Cab - wat zit erin?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Cab - wat zit erin?

Post by Trailblazer » Wed Jan 21, 2009 13:10

Hi ik ben mezelf een beetje op de cab markt aan t orienteren. Ik weet nog niet zoveel dus misschien kunnen jullie helpen ?

Zag een Baby OK op marktplaats staan voor 400 eetjes, excl. multi pcb 1069. Is dat het moederbord die pcb? En wat is een Jamma en wat is een MVS board? I dont get it yet....

En is 400 eetjes ve Baby OK(29 inch, no screenburns, new buttons) duur?

Dank alvast!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Jan 21, 2009 13:12

Die cab is van een member hier en staat ook in de buy & sell.
Koop dus zonder risico met lid almighty :)
ckong

Re: Cab - wat zit erin?

Post by ckong » Wed Jan 21, 2009 13:32

trailblazer800 wrote:Is dat het moederbord die pcb? En wat is een Jamma en wat is een MVS board? I dont get it yet....



Zo, dus jij weet nog niet zo veel? Dan zou ik, als ik jou was, maar eens wat research doen op het wereld wijde web. Daar vind je alle antwoorden op je vragen, en meer. Kijk onder andere eens hier:

http://en.wikipedia.org/wiki/JAMMA
http://wiki.arcadecontrols.com/wiki/JAMMA
http://en.wikipedia.org/wiki/Neo_Geo_(console)

Maar dit is slechts het topje van.

En je kunt met een gerust hart iets van Almighty kopen. Maar je moet de kast zo wie zo even zelf uitproberen, dan weet je of je het wat vind.
goatboy

Post by goatboy » Wed Jan 21, 2009 13:37

Je koopt dus een 'lege' kast zonder game waarop je alle gameboards kunt aansluiten met de JAMMA standaard.

In a nutshell:

'PCB' is de game hardware. (los gameboards of moederbord).
'JAMMA' is een populair standaard aansluiting voor gameboards.
MVS (multi video system) board is het NeoNeo arcade systeem dat met een moederbord werkt waarin je weer losse MVS cartridges (games) in kunt steken.

De multi PCB is een 'bootleg' pcb met meerdere games erop selecteerbaar via een menu.

Misschien even eerst meer rond kijken voordat je een aankoop doet? Denk dat dit een goed advies is. Zoals Pooyan al zei, het is slechts het topje van...

Cheers!
almighty

Post by almighty » Wed Jan 21, 2009 13:56

De cab die op marktplaats staat is (nog) van mij en is nog te koop hoewel er al wel 2 mensen zijn die serieus interesse hebben.
Maar je kunt altijd langskomen om de cab eens te bekijken of het iets voor je is.Uiteraard is mijn voorkeur dat de cab liever hier verkocht wordt dan aan een of andere gast op Marktplaats.
Ook gaat mijn voorkeur uit zonder pcb.
Jamma is de connector en daar kun je alle jamma printen op aan sluiten of een mvs board.


400 euro is een mooie prijs en de cab ziet er nog keurig uit en voorzien van nieuwe sticks/buttons.Ook het scherm is kraakhelder en heeft geen burning.

Bij interesse stuur je maar een pm'tje en kijken kost niks :wink:
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Post by Trailblazer » Wed Jan 21, 2009 14:37

Thanks guys, grappig dat ik weer bij jullie uitkom nu vmbt de Marktplaats Cab :D

Nee ik ben geen total NooB. Broer Ruderudie heeft een New Astro thuis staan en daar hebben we het vaak over. Vooral over de buitenkant, maar soms ook over de binnenkant :lol:

Als ik het goed begrijp zit in de meeste cabs dus een standaard Jamma aansluiting (een Jamma Cab), waarop je een MVS board kan aansluiten danwel (direct) een game die voor Jamma geschikt is (die hele hele grote stukken plastic). Ik denk dit omdat ik weet dat, indien je consolised MVS wilt, je de Jamma doorlust naar de voeding en de RGB.

Zijn de meeste Cabs trwns Jamma Cabs en kan er direct een MVS slot op worden aangesloten of moet er met een adapter worden gewerkt? Bedankt alvast, ik ga zekers te weten ff rondkijken voor ik iets koop. Alleen vind ik die Baby wel sweet en is ie niet te groot. Het ding moet nl. een trap op =)

Groet
almighty

Post by almighty » Wed Jan 21, 2009 14:41

trailblazer800 wrote:Het ding moet nl. een trap op =)

Groet

Hier 2 trappen naar benenden en dat is geen pretje.
Maar heb toevallig even gekeken en het scherm kan eruit want dat scheelt enorm in gewicht.
goatboy

Post by goatboy » Wed Jan 21, 2009 14:51

trailblazer800 wrote:Alleen vind ik die Baby wel sweet en is ie niet te groot. Het ding moet nl. een trap op =)


Ik heb zelfs m'n Taito Egret 3 (90x76x145cm - 120KG) naar boven gekregen via een draaitrap. Wel eerst het panel eraf gehaald.

Alleen niet laten stuiteren want een cab opvangen onder aan de trap is niet echt goed voor je health. :wink:
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Wed Jan 21, 2009 15:29

[/quote]Ik heb zelfs m'n Taito Egret 3 (90x76x145cm - 120KG) naar boven gekregen via een draaitrap. Wel eerst het panel eraf gehaald.

Alleen niet laten stuiteren want een cab opvangen onder aan de trap is niet echt goed voor je health. :wink:[/quote]

en daar weet je broer alles van... 8)

maar inderdaad die ok baby is zeker een mooie kast...en bij Almighty weet je dat die met liefde is behandelt!
ne0

Post by ne0 » Wed Jan 21, 2009 18:03

Wat betreft je algemene vraag van wat zit er in een kast, eigenlijk niet zoveel. Een monitor, een voeding, joysticks, een spel-pcb en een hoop draadjes om het geheel met elkaar te verbinden. Dat is het zo ongeveer wel, afgezien van wat lampjes, muntproevers en nog wat tierelantijntjes.
Post Reply