Glorie-momenten in de arcadehal

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Glorie-momenten in de arcadehal

Post by DAY » Fri Oct 21, 2005 12:41

Mijn glorie- moment in de arcadehal was destijd in Scheveningen in de Arcadehal aldaar. Ze hadden net een paar nieuwe machines daar geinstalleerd die revolutionair anders waren. Het waren de Gloc 360 arcade cabinet en er waren twee VR 3D machine. Ik was er al een hele dag en had het enorm naarr mijn zin. Doordat het zo druk rond de nieuwe machines was, had ik ze nog niet uit kunnen proberen. Toen het iets rustiger was besloot ik toch een keer die Gloc machine te proberen, dat was de machine die mij het meest aansprak. Dus ik stap op de man af die erbij stond en gaf hem de vijf gulden die nodig was om het spel te speeln. De man leidde mij in de machine en trok een beugel omlaag en bond twee gordels vast. Hij zij tegen mij dat er in wezen twee knoppen waren, voorop was de knop om met het machinegeweer te vuren en een andere knop was voor de raketten. Ook zij hij dat er op de radar steeds een vliegtuig te zien is die ook op je shcoot, dat je die moest ontwijken, maar hem neerschieten kon niet. Ten slotte zij hij nog dat mocht het je teveel worden, dan was er aan de zijkant een eject button en dan zou het spel direct stoppen.

De man werpt aan de buitenkant de vijf guldenmunt erin en het spel begon. De machine ging wat schuin naar achteren voor takeoff van het vliegdekschip. Bij de eerste bewegingen merkte ik dat vliegen best lastig was, je moest de knuppel erg stabiel hoiuden om niet alleen rondjtjes te draaien. De eerste vliegtuigen kwamen eraan en ik schoot ze neer. Het vliegtuig achter mij begron ook te scheiten en om die te ontwijken trok ik de knupel omhoog en vloog een half rondje tot ik ondersteboven vloog. Ik zag ondertussen nog steeds vloegtuigen voor mij, in de hoop die neer te schieten schoot ik maar ondersteboven. Dat ging wonderbaarblijkwel en intussen had ik 12 vliegtuigen weten neer te knallen. Dat was best een record, want de meeste mensen die in dat ding stapten knamen niet verder dan 7 a 8 vliegtuigen. Inmiddels hadden zich ook wat mensen om mij heen verzameld, want die zagen ook dat ik het best ok deed.

De vliegtuigen voor mij gingen weer weg en op het scherm kwam het bericht dat ik moest landen op het vliegdekschip. IK kwam steeds dichterbij en dichterbij. Ik trok aan de knuppel en ik draaide 360 graden en craschte neer. Met een rode kop van schaamte droop ik af. Mij hoogtepunt is dus ook direct mijn dieptepunt.
Keep on Dreaming
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Oct 22, 2005 06:25

Zonder twijfel de eerste dag dat Mortal Kombat 2 in Scheveningen stond.
Ik ben echt groot fan geweest van MK2 en ik heb er altijd van gebaald dat er nooit een fatsoenlijke port op consoles is geweest. De Saturn versie kwam dan nog het meest dichtbij, maar die miste teveel om het in de buurt van de arcade versie te laten komen.
Rijen mensen om de kasten met Sindel op de zijkant, ik was met een vriendin van school en heb gezegd dat ze maar beter naar huis kon gaan, want dit kon wel even gaan duren...

Tweede moment van glorie was gisteren toen ik compleet hooked raakte aan Samurai Spirits Tenka en de ene na de andere Japanner met Haohmaru's zwaar door midden zaagde, fantastich! Beste Samurai Spirts game allertijden. Oh my god, what did I just say...it's the damn truth!

Trouwens DAY die 5 gulden kast was echt schandalig cool, jammer dat ie zo duur was, want het was z'n tijd vooruit.

