Garou: Mark of the Wolves vs Street Fighter 3: Third Strike

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
loempiavreter
Active Level:
Active Level:
Posts: 73
Joined: Sun Oct 02, 2005 03:56

Garou: Mark of the Wolves vs Street Fighter 3: Third Strike

Post by loempiavreter » Sun Nov 06, 2005 22:26

2 fighters, beide 2, beide goed gebalanceerd, beide een goede fighting system, beide erg goed. Maar welke is beter?

Wat vinden jullie, ook onderbouwen natuurlijk?

Image
VS
Image
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Nov 09, 2005 10:37

Mark of the Wolves is goed, maar overschat door velen als je het mij vraagt.
Third Strike ben ik pas na een tijdje echt gaan waarderen. Ik kocht de DC Wimpact versie meteen op launch en vond deze toen erg goed. De New Generations op CPS3 was ook aardig, maar pas later werd echt duidelijk hoeveel beter 3rd Strike was.

3rd Strike is echter niet mijn favoriete SF game en mocht Capcom ooit nog zichzelf redeemen en een vierde deel uitbrengen, heb ik liever dat deze in een compleet nieuwe stijl wordt gebouwd.
R-Type

Post by R-Type » Wed Nov 09, 2005 19:39

Third strike is beter. Het is moeilijker en dieper dan MOTW. En heeft ook meer characters en de balans is gewoon beter. Het parry systeem vereist meer timing en risico dan just defend en de EX moves zijn beter dan de TOP system van MOTW.

MOTW is ook erg goed, je moet niet vergeten dat deze game op 15 jaar oude hardware draait en nog kickt ie een hoog percentage van beat em ups weg. De game heeft uiteenlopende characters en SNK deed er goed aan om met zo'n verfrissing te komen, alle oude characters zijn weg en zelfs Terry is quasi onherkenbaar (en ook veel cooler hier).

SF4, tja wie wil dat niet. Capcom Japan heeft echter de serie gedumpt volgens mij, dus dan zijn we overgeleverd aan de grillen van Capcom USA.. van het geweldige Capcom Fighting Jam (en TALLOZE andere fouten in het verleden).
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Wed Nov 09, 2005 19:58

Ik snap eigenlijk niet waarom ze de SF franchise weg hebben laten rotten. Iedereen smacht gewoon naar SF4. Die Capcom Fighting Evolution of hoe die crap heet mogen ze houden.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
loempiavreter
Active Level:
Active Level:
Posts: 73
Joined: Sun Oct 02, 2005 03:56

Post by loempiavreter » Sun Nov 13, 2005 15:11

DreamerNL wrote:Ik snap eigenlijk niet waarom ze de SF franchise weg hebben laten rotten. Iedereen smacht gewoon naar SF4. Die Capcom Fighting Evolution of hoe die crap heet mogen ze houden.


Licentie van Street fighter ligt nu bij capcom USA... Belooft niet veel goeds..
MUSOLINI

Post by MUSOLINI » Fri Feb 03, 2006 00:15

[/quote]Licentie van Street fighter ligt nu bij capcom USA... Belooft niet veel goeds..[/quote]

dit meen je toch niet, of wel? amerikanen kunnen toch geen vechtspellen maken, kijk naar die KI en MK shit. SF4 moet gewoon uitkomen man. de beste 2d fighter moet gewoon verbeterd worden, sinds snkp de neo releases al verneukt heeft (latere kofs & SS). sf4 en motw2 zou ik erg graag willen, vooral sf4 en ik weet dat ik ni de enigste ben die hierop w8.
R-Type

Post by R-Type » Sat Feb 04, 2006 20:38

^Van de latere releases is KOF 2003 zeer behoorlijk. Maar, zo moet ik ook vermelden, haalt ie het niet bij KOF2000 en lager.

Maar goed, de nieuwere fighters missen die magie die oude fighters hadden. Alsof ze er teveel bullshit in willen stoppen.

Het was aan de orde van de dag, het uitbrengen van top 2d fighters. Denk aan de eind jaren 90 met SF3, KOF98, Vampire savior, Last Blade, Garou, SFA3 en zelfs de Vs series die toen nog hip waren. Stuk voor stuk de beste in hun soort. Games op oude hardware, maar wel degelijk superieur aan wat er nu word aangevoerd met pseudo uber elite 3d backgrounds en allemaal onzinnige shit.

Als ik 2d fighters wil spelen, dan pak ik de saturn erbij en het is nog steeds een genot om die stuff te spelen. Ik kan nog erg genieten van een potje Vampire Hunter of SFA2 om meteen 2 van de oudjes te noemen. Op de Ps2 heb ik slechts GGX2 (niet reload, maar de echte X2 :P) en SF3:TS, ook zeer goede titels. De beste 2d fighters op de console van dit moment zijn dan ook heruitgaven van al die toppers van weleer. Goedkoop in productie, en de hardcore fan koopt het wel want de games blijven goed.

Maar goed de heren devs zien er blijkbaar ook geen brood meer in, anders pleeg je geen harakiri door deze franchise bij Capcom USA neer te leggen. Capcom USA = Final Fight Revenge en Capcom fighting evolution.
Post Reply