Arcade hardware vraag & antwoord

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Mar 12, 2006 17:44

Hmm, dus een power supply heb je alleen nodig voor de supergun als je jamma pcb's erop wilt spelen?
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Mar 12, 2006 19:17

Dat ligt eraan of de PCB extra voeding nodig heeft, wat bij 99% van de JAMMA games niet het geval is. Koop je bv een Sega Model board dan heb je wel een extra 3.3V voeding nodig.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Mon Mar 13, 2006 13:15

???
Je hebt altijd een powersuply nodig.
Waar denk je anders waar een jamma harnas zijn stroom vandaan haalt?
Deze wordt normaal bij een supergun geleverd.
Standaard jamma heeft 5 en 12 volt nodig.
2d fighting rules
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Mon Mar 13, 2006 19:13

Ik bedoel dat de JAMMA meestal voldoende stroom levert voor het board. Maw als je een MVS board in de JAMMA connector steekt dan heb je geen losse power supply nodig. Dus je hoeft dan geen losse power supply aan je MVS board aan te sluiten.
BV bij een Hyper 64 rev.1 board moet je wel los extra stroom aansluiten omdat deze niet volledig JAMMA compatible is, heb je een rev.2 board dan is dit weer niet nodig. Dan is de stroom die je supergun via de JAMMA door geeft voldoende.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Mar 13, 2006 21:01

Ik snap ff de logica niet hier....

Ik koop dus een supergun en een MVS slot.

- controllers kunnen op allebei...maakt het wat uit of ze op de sg of de mvs zitten?
- je sluit de sg op de mvs aan, er gaat een rgb kabel van de sg naar de tv neem ik aan?
- de sg gaat niet voor stroom in het stopcontact dus heb je een aparte power supply nodig.

Zit ik goed hierover?
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Mon Mar 13, 2006 23:54

DreamerNL wrote:Ik snap ff de logica niet hier....

Ik koop dus een supergun en een MVS slot.

- controllers kunnen op allebei...maakt het wat uit of ze op de sg of de mvs zitten?
- je sluit de sg op de mvs aan, er gaat een rgb kabel van de sg naar de tv neem ik aan?
- de sg gaat niet voor stroom in het stopcontact dus heb je een aparte power supply nodig.

Zit ik goed hierover?


Controllers gaan in de sg, behalve als een 2 slot MVS hebt. Daar zitten ook controller ports in. Die kun je gebruiken maar je kunt ook gewoon de ports van de sg gebruiken.

Er gaat idd een scart van de sg naar je tv.

De sg gaat wel voor stroom in het stopcontact. De sg zorgt voor de stroom naar je MVS board via het JAMMA harness. Maw de power supply loopt via de sg in het geval van je MVS board.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Mar 14, 2006 00:35

Het is natuurlijk logisch dat er zowiezo aansluitingen op de Supergun zitten voor controllers, in het geval dat je er iets anders dan MVS op wilt knallen Dreamer.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Fri Mar 24, 2006 15:10

Zal ik een 2 slot of een 4 slot kopen?

2 slot: 100 euro
4 slot: 125 euro

Wat zijn de voordelen/nadelen van elk?
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Tue Mar 28, 2006 12:04

Ok, net mn 4 slot binnengekregen :P

Dat ding is nogal vuil onder de kap, waarmee moet ik dat schoonmaken? Met een spuitbus compressed air of zoiets?
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Jeston
Active Level:
Active Level:
Posts: 51
Joined: Sat Dec 17, 2005 04:28
Location: Brussels
Contact:

Post by Jeston » Sat Apr 08, 2006 14:58

isopropilic alcohol (isopropil alcohol in english ?)
Melvin

Post by Melvin » Fri May 12, 2006 00:23

NOOIT!! schoonmaken met compressed air zit te veel druk op je hebt dan een grote kans dat je je board beschadigd,veel zullen denken wat kan lucht nou doen ehh nou kleine onderdelen los maken van et moederboard of game board.het beste is een zachte tanden borstel gebruiken,of in een gek geval maar waar je batt van je game board halen of moederbord alle chips los halen die los kunnen en hup de vaat wasser in even 2 dagen goed laten drogen en als nieuw :shock:
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Fri May 26, 2006 15:50

Hey mensen ff een vraagje, ik heb net mijn supergun voor mn 4slot gekregen, maar er zit uiteraard geen pause button op. Lost de unibios dit op of moet er apart een gesoldeert worden?

Ah het is dip 8.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Post Reply