Ook leuk om te noemen is NBA Jam, wat een waanzinnige arcade game was dat, he's on fire!
Akira

Post by Akira » Sat Oct 22, 2005 07:51

Voor het eerst Virtua Fighter 3 spelen op de kermis in 1998. Ongeveer 100 gulden had me dat gekost. Toen hij na een weekje weer weg was werd ik een beetje depressief :(
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sat Oct 22, 2005 09:27

Het is niet echt een glorie moment maar wel een leuk verhaal. We waren met mijn werk gaan karten en onze big chief was ook mee. Daar stond een Sega Rally 2 kast en hij wilde mij uitdagen. Die game heb ik dus verrot gespeeld. Ik zei nog tegen hem dat hij beter tegen iemand anders kon gaan spelen maar hij was ervan overtuigd dat hij me zou verslaan. Nou ik heb hem dus onder het oog van al mijn collega's stront geblazen. Ik zat al weer aan het bier en hij moest nog wegrijden ;) Dat heeft hij een tijdje aan moeten horen :P
R-Type

Post by R-Type » Sat Oct 22, 2005 21:28

SF2 Hyper Fighting.. Eindelijk zag ik het veelbesproken SF2 dan als 11 jarige ofzo op de kermis.. en het spel was dus nog niet op een console gereleased.. hehe. Kan je nagaan, er zijn vandaag de dag zo'n 100 console ports van deze serie? Ik weet nog dat ik de movelist toen nog niet begreep en het spel ook geen genade kende. Later zou ik het opeten.

Tekken 3.. de game was splinternieuw (begin '97) en er waren nog niet eens characters time released in onze arcade. Ik het spel uitspelen en er kwam maar geen nieuwe char bij? Nee unlocken op die manier is voor de PS versies :P Had later een record met Heihachi, volgens mij onder de 2 minuten.

X-Men (Konami) Met 6 players!! Gruwelijk!
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Oct 24, 2005 09:19

@ baki

Die Sega Rally kasten waren ook echt geniaal, voooral als er meerdere mensen meededen. Sceveningen had 2 duo cabinets daar staan. Het was vaak ik en een maat van mij tegen twee andere vrienden van elkaar. Scheveningen heeft nog steeds de twee luxe Sega ralley 2 kasten staan, maar die zijn tegenwoordig helemaal afgeragd. De force feedback is stuk en ook de kleuren van het scherm staan enorm slecht afgesteld, erg jammer. Mij is het trouwens nooit gelukt om het spel uit te spelen, kwam altijd de laatste chicane van het sneeuwlevel niet door, want dan was de tijd al weer op.

@ R-type wow onder de twee minuten is een topscore in TEkken 3, ga hem vanavond ook weer eens proberen op mijn playstation.
Keep on Dreaming
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Mon Oct 24, 2005 09:44

Sega rally 2 heb ik ech ook tot in den treuren gespeeld.
Zelfs zo erg dat ik m op vakantie een week lang elke keer als ik er langs kwam even uit moest spelen.
Daytona heb ik ook een tijd lang iedereen mijn achterste laten zien.
Dat waren tijden zeg! 8)

King of Fighters '94 in de friettent bij ons in het dorp was nog het leukst.
Zo erg dat het op een gegeven moment gewoon eenzaam werd :lol:
2d fighting rules
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Oct 24, 2005 10:22

Toki en Beast Busters circa '89-'90 op vakantie in Italië. Dat waren de tijden...
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Oct 24, 2005 12:06

@ Ken, die MK2 kasten waren echt enorm stoer, die kan ik mij ook nog zeer goed herinneren. Die Sindel zijkant komt mij ook zeer bekend voor, wat door de rijen mensen die er omheen stonden zat ik vaak aan de zijkant mee te gluren.

En weer zo een geniale uitspraak:

"Ga maar vast naar huis, want dit kan nog wel even duren."

