site met veel reviews van arcade games, ook CAVE

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
ckong

site met veel reviews van arcade games, ook CAVE

Post by ckong » Sun Jun 21, 2009 20:11

Ik post deze link hier en niet in de review sectie omdat het niet mijn eigen reviews zijn. Wil de site toch delen met anderen.

Link: http://insomnia.ac/reviews/
User avatar
Drifter
Active Level:
Active Level:
Posts: 162
Joined: Sun Apr 26, 2009 21:04
Location: KORTENHOEF
Contact:

Post by Drifter » Sun Jun 21, 2009 20:39

Coole site Pooyan! Zag een spel mountain of faith... als ik alleen de plaatjes zie heb ik al geen faith meer.... pffff... :( Je moet wel pixel-perfect sturen geloof ik... en geen alcohol probleem hebben anders overleef je zo'n bullithell noooit!

Image
ne0

Post by ne0 » Sun Jun 21, 2009 22:01

Ziet er niet veel anders (lees: erger) uit dan bv dit toch?

http://www.youtube.com/watch?v=sQZuidKexBQ
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Sun Jun 21, 2009 22:16

Had dat clipje ook al eens gezien ja.. dat is gewoon bovennatuurlijk, als je zo kan sturen.. echt niet meer normaal.

Ik kan wel inzien dat daar een echte uitdaging in zit, maar ik denk dat ik de joystick allang een keer rechtstandig uit het control panel zou hebben getrokken, en uit het raam zou hebben gegooid. Gewoon uit pure frustratie :-)
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Sun Jun 21, 2009 23:36

Uiteindelijk komt het neer op smaak en ik vind de hele bullithell een mindere factor van Cave games. Ben helemaal gek op de graphics and playphysics, maar zodra die kogelregens komen vind ik het niet mooi meer, want het enige waar ik dan naar moet kijken is hoe ik mm voor mm moet bewegen. Het gaat bij mij absoluut niet om de moeilijkheidsgraad, want vaak genoeg spelen en je leert het patroon toch wel kennen. Geef mij maar lekker kogelregens waar je lekker onbevangen kan ontwijken en je ogen gewoon boven in beeld kan houden en je intuïtief kunt uitwijken.
Maar ja neemt niet weg dat ik wel erg van Cave kan genieten en ik maar gewoon wat credits erbij mik om lekker door te spelen :twisted:
ne0

Post by ne0 » Mon Jun 22, 2009 06:03

En toch, ik heb ff dodonpachi (dacht ik dat het was) gespeeld bij R2-2D en ik moet zeggen dat dat best leuk was, maar veel erger hoeft van mij idd niet dan trek ik ook de stick uit het cp :)
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Post by S913 » Mon Jun 22, 2009 06:35

ne0 wrote:Ziet er niet veel anders (lees: erger) uit dan bv dit toch?

http://www.youtube.com/watch?v=sQZuidKexBQ

OMG ... :shock: :shock:
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
User avatar
Drifter
Active Level:
Active Level:
Posts: 162
Joined: Sun Apr 26, 2009 21:04
Location: KORTENHOEF
Contact:

Post by Drifter » Mon Jun 22, 2009 07:08

ne0 wrote:Ziet er niet veel anders (lees: erger) uit dan bv dit toch?

http://www.youtube.com/watch?v=sQZuidKexBQ



Pfff...eitje....
Image

Maareh.. I'm with Psykick... ik kijk liever naar mooie achtergronden en humoristische kills dan dat ik met het zweet in mijn spleet tikje voor tikje mijn joystick moet bewegen..
almighty

Post by almighty » Mon Jun 22, 2009 07:44

Leuke site Erik, naast shmups staan er ook andere goede reviews :)
Ik ga het maar eens rustig doorlezen.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Mon Jun 22, 2009 09:15

Heerlijk die bullit curtains.
Zelfs wanneer je weet wat er komt dan nog is het leuk om niet te bevriezen en het scoresysteem aan de gang te houden.

Visueel valt op de foto meteen de bullit hell op.
Aan die bullit-foto's kan je het score systeem niet af zien, terwijl dat systeem bepalend is voor de diepgang, replay value en de lange quest voor een highscore die je ook echt durft te melden.


De combi dodge en de score teller laten vliegen met, terecht opgemerkt Hasan, physics en art is Cave-goodness.
Team 15 kHz
User avatar
Drifter
Active Level:
Active Level:
Posts: 162
Joined: Sun Apr 26, 2009 21:04
Location: KORTENHOEF
Contact:

Post by Drifter » Mon Jun 22, 2009 09:41

ElPancho wrote:De combi dodge en de score teller laten vliegen met, terecht opgemerkt Hasan, physics en art is Cave-goodness.


ehm.. dat zeg ik! :wink:
Post Reply