Arcadehallen in Nederland

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Nitro

Arcadehallen in Nederland

Post by Nitro » Sun Sep 18, 2005 16:57

Wie brengt er wel eens een bezoekje aan een arcadehal in Nederland. Laatst was ik naar Vlissingen gegaan omdat het natuurlijk gewoon leuk is bij de zee, maar ook omdat ik wist dat daar een arcadehal was. En dat was toch weer eens leuk om te doen. Een beetje geraced tegen m'n vader die mee was gegaan, maar natuurlijk ook enkele schietspellen. Ik geloof dat ik ongeveer 4 uur daar was geweest en zo'n 50 euro armer ben geworden, met de bijdrage van m'n vader nog niet meegerekend :lol: .
Sjoerd

Post by Sjoerd » Sun Sep 18, 2005 17:02

Ik was eens met school naar Den Haag en Scheveningen geweest en daar in Scheveningen is ook een Arcade Hall. Erg leuk om zoiets voor het eerst te zien want het was voor mij nog totaal onbekend. Wel wordt je er zeker een heel stuk armer door want 1 zo'n ding kost al gauw 1 euro. Liever ga ik dan naar de winkel en koop een spel maar ik vind het toch leuk om zoiets eens een keer mee te maken.
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Sep 23, 2005 15:35

Zijn er ergens goede, grote arcadehallen in de omgeving Amsterdam?
Ik woon dara namelijk dicht bij en heb wel zin om een dagje in een arcade te hangen en gamen =D
Sjoerd

Post by Sjoerd » Sat Sep 24, 2005 09:19

Gungrave wrote:Zijn er ergens goede, grote arcadehallen in de omgeving Amsterdam?
Ik woon dara namelijk dicht bij en heb wel zin om een dagje in een arcade te hangen en gamen =D


Na wat zoeken op google zijn die er wel in Amsterdam maar moet je ouder zijn dan 18 en of 21 jaar :? En als je echt maar dan ook echt wilt moet je dus de trein naar schevingen nemen :wink:
Kyrill

Post by Kyrill » Sun Sep 25, 2005 23:29

Nu nooit meer vroeger wel. Maar eigenlijk was ik alleen gecharmeerd van Virtua Tennis op de arcade.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Sep 27, 2005 17:55

Aah Hommerson Scheveningen, the glory days.
Met een schoolvriendinnetje naar Scheveningen gaan, daar MKII zien staan en melden dat ze maar beter naar huis kan gaan omdat 'dit wel even kon gaan duren'.
Op dit moment is arcade natuurlijk vergane glorie, maar er is hoop aan de horizon. Mensen die beweren dat arcade dood is in Japan, hebben geen idee waar ze over praten.
Natuurlijk is het niet zo erg als enkele jaren (of zeg maar gerust tientallen jaren), maar op zaterdagavond kun je je reet echt niet keren in bijv. Club SEGA of HEY! Taito in Akihabara, Tokyo.
The glory days continue, come see em yourself...
Image
Shurik

Post by Shurik » Thu Sep 29, 2005 18:57

In Breda hadden ze, voor nederlandse maatstaven, een redelijke goede. Aan de Barones. Aardig wat kasten zijn daar de revue gepasseerd waaronder, Scud Race, Virtua Fifgter 3, SpikeOut, House of The Dead 2 en 3, Jurassic Park, Virtua Tennis en meer. Ook een leuk aantal flipperkasten waren er en 2 airhockey tafels (daar kon je op "klikken"), maar nu... haast niks meer, alleen maar gokkasten zover het oog kan zien!
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Sep 30, 2005 08:43

Ken wrote:Aah Hommerson Scheveningen, the glory days.
Met een schoolvriendinnetje naar Scheveningen gaan, daar MKII zien staan en melden dat ze maar beter naar huis kan gaan omdat 'dit wel even kon gaan duren'.
Op dit moment is arcade natuurlijk vergane glorie, maar er is hoop aan de horizon. Mensen die beweren dat arcade dood is in Japan, hebben geen idee waar ze over praten.
Natuurlijk is het niet zo erg als enkele jaren (of zeg maar gerust tientallen jaren), maar op zaterdagavond kun je je reet echt niet keren in bijv. Club SEGA of HEY! Taito in Akihabara, Tokyo.
The glory days continue, come see em yourself...
Image


Tof dat je ook vaak naar Scheveningen was geweest, dat was vroeger toch een enorm toffe arcade. Ik kan me nog herinneren dat ik daar als jongentje van 8 jaar naar binnen ging met mijn oom en newzealand story zag draaien, ik was verkocht. Helaaas dat het nu diep depressief is, waarom denken arcade eigenaren dat alleen grote kasten scoren? Ik kan mij nog goed herinneren dat de eerste Killer instict kasten daar neergezet werden en het was altijd booming. Ik moest lang wachten voordat ik aan de beurt was.

btw. hommerson heette destijds geen Hommerson, maar Funland.
R-Type

Post by R-Type » Fri Sep 30, 2005 19:13

Scheveningen was inderdaad heftig, daar heb ik oa NBA Jam, MK2 en Virtual On voor het eerst gespeeld.

