Egret II interesse check

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
ckong

Egret II interesse check

Post by ckong » Thu Nov 06, 2008 09:21

Er is een kans dat ik binnenkort aan een paar Egret's II kan komen. De prijs voor een cab is nog niet bekend en ik heb (nog) geen foto's (om gevraagd, komen nog). De overall conditie van de cabs is goed, zo is mij verteld, gebruikt maar 100% werkend. De cabs werken op 220V (weliswaar met een UK-stekker, maar die is zo te vervangen door een Euro-stekker).

Er is nu nog een ruime keuze uit de cabs en ik kan ze zelf ter plaatse uitzoeken en meenemen (de krenten uit de pap halen). Dat is mooi, heb altijd al naar Japan gewild :wink:

Dit kan een interessante actie zijn, mits ik genoeg cabs kan ophalen en direct kwijt kan (ik ga geen voorraad vormen).

Daarom mijn vraag: wie heeft serieus belangstelling voor een Egret II (zo serieus dat hij/zij akkoord gaat met een aanbetaling van 75% als het zover is)? En wie wil er eventueel mee om de cabs uit te zoeken en op te halen (reken op een trip van twee dagen in het weekend)? En wat zou voor jullie een goede prijs zijn, afhaaladres in Nederland?

Even voor de duidelijkheid: dit is een interesse check en het is dus niet zeker of mijn plannetje doorgaat. Maar als er genoeg animo is, waardoor de prijs goed is, zie ik zeker kansen. Ik schat dat het ongeveer vanaf 4 cabs financieel interessant is, maar ik zie er liever meer (ik wil gewoon een busje volstouwen). En ik wil de actie zo snel mogelijk uitvoeren omdat er nu nog meer dan voldoende cabs zijn, waardoor de keuze groot is.

Zodra ik meer weet over prijzen en foto's horen jullie het.

Tot slot een citaat van de aanbieder aangaande de cabs:

"the cabs are all in used but 100% functioning condition, some have slight burn-in and some do not, if you come in person you can pick the cabs out yourself.
they are all 220V ready (altho with UK style sockets), the cabs are all in good condition with no broken plastics etc.
some have different panels (not all are 2L12B) and this you can also pick out if you come in person, the joysticks and buttons are all used.

if you buy several cabs there will ofcourse be a discount, i just have to do some calculations."
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Thu Nov 06, 2008 09:27

Bij goede prijzen heb ik altijd interesse, moet alleen echt eerst een foto zien van de cabs.
goatboy

Post by goatboy » Thu Nov 06, 2008 09:39

Hey Pooyan, Goed aktie!

Ben eventueel wel geinteresseerd. Dus als je wat meer info kunt regelen, graag. Even wachten op de prijs en foto's dan maar.

Ter duidelijkheid. De cabs staan in de UK right? Als dit zo is wil ik eventueel wel meerijden. Heb je zelf een bus of moeten we die huren?

En uh, Hoe kom je hier ineens aan trouwens?
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Thu Nov 06, 2008 09:42

Ik denk dat je de paraplu kunt ruilen voor een dikke trui. Vermoedelijk Zweden.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Nov 06, 2008 19:14

In principe altijd interesse in goede cabs in goede staat voor een goede prijs, mocht je meer info hebben horen we het wel.
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Thu Nov 06, 2008 23:42

Ik ben ook geinteresseerd.

Maar dan wel goede conditie. "100% fully functioning" kan van alles betekenen. Ik betaal liever een premium voor een near-mint cab, dan minder voor een cab die er eigenlijk niet uit ziet.

Mooie actie :)
goatboy

Post by goatboy » Thu Nov 06, 2008 23:46

mustbeDreaming wrote:Ik betaal liever een premium voor een near-mint cab, dan minder voor een cab die er eigenlijk niet uit ziet.


Dat doe je geen tweede keer bedoel je? :wink:
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Fri Nov 07, 2008 00:34

Wacht maar.. als ik door heb hoe ik de krassen etc. moet fixen.. dan word je jaloers :idea:
ckong

Post by ckong » Thu Nov 13, 2008 17:59

Even een update: ben er nog steeds mee bezig. Ik heb al wel een ex works prijsdoorgekregen, en als ik er 4 of meer afneem krijg ik een vaste korting per cab. Ik heb echter nog geen pics gezien. daar wacht ik dus nog op voordat ik wat meer info geef.

Even een vraag: stel dat we uitgaan van een Egret II cab die weliswaar gebruikt is, maar in goede staat verkeert, geen screenburn, 100% werkend, 220V. Wat zou voor jullie dan een acceptabele prijs zijn, pick up in Nederland. Ter vergelijking: Ronnie heeft ze in zijn tweede inkoopactie aangeboden voor EUR 925 + EUR 40 voor een stepdown converter, met de conditie 'As Is, maar 100% werkend'. Hij krijgt echter geen Egret II's binnen. Als mijn actie doorgaat ga ik ze zelf met iemand anders van het forum ophalen, en we nemen alleen goede cabs mee. Met goede bedoel ik niet alleen technisch goed, maar ook estetisch er goed uitziend.
goatboy

Post by goatboy » Thu Nov 13, 2008 18:19

Denk dat de meeste hier de beste voor het minste geld willen. :wink:

Ik zou wel Euro 900,- voor een top-notch Egret 2 willen neertellen ja. Vooral als dat de afhaal prijs in nederland is.

