Arcade hardware vraag & antwoord

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Oct 30, 2005 17:30

Image
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sun Oct 30, 2005 22:11

Ken wrote:Image


Dat blauwe gedeelte is de test button?
Ik heb die manuals op hardmvs er nog eens op nagekeken, alles klopt aan me board, maar ik 'voel' geen test button naast de 2 poorten die er naast zitten.
Ik kan het board ook helaas niet uit me kast halen, zit vast :(.
Jeston
Active Level:
Active Level:
Posts: 51
Joined: Sat Dec 17, 2005 04:28
Location: Brussels
Contact:

Post by Jeston » Tue Dec 27, 2005 12:25

you can wire a test button on the jamma
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Dec 27, 2005 14:25

Dat blauwe gedeelte zijn de dip switches, denk dat je de linker witte omlaag moet doen om in het test menu te komen.
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Tue Dec 27, 2005 15:01

Mjah, ik moet de meest linkse (1) naar beneden doen, dan boot hij in het setup menu. Vervolgens kun je alles instellen.
Jeston
Active Level:
Active Level:
Posts: 51
Joined: Sat Dec 17, 2005 04:28
Location: Brussels
Contact:

Post by Jeston » Tue Dec 27, 2005 15:44

why not wire an additional button on jamma pin M , it's quite easier 8)

http://www.hardmvs.com/manuals/Jamma2Ne ... Pinout.pdf
Nick_D

Post by Nick_D » Fri Feb 17, 2006 20:22

Ok ik wil dus een Arcade kast halen en er MVS / PCB'S op gaan spelen.

Is het dan beter om 2 verschillende kasten te halen bv 1 voor de MVS en daarnaast eentje met gewoon PCB's of is het makkelijk te swappen / installen...

:oops:
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Fri Feb 17, 2006 20:40

Swappen is easy. Je kan je MVS board en PCB's gewoon op de JAMMA connector aansluiten en dus ook loskoppelen. Als je wilt kun je ook een JAMMA mutli board aanschaffen. Hiermee kun je meerdere arcade boards en PCB's op 1 kast aansluiten.
Nick_D

Post by Nick_D » Fri Feb 17, 2006 21:41

Baki wrote:Swappen is easy. Je kan je MVS board en PCB's gewoon op de JAMMA connector aansluiten en dus ook loskoppelen. Als je wilt kun je ook een JAMMA mutli board aanschaffen. Hiermee kun je meerdere arcade boards en PCB's op 1 kast aansluiten.


waar kan je zoiets aanschaffen en hoeveel gaat het ongeveer kosten want enkel de arcade kast wordt al zo'n rond de 700.. dan zoek ik nog een 2 slot mvs die wordt denk ik iets van 100 dus het is niet echt aan de goedkope kant haha :D
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sat Feb 18, 2006 00:59

http://www.multigame.com/jamma.html

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar omdat ik binnenkort zelf een dikke kast krijg en ook meerdere arcade boards heb kwam ik deze site tegen. Lees dus eerst de FAQ goed want volgens mij moet je wel zelf het 1 en ander aansluiten (solderen?). Ik heb de FAQ zelf ook nog niet helemaal gelezen. Er staat wel dat het volgende wat mij zeker doet twijfelen tot ik er veel meer vanaf weet.

AS-IS: Due to the "do-it-yourself" nature of the kit and the dangers of hooking up the power wrong, the MultiJAMMA is sold AS-IS with NO RETURNS OR REFUNDS. Each kit is fully tested before shipment. If any MultiJAMMA component fails I will be happy to repair or replace it, but you will be responsible for parts and labor charges.