Heb dat ook vaak tegen vriendinnetjes gezegd die meegingen en de arcade maar nix vonden. Vaak gignen ze dan naar het strand en naar een paar uur spelen zocht ik ze weer op, vaak omdat ik geen geld meer had om door te spelen. :)
Keep on Dreaming
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Oct 24, 2005 12:12

In de arcadehallen heb ik toch wel het meest Scudracer en Time Crisis II gespeeld.. ik vond beide spellen echt geniaal en ik heb er ook veel guldens/peseta's aan besteed :)

Nu toch maar eens even gaan kijken naar Timecrisis 2 en 3... zag een huge zwarte 100hz gun vandaag bij de Mediamarkt voor 24,99!
addict
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:54

Post by addict » Mon Oct 24, 2005 13:06

Baki wrote:Het is niet echt een glorie moment maar wel een leuk verhaal. We waren met mijn werk gaan karten en onze big chief was ook mee. Daar stond een Sega Rally 2 kast en hij wilde mij uitdagen. Die game heb ik dus verrot gespeeld. Ik zei nog tegen hem dat hij beter tegen iemand anders kon gaan spelen maar hij was ervan overtuigd dat hij me zou verslaan. Nou ik heb hem dus onder het oog van al mijn collega's stront geblazen. Ik zat al weer aan het bier en hij moest nog wegrijden ;) Dat heeft hij een tijdje aan moeten horen :P


Toevallig Kartworld Limmen? Daar woon ik vlak bij :)
Die game heb ik ook veel gespeeld met m'n buurjongen.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Tue Oct 25, 2005 13:44

nog een topmoment in de arcadehal was het moment dat House of the Dead 2 daar geintroduceerd werd. Ik sameen met een vriend zagen de kast en we keken elkaar aan en ik zei, het is tijd om wat geld om te wisselen. Wij dachten met zo een 20 gulden de man komen we wel een eind. eerste eindbaas verslagen, eitje, tweede eindbaas verslagen en de derde eindbaas ook verslagen. toen kamen we de vierde eindbaaas tegen, dat was een enome salg, daar kwamen we maar niet voorbij en inmiddles waren we allebei door een geld heen, dus we stapten maar opzij voor de volgende spelers. Daar ging een jongen aan de slag met een enorm snelle trigger finger. uiteindelijk wist hij op hetzelfde punt als wij te komen, maar dan maar met 1 rijksdaalder.
Keep on Dreaming
R-Type

Post by R-Type » Tue Oct 25, 2005 18:14

DAY wrote:@ baki

Die Sega Rally kasten waren ook echt geniaal, voooral als er meerdere mensen meededen. Sceveningen had 2 duo cabinets daar staan. Het was vaak ik en een maat van mij tegen twee andere vrienden van elkaar. Scheveningen heeft nog steeds de twee luxe Sega ralley 2 kasten staan, maar die zijn tegenwoordig helemaal afgeragd. De force feedback is stuk en ook de kleuren van het scherm staan enorm slecht afgesteld, erg jammer. Mij is het trouwens nooit gelukt om het spel uit te spelen, kwam altijd de laatste chicane van het sneeuwlevel niet door, want dan was de tijd al weer op.

@ R-type wow onder de twee minuten is een topscore in TEkken 3, ga hem vanavond ook weer eens proberen op mijn playstation.


Ja het was echt heel snel, kheb het ook nooit verbroken. Alles zat mee, computer at al mijn power punches en running kicks. Misschien is onder de 2 minuten wat te overdreven maar het zat wel in die buurt, zeker weten een stuk onder de 3 minuten wat ook al heel snel is. Volgens mij had ik niet eens de eerste tijd, er waren nóg snellere tijden. Waren er toen maar van die fotocamera mobieltjes, had nog wel veel meer leuke scores in andere games :)

Ik ben bijna nooit met meisjes in de Arcade geweest, wel met een groep klasgenoten en dan gingen we vaak Hydro Thunder en 4 player Gauntlet Legends doen.. ik had op een gegeven moment een level 30 warrior als ik inlogde.
Post Reply