Backup maken van HD in SEGA Lindbergh..??

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Backup maken van HD in SEGA Lindbergh..??

Post by Cageman » Wed Jun 17, 2009 16:01

Ik probeer nu al uren een backup te maken van een harde schijf uit een Lindbergh PCB (Afterburner Climax).

Ik heb de originele DVD niet, en wil graaaaag een backup hebben van de software.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb tools als HDClone en Paragon DriveBackup geprobeerd, maar niks.

Twee mogelijkheden: de drive is stuk (argh), of de beveiliging is zo slim ingeregeld dat een simpele sector-by-sector kopie van een HD niet zomaar te maken is..?

Help!

:shock:
goatboy

Post by goatboy » Wed Jun 17, 2009 16:51

Misschien heb je bij Arcadeotaku.com meer geluk. Misschien weten Andygeezer (segashed.com) of Ordyne (giz10p.co.uk) hier iets meer vanaf?
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Wed Jun 17, 2009 16:52

goeie. zal ze eens even pm-en..
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Wed Jun 17, 2009 21:05

Hmm.. berichtje van AndyGeezer gekregen. Het schijnt niet mogelijk te zijn de HD te clonen..

Dan maar terug erin schroeven, in de watten leggen, een zoentje geven voor het slapen gaan, af en toe lief tegen praten. Alles om maar niet stuk te gaan :roll:

Originele DVD kost 400GBP :shock:
goatboy

Post by goatboy » Thu Jun 18, 2009 07:52

Valt me tegen dat je zo'n belangrijke disc er niet bijgelevert hebt gekregen. :?
Melvin

Post by Melvin » Thu Jun 18, 2009 11:15

Die after burner cd hoort er altijd bij te zitten zover ik weet . Als je het systeem nieuw geleverd krijgt moet je de hele cd op je harddisk installeren. loopt via linux os.Dus miss moet je maar even aan de vorige eigenaar vragen waar die cd is. Kan niet zo zijn dat als die schijf crash d dat je niks meer aan je kast hebt. Ik heb em zelf niet anders zou ik zeggen klop maar bij mij aan als het mis gaat ooit. heb alleen virtua tennis 3 liggen . :(
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Thu Jun 18, 2009 12:22

Ja, dat is inderdaad jammer. Maar het klopt wel volgens de SEGA manual hoor: Daar staat in dat zowel de DVD drive als de DVD zelf niet bij het product horen, maar wel geinstalleerd dient te worden (partnummer voor het bestellen van de softwarekit staat er keurig bij). Vorige eigenaar heeft de kast as-is meegenomen, en nooit binnenin gekeken.

Ofwel, toen ik hem openmaakte zat de DVD drive er inderdaad niet in (zit trouwens wel in de DLX en SuperDLX cabs), en ook geen software..

Ik ben daar ook niet blij mee; daar geef ik jullie natuurlijk helemaal gelijk in. Ik ben er intussen achter dat het maken van een kopie van de HD niet zomaar kan. SEGA levert de HD zelf (ook al lijkt het een standaard Maxtor HD), en is erg sterk beveiligd. Het is wel erg mooi gedaan hoor; ik krijg er niet eens 1 byte data vanaf. Ook niet met 'low-level' tools.

Ik had het ook gepost op arcadeotaku.com, maar daar werd het topic meteen gelocked. Ben ik het wel mee eens. Het grenst tenslotte aan illegale praktijken (ook al heb ik geen andere intentie dan alleen het maken van een backup van software die ik in mijn bezit heb).

Mocht iemand ooit ergens een Afterburner Climax DVD te koop hebben/zien, roepen!! :-)
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Mon Jun 22, 2009 22:37

De vorige eigenaar baalde er ook wel van dat de DVD er niet bij zit, en gaat nog even achter degene aan waar hij de cab van heeft gekocht.

De man van wie ik deze kast heb gekocht is ook wel een echte arcade-fanaat, en dat 'ie nog zo zijn best doet om dit geregeld te krijgen is niks anders dan top :-) Ben benieuwd wat er nog boven water komt wat betreft die originele DVD.

Backup maken van de HD heb ik gestaakt. Echt waanzinnig goed beveiligd. Meer dan 20 verschillende clone-apps geprobeerd, van Windows tot Lunix tot DOS. Allemaal no-go. Ik ga gewoon een keer op zoek naar de DVD tegen een fatsoenlijke prijs, mocht de originele DVD niet meer boven tafel komen.
Post Reply