Redelijke paniek: Mijn new astro monitor geeft geen beeld...

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
BDT

Redelijke paniek: Mijn new astro monitor geeft geen beeld...

Post by BDT » Wed Dec 10, 2008 18:41

Ik ben net bezig met mijn NAOMI setup(aparte voeding) en via mijn supergun werkt alles.
Koppel ik mijn supergun los en sluit de Jamma connector aan op mijn New Astro, heb ik geen beeld. Ik moet ook zeggen dat hij nu zo'n 2 maanden uit heeft gestaan(op een kamertemperatuur op dezelfde plek) en er niks mee is gebeurd.

Ik heb alleen de NAOMI om beeld te testen, maar echt geen beeld. Alleen wazige zwarte beetje groenige strepen. Waar kan dit aan liggen? Nu ook mijn monitor kaduuk? :(

Help me out... Ik heb geen andere PCB's om te testen :( (de 1069 heeft het namelijk nooit gedaan) NAOMI werkte vroeger wel(tot de 3D te heftig werd en de voeding te weinig power had....

Damn...
almighty

Post by almighty » Wed Dec 10, 2008 18:47

Je geeft zelf al aan dat de psu het niet kon trekken en misschien is het nu wel helemaal gebeurd met je psu?
Je kunt kijken of je het het een en ander kunt afstellen van je crt en misschien even op demag drukken?(naam klopt niet helemaal maar kom er ff niet op)
Wel klote man want volgens mij had je net een nieuwe mame gekocht...
BDT

Post by BDT » Wed Dec 10, 2008 18:52

De kast gaat gewoon aan, monitor is aan. Degauss lost het niet op...

Damn.... Ik ga zo snel mogelijk de MAME afbestellen als het zo doorgaat. Echt nog 0,0 plezier aan de astro gehad :(
almighty

Post by almighty » Wed Dec 10, 2008 18:56

Jammer dat je geen normale pcb kunt testen om te kunnen kijken of dat ook werkt.
Wel klote man :evil:
goatboy

Post by goatboy » Wed Dec 10, 2008 19:24

Sjeezus! Dat geloof je toch niet! Je hebt de naomi werkend gehad zei je. met capcom i/o of andere i/o neem ik aan? Eigenlijk is de naomi ook geen standaard test optie maar ja. Hij staat toch niet op 31khz toch? Dacht ik begin maar met iets simpels.

Anders, Geef deze man even een pcb te leen! (eentje die gegarandeerd werkt) Iemand in de buurt?
BDT

Post by BDT » Wed Dec 10, 2008 19:34

Net al gekeken en monitor staat op 15khz. Dat had ik al gechecked toen ik de New astro net had. Niks meer aan veranderd en NAOMI werkte(tot de PSU het niet trok)

Maar een paar minuten Sega Tetris zat erin. Net meermaals met Supergun getest en de Capcom I/O geeft nu amper geluid meer door. Met een Sega I/O heb ik op de supergun perfect beeld, maar geen geluid(heb geen losse NAOMI audio AMP)

Een simpel PCBtje om te testen zou inderdaad fijn zijn. 1 die het altijd doet om te testen...

GOddamn... Op arcade otaku kan grantspain misschien helpen...
ckong

Post by ckong » Wed Dec 10, 2008 19:47

BDT wrote:Net al gekeken en monitor staat op 15khz. Dat had ik al gechecked toen ik de New astro net had. Niks meer aan veranderd en NAOMI werkte(tot de PSU het niet trok)

Maar een paar minuten Sega Tetris zat erin. Net meermaals met Supergun getest en de Capcom I/O geeft nu amper geluid meer door. Met een Sega I/O heb ik op de supergun perfect beeld, maar geen geluid(heb geen losse NAOMI audio AMP)

Een simpel PCBtje om te testen zou inderdaad fijn zijn. 1 die het altijd doet om te testen...

GOddamn... Op arcade otaku kan grantspain misschien helpen...


Er is een forum member die bij jouw in de buurt woont en die een test pcb heeft, je weet wel, zo eentje met allemaal leds. Misschien kan hij je helpen. Zal hem een PM sturen.

Edit: PM gestuurd.
Last edited by ckong on Wed Dec 10, 2008 19:55, edited 1 time in total.
BDT

Post by BDT » Wed Dec 10, 2008 19:51

Regio Rotterdam? Zou tof zijn!
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Wed Dec 10, 2008 21:32

Ik kan je ook wel een test pcb -tje op sturen als je wil. Moet je me alleen de verzendkosten (heen en terug) betalen.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Thu Dec 11, 2008 12:10

Maak je niet druk BDT, komt allemaal goed, zal wel iets zijn in je verbinding van je New Astro JAMMA naar je monitor en dat is een kwestie van traceren, meten en evt. solderen. Als je zegt dat via een supergun je monitor het gewoon doet is dat een garantie dat er niets met je monitor aan de hand is, punt!
Dan heb je dat iig uitgesloten, dan gaan we kijken of er dus iets niet in de haak is met je connecties van je interne JAMMA naar monitor kabels en naar evt. voltage enz. van en naar je boarden.
Om een lang verhaal kort te maken is het allemaal op te lossen, maar hij moet gewoon even door de mangel. Ik zal ff kijken wanneer ik tijd voor je heb en dan kom ik wel met de juiste tools langs, dan maken we het allemaal hopelijk weer netjes!

