Cocktail project!

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Cocktail project!

Post by Psykick » Sun Jun 14, 2009 22:49

Ik dacht laat ik dan maar de spits afbijten en alvast een sneak peek te geven van een van mijn projecten die zijn eind begint te naderen.

Altijd al een klassiek cocktail kastje willen hebben en een tijd geleden eentje in redelijke staat op de kop getikt. Enkel moest er natuurlijk nog erg veel aan gedaan worden. De glasplaat, de controls, de bedrading, wat lakwerk, metaalveredeling, de artwork etc. etc. Nu is een hoop al gedaan en rest mij enkel nog het assembleren en wat spuitwerk. Dit zal nog wel een aantal weken op zich laten wachten, maar zal voor de rest een mooie walkthrough van hoe en wat proberen neer te zetten.
Watch this space ;)

Image

ps wel aangestoken en geïnspireerd door Jaguarwong toen ik eens een keertje bij hem was, die heeft ook zo'n vet ding staan, alleen weet ik niet meer welke en de staat e.d. maar volgens mij wel in pico staat!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jun 14, 2009 23:28

Ben benieuwd dude. Om het nou anders te laten zijn dan een Galerij topic, show us some inside pics van de cab en hoe je het wil gaan aanpakken. Als er dan ooit nog iemand een cocktail wil refurbishen hoef je niet verder te kijken dan hier.
cotje
Active Level:
Active Level:
Posts: 151
Joined: Sun Feb 08, 2009 16:29
Contact:

monitor?

Post by cotje » Mon Jun 15, 2009 07:53

Hé Hasan, heb je al een monitor dan? Ben benieuwd wat dat geworden is. Wil zelf ook nog eens een cocktail bouwen/restaureren.

Ga deze voorzien van een dedicated PCB of wordt het een MAME/60-1 setup?
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Mon Jun 15, 2009 08:05

Ja wordt cker meer een tut dan een gallery Ken, dus hopelijk heeft de rest er dan ook wat aan.

@ cotje - Er gaat gewoon lekker een 60 in 1 pcb en that's it, meer heb je niet nodig, lekker vertical in cocktail mode, heerlijk ;)
En nee ik heb nog niet de juiste monitor :( heb wel wat liggen, maar allemaal die moeten worden nagekeken enzo, dus hopelijk zsm!
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Mon Jun 15, 2009 08:18

Ik zou dan toch serieus kijken naar een scart tv. 15 Khz, alle scanlines behoud je dan.

Het kabeltje dat dat verzorgt is simpel te maken.
vga-uitgang-multi-pcb -=> scart = arcade perfect scanlines.

Met cocktails is wel vaak de diepte vd tv (monitor) een probleem.
Ruimte is zeer beperkt in die dingen, maar daar vertel ik niks nieuws mee.
Team 15 kHz
cotje
Active Level:
Active Level:
Posts: 151
Joined: Sun Feb 08, 2009 16:29
Contact:

Post by cotje » Mon Jun 15, 2009 09:41

Psykick wrote:En nee ik heb nog niet de juiste monitor :( heb wel wat liggen, maar allemaal die moeten worden nagekeken enzo, dus hopelijk zsm!


Zal nog eens kijken. Heb nog een Panasonic 50cm staan waarvan de tuner naar de knoppen is. Voor scart dus hopelijk geen probleem. Gaat een 50cm passen in dit cabje?

Scanlines is natuurlijk een must! Hoe lopen de scanlines van een verticaal geplaatste beeldbuis dan eigenlijk?
almighty

Post by almighty » Mon Jun 15, 2009 09:49

Op het eerste gezicht ziet hij er volgens mij nog keurig uit Hassan.
Ben benieuwd naar het eindresultaat en hou je topic in de gaten.

succes!
User avatar
Drifter
Active Level:
Active Level:
Posts: 162
Joined: Sun Apr 26, 2009 21:04
Location: KORTENHOEF
Contact:

Post by Drifter » Wed Jul 29, 2009 10:10

Vind deze dingen toch wel cool, nadat ik em bij Dave gezien had. Hoe staat het ermee?
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Wed Jul 29, 2009 12:37

deze week gaat ie mee naar huis om afgemaakt te worden, ik hoop binnen 2 weken af :twisted:
Post Reply