zin hebben om dergelijke risico's te dragen. Het lijkt me prima om te beginnen met wat kleine events, gewoon relaxt een biertje drinken en ieder zijn ding laten doen. Als je ziet waar Nozomi (lees: de arcade 'scene' in NL) een 1.5 jaar geleden stond, dan vind ik het hetgeen er de afgelopen tijd allemaal gebeurt hier al heel wat. Die natuurlijke groei vind ik mooier dan een mega-event waar we eigenlijk nog niet aan toe zijn gezien de grootte van de community in NL.
User avatar
rklok
Active Level:
Active Level:
Posts: 1252
Joined: Tue Feb 19, 2008 16:26
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by rklok » Thu Sep 10, 2009 23:13

ruderudie wrote:Wat mij betreft is het belangrijkste doel dat er cabs blijven komen zodat Nozomi en daarmee de community blijft groeien!

IC ging als ik het goed begrijp toch gepaard met +- 50.000 pond aan risico, minus de vooraf betaalde cabs. Ik denk dat weinig mensen hier zin hebben om dergelijke risico's te dragen. Het lijkt me prima om te beginnen met wat kleine events, gewoon relaxt een biertje drinken en ieder zijn ding laten doen. Als je ziet waar Nozomi (lees: de arcade 'scene' in NL) een 1.5 jaar geleden stond, dan vind ik het hetgeen er de afgelopen tijd allemaal gebeurt hier al heel wat. Die natuurlijke groei vind ik mooier dan een mega-event waar we eigenlijk nog niet aan toe zijn gezien de grootte van de community in NL.


Sluit ik me helemaal bij aan, het is MEGA veel werk (merk ik nu al om een klein event te organiseren) en er zijn behoorlijk wat (o.a. financiele) risico's

Maar we zijn op de goede weg :)
Image
almighty

Post by almighty » Fri Sep 11, 2009 06:50

Het leuke van shmups is dat niet alles draait om arcade, maar dat er dus ook volop gespeeld wordt op consoles en dat maakt dit nou net zo leuk, bedoel niet iedereen heeft een cab.
Ook de gezelligheid eromheen maakt het leuk, nieuwe mensen leren kennen, biertje, etc.
Kijk maar terug naar de meeting bij Onno, was klein maar beregezellig!
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Post by Ratson » Fri Sep 11, 2009 17:26

Helemaal mee eens,ik ben geen ster in shmups integendeel maar ik ga wel de 10e omdat het me echt gezellig lijkt.Op IC'09 heb ik me ook retegoed weten te vermaken maar tegen een wat kleiner event heb ik zeker geen bezwaar.En ik wil wel eens zien wat voor koppies er bij die namen horen.Mijn ugly mug is inmiddels berucht/beroemd genoeg.

ok nog eentje om het af te leren:
Image
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Post by Trailblazer » Fri Sep 11, 2009 19:02

Is het wel zo dat alle arcade freakies Nozomi kennen? Moeten we niet eens wat banners plaatsen op bv gamingsites. Of flyers ophangen bij gameshops. Laatste kost niets denk ik, behalve een gelikt praatje.

Let me know if I can help!

Heel misschien dat ik de 10e trwns ook even langskom (moet sporten die dag maar wie weet regent het pijpestelen). Was in Apiedoorn als ik me niet vergis?
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sat Sep 12, 2009 02:10

(admin post) je avatar was een beetje te groot....kheb het even veranderd, maar verklein em maar even of een andere...
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sat Sep 12, 2009 15:36

Liefste geen banners op gamesites lijkt me. Er hebben zich hier een aantal keer van die power unlimited mannetjes aangemeld, en die zijn duidelijk minder geschikt om een beetje lekker in deze groep te liggen. Je krijgt dan zoiets:

"Sow teze Egret is eg kapot lauw je weet zelf nie normaal wauws friend" etc.

Ik krijg persoonlijk moordneigingen van dat soort ventjes.

Het is moeilijk om de nu heersende sfeer te behouden wanneer je je meer gaat richting om mainstream gamers, denk ik. Maar bv een banner op marktplaats oid wanneer mensen naar arcade gerelateerd materiaal zoeken, zou mooi zijn. Zulke dingen kosten echter wel geld.
ne0

Post by ne0 » Sun Sep 13, 2009 17:29

Zelf vind ik de Egret kapot spang je weet!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Sep 13, 2009 17:41

ruderudie wrote:Liefste geen banners op gamesites lijkt me.

Agreed, daar gaan we echt niet aan beginnen dan kunnen we er beter maar gelijk mee kappen.
Post Reply