Aero City monitor kleuren

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Aero City monitor kleuren

Post by Pat7o » Thu Jan 15, 2009 10:27

ik heb een probleem met het afstellen van de kleuren op deze monitor wanneer ik mijn consoles (xbox/ps2) aansluit. kleuren zijn flets. ben al twee avonden aan het tweaken maar krijg ze niet naar wens.
op mijn new astro lopen de consoles perfect.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
kan niet de monitor zijn, want de PCB's die Ronnie er bij hem op draaide hadden mooie kleuren.
goatboy

Post by goatboy » Thu Jan 15, 2009 10:44

De cab is waarschijnlijk beledigd omdat je er consoles aan hangt. :) Misschien heeft het te maken met het feit dat de monitor 15 khz only is? Anybody?
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Thu Jan 15, 2009 10:55

goatboy wrote:De cab is waarschijnlijk beledigd omdat je er consoles aan hangt. :) Misschien heeft het te maken met het feit dat de monitor 15 khz only is? Anybody?


:) goed mogelijk! misschien dan toch maar een cave cab van maken...

maar mijn 1e intentie was toch om hier mijn console shmup cab van te maken, dus moet dit toch wel zien op te lossen.
goatboy

Post by goatboy » Thu Jan 15, 2009 11:21

Misschien is het een goed idee om je Blast City voor consoles te gebruiken. Tri-sync heeft zo z'n voordelen.

Even een vraagje tussendoor. Wat voor aansluitingen zitten er in een Blast cab eigenlijk. Jamma en JVS allebei? En is het auto tri-sync of moet je dit handmatig jumperen?
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Thu Jan 15, 2009 12:27

goatboy wrote:Misschien is het een goed idee om je Blast City voor consoles te gebruiken. Tri-sync heeft zo z'n voordelen.

Even een vraagje tussendoor. Wat voor aansluitingen zitten er in een Blast cab eigenlijk. Jamma en JVS allebei? En is het auto tri-sync of moet je dit handmatig jumperen?


ja, dat zou eventueel kunnen.
Jamma en JVS, mijn Blast moet je jumperen, maar er zijn ook Blasts die auto sync zijn.

- edit - niet alle blasts hebben en jamma en jvs overigens...
Last edited by Pat7o on Thu Jan 15, 2009 13:49, edited 1 time in total.
goatboy

Post by goatboy » Thu Jan 15, 2009 13:20

Jamma en JVS dus, Wow! Bijna te mooi om waar te zijn. Perfecte cab dus om alles op te testen.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Thu Jan 15, 2009 21:49

hmmm...ik denk dat ik me vergist heb over de en jamma en jvs..
heb t nog is nagekeken, maar volgens mij geen jvs standaard....

krijg nu gelukkig wel de kleuren goed op mijn Aero; had een aantal potjes over het hoofd gezien.
:oops:
goatboy

Post by goatboy » Thu Jan 15, 2009 22:03

Is waarschijnlijk jamma met extra jvs voeding plugs voor naomi etc. net als bij de Egret3 en Atomiswave SD. Hebt dus waarschijnlijk nog i/o boards nodig voor controls en geluid als je jvs wilt runnen.

Goed dat je 'aero' kleuren in orde zijn nu. :)
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Fri Jan 16, 2009 08:16

goatboy wrote:Is waarschijnlijk jamma met extra jvs voeding plugs voor naomi etc. net als bij de Egret3 en Atomiswave SD. Hebt dus waarschijnlijk nog i/o boards nodig voor controls en geluid als je jvs wilt runnen.



Correct!
8)
Post Reply