In het gulden tijdperk ging ik vaak in naar de lokale Arcade in het hoge noorden, nu was het niet veel, maar wat er stond was wel kwaliteit. Vaak de nieuwste shit van Sega en Namco (veel model 3, system 12 en naomi) en altijd wel wat retro van oa SNK en Seibu. Zo heb ik talloze guldens gestoken in Scud Race, Hydro thunder, HotD2, TC2, F355, Tekken 3 en VF3. Ik vond de kwaliteit ook omlaag gaan, zo werden een paar jaar geleden oa Sega Rally 2 vervangen voor een peperdure Sega Club Kart (Naomi 2) kast wat eigenlijk best wel een rukspel was. Nu is het in het noorden helemaal dood, geen enkele Arcade meer op een verdwaalde kast her en der na.

Mijn coolste game ervaring had ik begin 90's toch in de lokale friettent: een heuse SF2 kast!!!!

De oude tijd was idd beter. Die grote kasten, zoals clubkart kast die ik aangaf bestaat uit een heuse kart, maar het spel zuigt... dus dan had ik liever 4 van die wrede en goedkopere SF en Tekken kasten gehad op die ruimte. Grote kasten scoren niet, ze zijn imo absoluut niet rendabel... veel te duur, te weinig inkomsten. Nee, geef mij maar de good old 90's arcades.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Wed Nov 09, 2005 14:53

Ben een aantal keren in de arcade in scheveningen geweest maar dat was al een hele tjid geleden. Vond het echt altijd machtig mooi om te zien al die kasten.
Helaas nooit veel mogen spelen op al dat moois.

Pasgeleden nog in zandvoort geweest in het circus en ik heb me wel kunnen vermaken samen met een vriend van me. Ze hebben nog wel wat kasten staan daar onder andere ook wat grotere modellen racers etc.
Was leuk voor een middag maar vond de sfeer niet zo dat ik er elke zaterdag zal gaan komen.

In Amsterdam ben ik ook nog steeds op zoek naar een goeie arcade maar volgens mij zijn die er niet meer. Het meeste is allemaal gokhal geworden, zowieso die op de dam en op het rembrandsplein zijn helemaal weg (of ze moeten ze goed verborgen hebben :)

Gelukkig heb ik vorige keer dat ik in Spanje en in Zuid frankrijk was mijn arcade hart weer een beetje op kunnen halen (het is toch anders spelen als je ervoor moet betalen :)) want daar zijn nog best wel veel plekken te vinden met kasten. Gewoon kleine zaakjes of in de winkelcentra 5 op een rij in een hoekje,

je zou toch denken dat er wel een markt voor zou zijn om her en der wat arcades te openen. Het blijkt echter iedere keer dat het alleen rendabel is als je er ook een gokcentrum aanhangt dat uiteindelijk de arcade zal gaan beheersen. het blijft toch een kwestie van geld ....
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
BDT

Post by BDT » Thu Nov 10, 2005 15:42

Jammer dat alles zo dood is gegaan in NL. Maar niet alleen hier. Ook in Londen is veel dicht(Sega World anyone) om maar te zwijgen over New York. Daar is ook geen grote hal te ontdekken.

Het zal dus Tokyo zijn die mijn arcadebehoeften nog kan vervullen. Can't wait to be there.

(Tip: je kunt natuurlijk ook je eigen arcadekast kopen en thuis spelen, al haalt dat het nooit bij een hal...)
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Thu Nov 10, 2005 17:32

BDT wrote:(Tip: je kunt natuurlijk ook je eigen arcadekast kopen en thuis spelen, al haalt dat het nooit bij een hal...)


ik heb helaas geen europroofer er opzitten anders had ik hem wel als spaarpot gebruikt, heb je toch nog een beetje het gevoel dat het geld kost en je doet toch wat meer je best als je ervoor moet betalen...raar is dat eigenlijk :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Thu Nov 10, 2005 18:53

Ik heb in mijn cab een halve euro muntproever zitten en dat maakt het gamen extra leuk.
Zelfs zo erg dat ik halve euro's altijd appart houdt, ik durf ze zelfs niet meer uit te geven.

Voorbeeld: Ik stond vanmiddag bij de AH en had aan kleingeld 3 euro waarvan 2 halve euro's.
Dus heb ik maar gepint :P
Alles om even NGBC te kunnen spelen.
2d fighting rules
BDT

Post by BDT » Fri Nov 11, 2005 10:40

Haha, ja het is op zich wel handig. Zo voorkom je dat je maar door blijft gaan, want ooit is je geld weer op ;)
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Fri Nov 11, 2005 17:01

ik ga denk ik toch op zoek naar zo`n ding, moet toch een nieuwe deur in me kast zetten dus die kan er dan meteen mooi bij. Ik blijf nu steeds stiekum geld uit me spaarkonijn halen.
Die kast kan tenminste op slot :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Nov 12, 2005 19:47

Ik liep eergisteren even rond in Ginza en kwam onder het station van Yurakuchou opeens een kleine, iets ouderwetse arcadehal tegen, vol met Astro City cabs.
Werkelijk schitterend, had alleen geen camera, dus ik ga morgen even terug om een paar pics te scoren. Binnenkort ook een shopping special op Nozomi.nl met kick ass pics dus hou het even in de gaten.
Gungrave

Post by Gungrave » Sat Nov 12, 2005 19:49

Ken wrote:Ik liep eergisteren even rond in Ginza en kwam onder het station van Yurakuchou opeens een kleine, iets ouderwetse arcadehal tegen, vol met Astro City cabs.
Werkelijk schitterend, had alleen geen camera, dus ik ga morgen even terug om een paar pics te scoren. Binnenkort ook een shopping special op Nozomi.nl met kick ass pics dus hou het even in de gaten.


Dat klinkt erg goed! Ik kijk er weer erg naar uit :)
Post Reply