Echter is het zeker niet noodzakelijk om zo'n multi board aan te schaffen. Ik speel nu al mijn arcade boards via een supergun op mijn tv en die heeft ook een JAMMA connector. Deze heb ik dus al vele malen op al die boards aangesloten en totaal geen teken van slijtage of wat voor problemen dan ook. Een 'multi jamma' board is gewoon voor de gemakzuchtigen onder ons denk ik. Want ik denk wel dat je zelf een switch moet solderen (net als bij een MVS board met 2 of meer slots) om tussen je boards te kunnen switchen. Waar je ook voor moet uitkijken is het feit dat sommige arcade boards een extra voeding nodig hebben. Als je het verpruts en je zou de voeding verkeerd aansluiten dan zou je een board dat geen extra voeding nodig heeft kunnen opblazen.
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is allemaal ;)
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Sat Feb 18, 2006 15:26

ManoRevolver wrote:
legztec wrote:
ManoRevolver wrote:Ik heb een 2 slots MVS, en wil graag weten hoe ik het menu in beeld krijg waardoor ik 'em meteen op free play etc... kan zetten. Er is al een keer iemand bij geweest, maar die kon het ook niet vinden.


Dit kan met de test switch of met een dipswitch.
info hierover bij www.hardmvs.com
zoek even je handleiding op en daar staat alles in.


Die site ken ik natuurlijk wel :wink:, maar ondanks de handleidingen die daar te vinden zijn is het me niet duidelijk.


Om in dat scherm te komen moet je de test switch indrukken.
Ofwel "gnd" en pin "m" van de jamma connector heel kort contact laten maken.
(Pin "m" kan je in de handleiding vinden)

Je kan voor freeplay ook de dipswitch nr 2 omzetten.
2d fighting rules
Jeston
Active Level:
Active Level:
Posts: 51
Joined: Sat Dec 17, 2005 04:28
Location: Brussels
Contact:

Post by Jeston » Mon Feb 20, 2006 14:38

For the multigame switch board, I think you forgot the power factor...

As some PSU can't deliver enought power to run a MVS6slot, do you really think you can run 8 PCB's on 1 PSU ?

You should have a monster one for that.

At least it's what I think.

Another posibility would be that the selector only powers 1 PCB and change the pcb wich is powered, but here too, it sucks, as you would get the ROM test each time on some games.

So, just swap your game manually or do it with less than 8 ^^
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Mon Feb 20, 2006 18:31

Yo Jeston, I did not forget the power supply issue. The word 'voeding' is dutch for power supply ;)
Jeston
Active Level:
Active Level:
Posts: 51
Joined: Sat Dec 17, 2005 04:28
Location: Brussels
Contact:

Post by Jeston » Tue Feb 21, 2006 14:48

oops, sorry ;)
Nick_D

Post by Nick_D » Thu Feb 23, 2006 03:03

Ok, ik heb dus ff gekeken en de enigste betaalbare optie voor een super neo 29 candy cab is dus Arcaderick, maar deze dude heeft best veel negatieve feedback en dat laat me dan twijfelen.. :?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Feb 23, 2006 03:37

www.killercabs.com is bezig met een grote order, o.a. Dennis ook lid van dit forum heeft daar een bestelling gedaan vandaag. Check dat forum even Nick.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Feb 23, 2006 13:22

FF een vraagje, ik ben dus aant azen op een taito egret 3 kast, maar ik wil er MVS en PGM ingooien...dan zit ik met een probleem met de buttons.

MVS gebruikt de bovenste laag knoppen, 4 toch? Jamma gebruikt de onderste 2 en bovenste 2 knoppen als ik me niet vergis. Ik weet echter niet hoe dit met PGM zit.

Hoe kan ik dit probleem oplossen in die kast? Ik d8 eraan om 4 knoppen boven en 3 onder te doen:

OOOO
OOO

Maar dan uiteraard in de japanse lay-out. De bovenste 4 zullen als MVS gewired moeten worden, maar hoe zit dat dan met jamma en PGM als ik alles in 1 kast wil?
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Feb 23, 2006 14:54

Dat kan wel, moet je gewoon vragen aan degene die de cab opstuurt.
Ik heb bijvoorbeeld ook boven MVS en met 6 buttons CPS 2.
addict
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:54

