Status van mijn kasten

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Status van mijn kasten

Post by mustbeDreaming » Sat Apr 25, 2009 23:35

Eindelijk weer genoeg vrije tijd om mijn kasten af te maken!
Heb beide kasten uit elkaar gehaald en grondig (binnen en buiten) schoongemaakt met vooral ammoniak, veel ammoniak, heeft me wel een aantal avonden en weekend zoet gehouden. De NAC had zoveel stof dat het stof zefs stof had ;)

Uiteindelijk wel tevreden, maar er is maar zoveel wat je kan doen met een oude kast.. krassen en sommige vlekken komen er niet meer uit.

Mijn astro is voor nu een dedicated neogeo cab: kast gemod naar stereo en een nieuw control panel.
todo:
- nog steeds sloten zoeken
- wat nieuwe balltops en buttons gebruiken, die ik al heb liggen.
- coin mech

Anyways, hier mijn eerste poging van een cab:

Image

:)

Daarna op naar de AWSD, eens kijken hoe ik daar een pc in kan hangen.
goatboy

Post by goatboy » Sun Apr 26, 2009 00:27

Goed man! Nieuw panel en coin entry? :)
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Sun Apr 26, 2009 11:34

goatboy wrote:Goed man! Nieuw panel en coin entry? :)


Dat je de coin entry zag! :) Klopt.

Panel is nog wel even wennen hoor, de curve van een standaard cp is misschien toch iets natuurlijker voor m'n vingers :)
Redneck

Post by Redneck » Sun Apr 26, 2009 14:39

Ziet er al goed uit, te gek!

vraagje: zijn alle onderdelen van een cab te bestellen? en zijn ze dan nog origineel? en hoe zit het met de stickers kun je evt. beschadigde verwijderen en nieuwe plakken?

(nOOb)<<
goatboy

Post by goatboy » Sun Apr 26, 2009 16:01

Redneck wrote:vraagje: zijn alle onderdelen van een cab te bestellen? en zijn ze dan nog origineel? en hoe zit het met de stickers kun je evt. beschadigde verwijderen en nieuwe plakken?

(nOOb)<<


Sideart sticker zijn wel te krijgen maar wel repro. Ik heb zelf nog geen goede repro gezien wat kleur betreft. Panels, psu, coin entry etc. zijn nog wel te nieuw te krijgen. De rest is gestripped van een cab of gewoon geluk hebben.
Redneck

Post by Redneck » Sun Apr 26, 2009 19:00

Sideart sticker zijn wel te krijgen maar wel repro. Ik heb zelf nog geen goede repro gezien wat kleur betreft. Panels, psu, coin entry etc. zijn nog wel te nieuw te krijgen. De rest is gestripped van een cab of gewoon geluk hebben.[/quote]


Bedankt,,,precies wat ik wilde weten.
Het kleurverschil van de stickers is minimaal neem ik aan?
goatboy

Post by goatboy » Sun Apr 26, 2009 19:10

Redneck wrote:Het kleurverschil van de stickers is minimaal neem ik aan?


Nee, Wat ik tot nu toe gezien heb plak ik niet op m'n cab. Als ik m'n Astro volledig zou refurben zou ik zeker zelf de stickers laten maken. Wat stickers betreft is 'Psykick' de man met de ervaring.
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Sun Apr 26, 2009 22:36

Redneck wrote:vraagje: zijn alle onderdelen van een cab te bestellen? en zijn ze dan nog origineel? en hoe zit het met de stickers kun je evt. beschadigde verwijderen en nieuwe plakken?



Je komt al heel ver met deze site als het gaat om balltops, buttons, control panels.. etc: http://akihabarashop.jp/

Misschien zijn er shops dichterbij, maar hier heb ik goede ervaring mee.

Voor wat specifiekere dingen als sloten en andere onderdelen kun je misschien het beste op forums rondvragen.. maar je kunt beter een complete cab kopen, zodat je dat gedoe allemaal niet hebt ;)


En psykick heeft mooie decals ja :)
goatboy

Post by goatboy » Mon Apr 27, 2009 08:55

Akihabarashop heeft de laatste tijd erg veel problemen met de orders te vullen. Hier nog een paar andere onderdelen shops:

River Service Japan
http://rs2006.co.jp/overseas.htm

Sega onderdelen
http://www.giz10p.co.uk/
http://www.segashed.com

Balltops, sticks, wires etc.
http://www.starcab.net/ (In de EU dus goedkopere en snelle verzending)
http://www.gremlinsolutions.co.uk/ (als je geen geduld hebt niet doen!)


Complete cabs, panels (persoonlijk verder geen ervaring mee, zijn ook op het neoarcadia forum te vinden)
http://www.biggames.fr/
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Apr 27, 2009 09:33

Gave set up met 2x4 buttons voor MVS, ideaal!
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Mon Apr 27, 2009 10:03

Mooie setup, al zou ik wel een nieuw tee-elletje achter de marquee stoppen.
Of houd je het donker ivm die scratch die daarboven zit ? :wink:

Nogmaals fijne cab dude !

Ander cab tated denk ik ?
Team 15 kHz
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Mon Apr 27, 2009 10:34

ElPancho wrote:Mooie setup, al zou ik wel een nieuw tee-elletje achter de marquee stoppen.
Of houd je het donker ivm die scratch die daarboven zit ? :wink:

Nogmaals fijne cab dude !

Ander cab tated denk ik ?




Klopt, moet nog een tl kopen (kon een normale TL nu wel of niet op 110v??) en uitzoeken wat ik het beste met die kras kan doen :) Iemand een goede source voor lakstiften oid? gebroken wit gok ik.. en anders heb ik hier nog wel wat flexa liggen ;P

En de Atomiswave blijft ook horizontaal. Eerst maar eens kijken of ik me wel vermaak met shmups voordat ik iets tate of een 3de cab koop :)

Goatboy, bedankt voor de links, kende giz10p nog niet.
goatboy

Post by goatboy » Mon Apr 27, 2009 10:41

mustbeDreaming wrote:Klopt, moet nog een tl kopen (kon een normale TL nu wel of niet op 110v??) en uitzoeken wat ik het beste met die kras kan doen :) Iemand een goede source voor lakstiften oid? gebroken wit gok ik.. en anders heb ik hier nog wel wat flexa liggen ;P

En de Atomiswave blijft ook horizontaal. Eerst maar eens kijken of ik me wel vermaak met shmups voordat ik iets tate of een 3de cab koop :)

Goatboy, bedankt voor de links, kende giz10p nog niet.


Gewone TL werkt gewoon hoor. Heb in m'n Egret 3 nu ook een gewone TL van 18watt en 59 cm zitten. Na het armatuur wat te hebben aangepast. Voor je Astro moet het geen probleem zijn een TL te vinden heb ik gehoord.

giz10p.co.uk oftewel 'Ordyne' op het AO forum is een sterke aanrader als je Sega spul zoekt. Nooit zo'n goede service en support gehad!
ckong

Post by ckong » Mon Apr 27, 2009 11:14

goatboy wrote:.... giz10p.co.uk oftewel 'Ordyne' op het AO forum is een sterke aanrader als je Sega spul zoekt. Nooit zo'n goede service en support gehad!


Kan ik beamen, ik heb juist wat spul bij hem gekocht en de communicatie verloopt goed. Hij is meestal ook een stuk goedkoper dan Segashed.
enig 'minpuntje' voor ons Dutchies: we kunnen niet automatisch via de website bestellen, je moet hem dus een e-mailtje sturen met de spullen die je wil hebben en hij stuurt je dan een prijsopgave incl. verzending terug.
Post Reply