Arcade Kasten Anime 2009

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Baris
Active Level:
Active Level:
Posts: 96
Joined: Mon Jan 19, 2009 01:11
Location: Rotterdam

Arcade Kasten Anime 2009

Post by Baris » Tue May 05, 2009 16:36

Hier even een wat foto's van de 2 arcade kasten die ik van leden hier gekocht heb en het zelfbouw projectje van Mrdummy en mij.

Deze kasten werden van 1-3 Mei geplaatst op de animecon (www.animecon.nl) en vielen zeer in trek bij de bezoekers :) vooral klassiekers als Turtles 2 en Golden Axe vielen in smaak. De Baby OK heeft zowat heel het weekend Shumps afgespeeld :)

Mrdummy en ons mame projectje
Image

De OK Baby Cabinet
Image

En alle 3 de kasten naast elkaar
Image

Deze foto's zijn genomen tijdens de opbouw, de rest van de conventie waren de kasten niet te zien door de zwerm mensen eromheen :P
Image

Er waren in ieder geval genoeg mensen met intresse in de kasten (vooral de mame for dummy's) en heb een paar keer de naam van dit forum laten vallen :)

Wie weet mischien woord het nog wat met de arcade kasten in Nederland :)
almighty

Post by almighty » Tue May 05, 2009 16:41

Leuke fotos Baris en zie dat de Ok Baby een goed huis heeft!
Zeker de mooiste van de 3 :P
ckong

Post by ckong » Tue May 05, 2009 17:08

almighty wrote:.... Zeker de mooiste van de 3 :P


Exact.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Tue May 05, 2009 23:47

Hebben we geen Gallery of shit topic in dit forum? Sorry Baris no offense, maar in mijn ogen zijn deze kasten echt fail! Including de OK baby! Ik weet hoeveel tijd erin zit om dit te maken en heb daar ook zeer veel respect voor, maar ik zou zeggen "back to the drawingboard" ;)
Baris
Active Level:
Active Level:
Posts: 96
Joined: Mon Jan 19, 2009 01:11
Location: Rotterdam

Post by Baris » Wed May 06, 2009 05:19

Psykick wrote:Hebben we geen Gallery of shit topic in dit forum? Sorry Baris no offense, maar in mijn ogen zijn deze kasten echt fail! Including de OK baby! Ik weet hoeveel tijd erin zit om dit te maken en heb daar ook zeer veel respect voor, maar ik zou zeggen "back to the drawingboard" ;)


De Megtech kan ik begrijpen want dat is een antiek stuk hout, maar de Ok Baby is een van de mooiere kasten in mijn ogen ?

En wat is er dan mis met de mame kast :x vind het juist 1 van de mooiere mame kasten omdat er niet 3000 knoppen opzitten die men toch nooit gebruikt.
ckong

Post by ckong » Wed May 06, 2009 06:50

Psykick wrote:Hebben we geen Gallery of shit topic in dit forum? Sorry Baris no offense, maar in mijn ogen zijn deze kasten echt fail! Including de OK baby! Ik weet hoeveel tijd erin zit om dit te maken en heb daar ook zeer veel respect voor, maar ik zou zeggen "back to the drawingboard" ;)


Hasan, wat is die link ook al weer naar al die andere prachtige fail projects? Dan kunnen we nog eens lachen.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Wed May 06, 2009 06:51

pacmatt.com toch ?
Team 15 kHz
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Wed May 06, 2009 11:55

http://www.disorder.org/crapmame/

Dat is hem en ok die van jou Baris is niet zo dramatisch, maar een kast die eruit ziet alsof ie elk moment kan opstijgen is per definitie fail, dus ik blijf het niet mooi vinden. Zover ik kan zien zit er ook een breedbeeld scherm in die neem ik aan gewoon LCD is? Als dit het geval is kan je nooit en te nimmer games op de juiste resolutie draaien en problemen met stretch of balken, dus ook fail. Wat ik wel goed vind op zichzelf is de artwork van de panel, ook al zie je dat niet heel duidelijk, maar op een andere kast zou dat er wel goed uit kunnen komen.

Over de OK baby kan ik zeggen dat dit de zoveelste copy Candy cab is die uit China komt en in mijn optiek op alle fornten de plank misslaat, zoals alle candies uit China, dus absoluut een van de foutste candies. De meningen lopen hierover ook uiteen en er zijn genoeg mensen die het wel OK vinden.

Als je het mij vraagt vind ik juist de Megatech de coolste van de drie, omdat deze gewoon oldskool is en in originele staat.

Ik begrijp dat je je aangevallen voelt, maar ik heb zoals je wellicht weet ook genoeg projecten lopen en al een aantal af, de meningen over deze kasten loopt ook uiteen, de een vind ze fantastisch en de ander vind het helemaal niks. Dat hoort er nou eenmaal bij en ik zou zeggen doe gewoon wat je denkt dat jij mooi vind, dat is uiteindelijk waar het om draait, kritiek moet je alleen maar in je voordeel gebruiken. Succes! ;)
Last edited by Psykick on Wed May 06, 2009 12:20, edited 1 time in total.
goatboy

Post by goatboy » Wed May 06, 2009 12:09

Wow! :shock: Ik ben niet verder gekomen dan nummer 4 van de gallery. Wat een horrorshow zeg.

Ben het verder met je eens Hasan. Er komt helaas te veel gecopieerde shit uit China. Gelukkig zijn ze er zo uit te vissen. Wist je dat de Chinesen de Taito Vewlix ook hebben gecopieerd? Klein detail is dat bij sommige foto's de sticks aan de verkeerde kant zitten. :D

http://www.coinopexpress.com/products/m ... _7837.html
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Wed May 06, 2009 12:18

Muahahaha echt lachen die sticks, hebben ze gewoon andersom erop gezet voor de foto. Ik moet zeggen dat het nog best wel te doen is voor de juiste prijs. Internals, sticks en al dat soort dingen kan je toch zelf veranderen. Voor de rest is er toch niet veel aan een Vewlix, dus vrij makkelijk te copiëren :D
ckong

Post by ckong » Wed May 06, 2009 12:23

Psykick wrote:http://www.disorder.org/crapmame/


Jaaaa, die bedoel ik. Lachen hè, doet me de kou helemaal vergeten.
Baris
Active Level:
Active Level:
Posts: 96
Joined: Mon Jan 19, 2009 01:11
Location: Rotterdam

Post by Baris » Wed May 06, 2009 15:24

@Psykick ik voel me niet aangevallen ofzo hoor :) iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Ikzelf vond de Baby OK wel een leuk kassie :)

Voor het volgende evenement zoeken we wel weer iets vernieuwend :)

Dus als iemand nog aan een goedkope Manx TT Superbike ofzo kan komen hoor ik het wel :P
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Wed May 06, 2009 16:14

pooyan wrote:
Psykick wrote:http://www.disorder.org/crapmame/


Jaaaa, die bedoel ik. Lachen hè, doet me de kou helemaal vergeten.


die shit blijft leip en dat commentaar is zoooooo goed, even keihard LOL op werk
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Wed May 06, 2009 20:29

Nou ze zijn nog best grappig, ik vind het een leuk idee om arcadekasten op een animecon te zetten.

Je kunt nooit teveel leden hebben ;)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Arcade Kasten Anime 2009

Post by Ken » Wed May 06, 2009 21:21

Baris wrote:Image

Wie weet mischien woord het nog wat met de arcade kasten in Nederland :)


Careful what you wish...
Post Reply