[Buttons] sanwa vs seimitsu, snap-ins vs screw-in

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

[Buttons] sanwa vs seimitsu, snap-ins vs screw-in

Post by mustbeDreaming » Sat Nov 01, 2008 21:34

Al mijn orders tot nu toe zijn snap-in sanwa's (OBSF-30) geweest, omdat ik overal lees dat ze minder klikken en minder ingedrukt hoeven worden totdat de microswitch het signaaltje geeft.

Is seimitsu echt zoveel slechter, of is het allemaal relatief?

Wat heeft je voorkeur? snap-in of screw-in?

En als laatste, heeft iemand al de "OBSF-30RG" buttons geprobeerd met de "high-end" microswitch?

Happ buttons zijn denk ik uit te sluiten, omdat we hier vooral candy cabs hebben? :)


Wat zijn jullie favoriete buttons?
almighty

Post by almighty » Sat Nov 01, 2008 23:18

Zelf gebruik ik de snap-in sanwa's maar volgens mij is seimitsu ook prima.
Denk een keuze die je zelf moet maken want ieder heeft een eigen smaak.
Zou de happ buttons iedergeval niet nemen (heb ik ook gehad) en die dingen klikken als de ziekte!
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Nov 02, 2008 13:09

Screw ins zijn zinloos en bovendien onhandig. Toen mijn cab arriveerde zaten deze er ook in, moest met een nijptang de ringen eraf knijpen omdat ze niet meer los kwamen. Snap ins kun je gewoon om de zoveel jaar vervangen, veel meer gebruiksgemak en passen perfect op candies met dunne cp's.

Seimitsu is trouwens dezelfde kwaliteitsstandaard als Sanwa, beide zijn A+ knoppen en sticks. Sanwa en Seimitsu buttons hebben een erg kleine "bewegingsbaan", minder dan de helft van de vroegere buttons denk ik. Uiteraard is dat een stuk fijner, beeld je maar eens in hoe je hand voelt als je metal slug hebt gespeeld met buttons die je een centimeter in moet drukken. Ik moest bij mijn oude cab vrij hard op de buttons rossen voor reactie, nu hoef ik mijn vinger er maar op te leggen.

Happ is voor de USA boys met Big Red's, bovendien wil je niet zo'n bat style stick uit je cp hebben steken lijkt me. Ik zou ze alleen op een woody zetten in ieder geval. Kwaliteit is ook prima trouwens van Happ parts. Koop gewoon nooit van die Taiwan namaak troep en je zit altijd goed.
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Tue Nov 04, 2008 18:48

De kleuren van knoppen zijn wel anders bij die twee.

Semitsu heeft wel apartere kleuren en doorzichtige knoppen.

sanwa heeft niet black on black maar grijs on black :/ Vermilion van sanwa is wel weer een lekker kleurtje.
Image
Post Reply