New Astro City vragen

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

New Astro City vragen

Post by mustbeDreaming » Mon Sep 29, 2008 19:36

Volgende week heb ik ook mijn eigen astrootje, via Ronnie :)

De slotjes missen wel, nu zie ik bij excellentcom twee verschillende maten: 17mm en 22mm, weet iemand welke ik nodig heb?

En wat voor een TL-buis kan ik kopen alvast?
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Mon Sep 29, 2008 20:42

De Coin slot is 17 mm de rest is 22 mm, dus dat is 4 stuks van 22 en eentje van 17 mm
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Mon Sep 29, 2008 20:44

Super! bedankt :D
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Mon Sep 29, 2008 21:25

Ik zie bij bijv. excellentcom alleen de Seimitsu LS-32.
In de handleiding staat dat de LS-25 gebruikt wordt..

Ook lees ik steeds over LS-32-01..

Welke moet ik kopen zodat ik de joystick er gewoon in kan gooien en klaar ben?
ckong

Post by ckong » Mon Sep 29, 2008 21:56

Volgens mij hebben de meesten, inclusief ik zelf, de LS32.

Het hangt verder af van de vastgelaste grondplaat aan de onderkant van je controlpanel of je een vlakke mounting plate (LS-32) of een U-shaped mounting plate (LS-32-01) nodig hebt. Keuze is ook van invloed op de resterend elengte van de shaft boven het paneel.

Post even een foto van de onderkant van je paneel, dan weten we het zo.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Re: New Astro City vragen

Post by Pat7o » Tue Sep 30, 2008 06:18

mustbeDreaming wrote:
En wat voor een TL-buis kan ik kopen alvast?


had deze vraag juist vorige week ook op arcadeotaku gesteld en kreeg van ElPancho als antwoord: 15 Watt 42 cm bij Gamma.

nogmaals bedankt ElPancho.
btw. kun je deze er gewoon meteen indraaien? geen probleempjes met 220v?
almighty

Re: New Astro City vragen

Post by almighty » Tue Sep 30, 2008 06:22

Pat7o wrote:
mustbeDreaming wrote:
En wat voor een TL-buis kan ik kopen alvast?


had deze vraag juist vorige week ook op arcadeotaku gesteld en kreeg van ElPancho als antwoord: 15 Watt 42 cm bij Gamma.

nogmaals bedankt ElPancho.
btw. kun je deze er gewoon meteen indraaien? geen probleempjes met 220v?

Dat vraag ik me dus ook af :roll:
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Thu Oct 02, 2008 12:14

Check de volgende foto's:

Image
Image

Ik heb dus van elke type eentje..
Als ik nu alsnog de ls32 koop, moet ik dan voor de plek waar ls32-01 nu zit extra connectors / bedrading kopen, of zit dat er allemaal bij?

Wat zouden jullie doen?
ckong

Post by ckong » Thu Oct 02, 2008 13:26

mustbeDreaming wrote:
Ik heb dus van elke type eentje..
Als ik nu alsnog de ls32 koop, moet ik dan voor de plek waar ls32-01 nu zit extra connectors / bedrading kopen, of zit dat er allemaal bij?

Wat zouden jullie doen?


Er zit geen bedrading bij, maar het enige dat je nodig hebt is een klein stukje ground wire (kun je gewoon een stukje electrokabel voor nemen, niet te dik) en 8 connectors (dezelfde die je ook gebruikt bij de microswitches van je pushbuttons) om de draadjes aan de joystick microswitches te bevestigen. Kost bij elkaar nog geen 3 euro.

Vervolgens bedraad je de microswitches van de joystick, daarvoor kun je de aanwezige draadjes van de witte connector gebruiken (knip knip). Zorg er wel voor dat het ground circuit een gesloten circuit is, anders dut ie 't nie :wink:

Peace of cake dus. Je kunt dus gewoon 2 LS-32 bestellen.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: New Astro City vragen

Post by ElPancho » Fri Oct 03, 2008 14:12

Pat7o wrote:
mustbeDreaming wrote:
En wat voor een TL-buis kan ik kopen alvast?


had deze vraag juist vorige week ook op arcadeotaku gesteld en kreeg van ElPancho als antwoord: 15 Watt 42 cm bij Gamma.

nogmaals bedankt ElPancho.
btw. kun je deze er gewoon meteen indraaien? geen probleempjes met 220v?


Op het armatuur van mijn new astro zit een stickertje. Daar staat op 110 Volt. Aangezien ik de originele voeding in de astro heb zitten, draait alles op 110V in de mijne.
Gaat prima allemaal: 110V en de NL-tl-buis.

:D
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Mon Oct 27, 2008 14:26

Een aantal nieuwe vragen:

- Zijn de schroeven die gebruikt worden in de astro - vooral degene die achterop de bovenste klep dicht houden - hier in nederland te krijgen? Of iets wat er op lijkt? Bij de lokale bouwmarkt kenden ze het niet.