Ik heb ze in de EU al wel voor rond de E 800,- gezien maar dan moet je hem nog ophalen of laten verzenden. En je moet natuurlijk altijd afwachten of ie echt wel helemaal naar je zin is.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Fri Nov 14, 2008 07:42

almighty

Post by almighty » Fri Nov 14, 2008 07:55

Egret's 2 van Ronnie zagen er cleaner uit... :roll:
Volgens mij krijg je nooit een Egret II (near)mint* voor onder de 1000 euro of hij moet bij mensen wegkomen die gewoon echt goed en netjes met hun spullen omgaan.
ckong

Post by ckong » Fri Nov 14, 2008 09:20

ElPancho wrote:En we hebben beeld (en prijzen)

http://www.arcadeotaku.com//forum/viewt ... =14&t=1463


Indeed, ook op het SHMUP forum: http://shmups.system11.org/viewtopic.php?t=23253

Nu maar eens kijken of het interessant is een paar kasten tegelijkertijd naar Nederland te halen. Let wel, zelf ophalen, laten transporteren is zo wie zo veel te duur.
ckong

Post by ckong » Fri Nov 14, 2008 09:38

Even een snelle rekensom:

- huur bus, ongeveer EUR 250
- reis Nederland - Göteborg vv, ongeveer 2200 km. Dit zijn 2000 overkilometers x 0,20 = EUR 400
- brandstof (wat rijdt een bus? 1 op 8?), ongeveer EUR 330
- Ferrykosten Fredrikshaven - Göteborg, EUR 316 (volgens https://priclub.directferries.com)
- overnachting, wat zal het zijn, EUR 300 voor 2 personen, inclusief eten?

Ik weet niet of ik in de gauwigheid wat vergeten ben, maar totaal van bovenstaande is EUR 1.600. Aangezien de aankoopprijs van een Egret II EUR 650 is, betekent dit dat de all-in prijs bij 4 stuks EUR EUR 1.050 per stuk is en bij 6 stuks EUR 916 per stuk is.

Conclusie (wat mij betreft): prijs is te hoog en dus niet interessant. Kunnen we beter wachten op een volgende inkoopactie van Ronnie, waarbij hopelijk wel genoeg interesse is voor een Egret II.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Fri Nov 14, 2008 10:26

goatboy

Post by goatboy » Fri Nov 14, 2008 12:09

Jammer, Beetje een turn-off. Verwacht geen minty cab maar deze zijn echt vies. Mee eens, Uiteindelijk toch te duur. Voor dat geld kan ik zeker wel wat anders krijgen.
almighty

Post by almighty » Fri Nov 14, 2008 12:28

goatboy wrote:Jammer, Beetje een turn-off. Verwacht geen minty cab maar deze zijn echt vies. Mee eens, Uiteindelijk toch te duur. Voor dat geld kan ik zeker wel wat anders krijgen.

zeker weten!
Cab die jij heb gekocht bijvoorbeeld :)
goatboy

Post by goatboy » Fri Nov 14, 2008 12:49

Dat was een E3 en is inderdaad om je vingers bij af te likken. :) Maar er zijn zeker wel E2's te vinden die er ongeacht hun leeftijd nog erg goed bij staan.
almighty

Post by almighty » Fri Nov 14, 2008 13:49

klopt Egret III (wist ik :wink: ) en deze kwam hier van het forum en de fotos zagen er erg goed uit 8)
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Nov 14, 2008 15:16

Wat een rotzooi zeg die cabs op die foto, zou ik echt nog geen 600 voor neerleggen. Egret 2's zijn zeker goedkoper te krijgen in JP en HK, je moet gewoon even een goed contact hebben. Koop deze shit niet in ieder geval, steek liever wat tijd en geld in een goede seller en een goede vervoersmaatschappij te vinden te vinden
ckong

Post by ckong » Fri Nov 14, 2008 18:08

ruderudie wrote:Wat een rotzooi zeg die cabs op die foto, zou ik echt nog geen 600 voor neerleggen. Egret 2's zijn zeker goedkoper te krijgen in JP en HK, je moet gewoon even een goed contact hebben. Koop deze shit niet in ieder geval, steek liever wat tijd en geld in een goede seller en een goede vervoersmaatschappij te vinden te vinden


Advies aangenomen. Heb aanbieder Sven al een PM gestuurd dat ik af zie van de actie.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Nov 14, 2008 18:24

Sven is een topseller en als hij zegt dat de cabs er na een cleaning goed uitzien geloof ik dat. Aan de andere kant vind ik dat als je veel geld moet neertellen voor een cab de seller de moeite moet nemen de cabs te cleanen en te voorzien van nieuwe buttons. Kleine moeite en uiteindelijk vangen ze er dan meer voor.
goatboy

Post by goatboy » Fri Nov 14, 2008 18:50

Ken wrote:Aan de andere kant vind ik dat als je veel geld moet neertellen voor een cab de seller de moeite moet nemen de cabs te cleanen en te voorzien van nieuwe buttons. Kleine moeite en uiteindelijk vangen ze er dan meer voor.


Hier ben ik het dus roerend mee eens!
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Thu Nov 20, 2008 11:11

Coinupexpress, kreeg ik net in me e-mail:

----------------------------------------------------------------------------------------
**** OFFER 4 - WHOLESALE CABINETS ****
----------------------------------------------------------------------------------------

26pcs Egret 2 @$255usd

10 units x 2 player control panel
16 units x mahjong control panel


Available from Hong Kong warehouse, 220volts
goatboy

Post by goatboy » Thu Nov 20, 2008 12:39

$255,- ex. is niet slecht. Alleen die 10 cabs met 2player panels zijn erg interessant mits ze niet afgeragd zijn. En mahjong panels vervangen door Egret2 1p/2p panels is bijna onmogelijk. Heb nog nooit een los Egret2 panel te koop gezien, Jullie?
Post Reply