Hasan ;)
BDT

Post by BDT » Thu Dec 11, 2008 12:23

Lijkt me relaxt! Ik wil nog wel even toevoegen dat de supergun natuurlijk om de TV zit aangesloten via scart, niet op de arcadekast. Dus de monitor van de Astro zelf heeft het niet meer gedaan.

2 maanden geleden wel. Niks geks gebeurd verder. Misschien een draadje los op mijn jamma connector? Heb ik gecheckt en het lijkt allemaal goed.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Thu Dec 11, 2008 12:39

Ok duidelijk, dan moeten we maar ff goed kijken en testen. Ik kan alleen in de avond na 20.30 uur daarvoor ben ik altijd bezig op mijn werk. De aankomende dagen kan ik sowieso niet, maar volgende week op maandag of dinsdag is wel een optie, laat maar weten wat schikt? grtz!
BDT

Post by BDT » Sat Dec 13, 2008 12:14

Dat zou erg tof zijn. Voor mij komt het door de week moeilijk uit. Heb al verplichtingen. We moeten even kijken. Wellicht dat het via Arcade Otaku nog wordt opgelost...

http://arcadeotaku.com/forum/viewtopic. ... 822#p20822
almighty

Post by almighty » Sat Dec 13, 2008 17:00

post het hier maar even i.v.m m'n engels haha.

De cab zit vol met stof op de prints en je kan er een huis mee isoleren.
Gewoon met een stofzuiger (of een kleintje) de prints stofvrij maken want al dat stof doet niet veel goeds.
Of het helpt weet ik niet maar zoveel stof in een cab heb ik nog nooit gezien :shock:
ckong

Post by ckong » Sat Dec 13, 2008 22:02

Omdraaifoutje mbt de aansluiting van de jamma connecor op je I/O board?
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Sun Dec 14, 2008 08:40

:shock:

Ziet er idd erg naar uit dat je de jamma edge connector hebt omgedraaid.

Had je mijn 1069 in 1 board ook zo aangesloten :?:

Zou een hele hoop verklaren .... daar kan ie echt niet tegen ....
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Sun Dec 14, 2008 09:54

ElPancho wrote::shock:

Ziet er idd erg naar uit dat je de jamma edge connector hebt omgedraaid.

Had je mijn 1069 in 1 board ook zo aangesloten :?:

Zou een hele hoop verklaren .... daar kan ie echt niet tegen ....


Die fout maakte ik ook toen ik mijn 1069 net had en ook toen ik een los pcbtje aansloot :oops: kreeg toen ook alleen maar strepen; maar dat had voor mij geen nadelige gevolgen. Goed aansluiten en prima beeld en geluid.
BDT

Post by BDT » Sun Dec 14, 2008 22:52

Wat stom van me. Het is natuurlijk Japans, niet van links naar rechts, maar van rechts naar links. Eerder heb ik het wel goed aangesloten(had namelijk beeld bij NAOMI, enkel te weinig power uit de PSU waardoor de NAOMI resette.

@ ElPancho: de 1069 heeft nog nooit geboot. Eerste keer was dit zonder jamma connected(kast dus nog geen power aan) De voeding brande daarvan direct door.

Maar wat betreft de NAOMI setup: die werkt. Die ga ik er dus inschroeven en genieten maar van Virtua Tennis, Virtua Striker 2 en Cosmic Smash!!!

En inderdaad nog even met stofzuiger de stof beetje weg proberen te krijgen bij die monitor...
ckong

Post by ckong » Mon Dec 15, 2008 00:12

Eind goed, al goed (behalve de 1069 in 1 dan). :D

Met de stofzuiger krijg je die stof niet weg, het is namelijk 'plakstof'. Kun je beter een stofzuigerslang icm een busje lucht gebruiken. Hou de stofzuigermond vlak bij de vuiligheid en spuit dan het stof los. Als je het goed doet verdwijnt het zo in de stofzuigerslang.

Heb het zelf gedaan met een hogedruk compressor, werkt ideaal. Maar niet iedereen heeft een hogedruk compressor. Dan maar een spuitbusje met compressie lucht.

Anekdote: ik maak meestal ook mijn arcade pcb's even goed schoon met de compressor. De eerste keer dat ik dat deed had ik geen erg in de kracht van de gecomprimeerde lucht en vloog de PCB bijna uit mijn handen. Dat was goed schrikken!

Oh ja, even een waarschuwing want ik weet dat je hier een handje van hebt, maar hou de spuitbus niet verkeerd om vast, anders spuit je de lucht in je ogen :lol:
Post Reply