Post by addict » Fri Feb 24, 2006 13:17

MVS gebruikt voor de eerste 3 buttons JAMMA, alleen de 4e button moet je apart aansluiten. PGM gebruikt ook 4 buttons, waarschijnlijk gebruikt PGM dezelfde buttons als MVS. Dus je hebt alleen de bovenste 4 buttons nodig, behalve als je in de toekomst ook CPS2 games wilt spelen, de bovenste 3 buttons zijn standaard JAMMA, onderste 3 buttons kan je aansluiten met een kickharness op je CPS2 board.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Fri Feb 24, 2006 17:01

Tis allemaal afhankelijk van wat je gewend bent of fijn vind.
Mijn ervaring is dat je toch gaat rewiren bij somigge PCB's.
Ik vind vier naast elkaar bij MVS voor de MS series lekker terwijl ik voor kof liever 2 rijen van 2 heb.
Maar het is een kleine moeite vaak om de contactjes op de switches te repluggen.

De button setup die je geeft is wel de ideale voor mame omdat je daar per spel knoppen kan asignen.
2d fighting rules
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Fri Feb 24, 2006 21:31

thnx mensen, ik neem dus aan dat de setup die ik gaf het beste is voor jamma, mvs, pgm en dus ook cps1/2?

OOOO
OOO

Is er ook een manier om alles in 1 keer te bedraden, zodat ik nooit iets hoef te wisselen? Ik wil dus de bovenste 4 voor MVS, de eerste 6 knoppen voor cps 2. Jamma is de eesrste 3 en pgm was hetzelfde als mvs als ik me niet vergis....

Trouwens, ik wil er absoluut geen mame cab van maken.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Mon Feb 27, 2006 00:56

Mijn vorige cab had ik zo

1 2 3 4
4 5 6

waarbij knop 4 twee keer voorkomt.
zo heb je jamma, mvs en cps2 fighters gedekt.

Atomiswave helaas weer niet want die zit zo:

1 3 5
2 4

maar bij de aw kan je ook in het testmenu de knoppen weizigen.
Het is alleen niet ideaal omdat bij het wisselen van spel je het opnieuw moet configgen.
2d fighting rules
Jeston
Active Level:
Active Level:
Posts: 51
Joined: Sat Dec 17, 2005 04:28
Location: Brussels
Contact:

Post by Jeston » Mon Feb 27, 2006 15:41

yeah, but I think that with AW system you can setup key in the testmenu, so it's better to put buttons like this on an AW cab :
123
456

;)
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Mar 12, 2006 16:47

Mensen, ff een vraag over een 2-slot mvs en een supergun. Het zal nog wel wat jaren duren voordat ik een cab kan aanschaffen (zodra ik op mezelf zit), dus ben ik er sterk over aant denken om een supergun+mvs aan te schaffen.

Wat heb ik allemaal nodig besides een supergun en een mvs slot? Ik heb mn aes sticks, die kun je gewoon op de supergun aansluiten...maar geeft dat ding ook RGB en stereo weer? En heb ik een power supply nodig voor de mvs? Werkt de aes RGB scart kabel er op?

Dat was het zo ongeveer :oops:
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Mar 12, 2006 17:36

DreamerNL wrote:Mensen, ff een vraag over een 2-slot mvs en een supergun. Het zal nog wel wat jaren duren voordat ik een cab kan aanschaffen (zodra ik op mezelf zit), dus ben ik er sterk over aant denken om een supergun+mvs aan te schaffen.

Wat heb ik allemaal nodig besides een supergun en een mvs slot? Ik heb mn aes sticks, die kun je gewoon op de supergun aansluiten...maar geeft dat ding ook RGB en stereo weer? En heb ik een power supply nodig voor de mvs? Werkt de aes RGB scart kabel er op?

Dat was het zo ongeveer :oops:


Je AES sticks werken gewoon op de supergun. Die hebben bijna allemaal dezelfde controller poorten als je AES systeem. Verder heeft een 2 slot MVS board ook dezelfde controller poorten. Aansluiten aan je TV via een scartkabel en stekker erin voor de stroom. Voor een MVS heb je geen power supply nodig, dat gaat via de JAMMA. AES scartkabel werkt niet.
Post Reply