- Is het mogelijk om de speakers ook stereo aan te sluiten?

- Wat voor soort spullen zou je het beste kunnen gebruiken voor het schoonmaken van de cab? Ik heb al meerdere dingen voorbij zien komen: commandant, G3, Ciff..

- En alle beschadigingen, waarmee kan dit het beste? Ik gok dat ik geen overgebleven RAL9010 lak kan gebruiken wat ik voor mijn huis heb gebruikt ;)

- Waar zou ik de sloten en "clamps" voor het control panel kunnen krijgen? Bij mij zitten er alleen maar twee gaten in de kast.

- Eigenlijk zou ik ook een nieuwe, schone jamma harness willen gebruiken. Is bijvoorbeeld dit een goede: http://www.highway.net.au/parts/wiring_ ... 361_1.html en zijn er nog betere?

- Om de cab van yen naar euro om te bouwen, kan ik gebruik maken van zo iets: http://www.starcab.net/product_info.php ... f9a07d5495 of moet het een mechanische zijn als deze http://www.starcab.net/product_info.php ... f9a07d5495 ? En zijn al deze selectors universeel?

Wederom veel vragen van deze beginner :) Bedankt!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Mon Oct 27, 2008 16:49

Mss moet je je ondertussen afvragen waar je een nieuwe Astro kunt kopen :lol:
goatboy

Post by goatboy » Mon Oct 27, 2008 17:32

Ja, Misschien wel makkelijker om gelijk een opgeknapte / nieuwe cab te kopen. Dat opknappen kost mij ook iets teveel tijd en geld. Je moet echt persee een Astro willen anders kun je net zo goed iets nieuwers proberen te scoren. Tis wel leuk maar ben eigenlijk zelf meer een gamer.

Dit zeg ik dan ook alleen maar door (vrije)tijdgebrek.
almighty

Post by almighty » Mon Oct 27, 2008 18:09

goatboy wrote:Tis wel leuk maar ben eigenlijk zelf meer een gamer.

Dan wil je juist toch een mooi scherm zonder krassen etc :?
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Mon Oct 27, 2008 18:20

Duidelijk, maar deze cab krijg ik denk ik niet weer 123 doorverkocht, dus wil hem wel graag weer wat mooier hebben :)
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Mon Oct 27, 2008 18:58

mustbeDreaming wrote:Duidelijk, maar deze cab krijg ik denk ik niet weer 123 doorverkocht, dus wil hem wel graag weer wat mooier hebben :)


En terecht, als ik met mijn project klaar ben volgende week en ik waarschijnlijk wel het een en ander overheb, dan zet ik het op het forum. Je kan dan evt. kijken wat je nodig hebt en ik zal daarna wel wat meer supprot geven, maar elke keer maar efkes de tijd om een quick reply te geven. Succes!
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Tue Oct 28, 2008 09:54

Dat zou tof zijn. Heb al gezocht, maar kan niet snel op de benaming komen van bijvoorbeeld die sloten en clamps voor onderin het control panel.

En daarna, naast wat cleanen, zit er niet heel veel werk meer in hoor.
Die nieuwe jamma harness wil ik zelf graag, zodat ik gelijk kan leren hoe zo'n kast in elkaar zit.

Had ook graag een mooiere gewild, maar ik had niet echt veel kennis over candy cabs, dus vertrouwde de verkoper dat het een goede kast was.. achteraf blijkt nu dat oa. de 1p en 2p startknoppen nog geen eens zaten aangesloten, dus veel zal er niet mee getest zijn ;)

Dus als er iemand antwoord heeft op mijn vragen, graag :)
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Oct 28, 2008 10:34

Voor de clamps ed. zou ik een WTB op AO zetten.
Best kans dat iemand ze daar heeft van een gerapte astro. (Penrhos bijvoorbeeld).

Volgens mij ben je met het plaatsen van een slotje (gemakkelijk aan te komen) al een heel eind.
Mocht metaal bewerken om wat voor reden dan ook lastig zijn, maak dan van ander materiaal (hout bv?) het "contra-punt" waar je het metalen plaatje van het slot indraait, opgelost.
Jamma harness zou ik niet zo snel vervangen. Mocht je twijfelen aan de kwaliteit van de harness meet dan eea door met een multimeter (continuity test). Leerzamer dan een nieuw harness bekijken denk ik.
En het niet testen van 2 buttons ..... is een kleine moeite om de 2 sleepcontactjes even tegen elkaar te houden, hoef je geen knop voor aan te sluiten. Grote kans dat dit zo getest is. Doen ze het niet: alle ground controleren en controleren op draadbreuk, die van 1P en 2P.
Gelukkig heb je geen problemen (meer) met de monitor en voeding. Dit is goed op te lossen allemaal.
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Tue Oct 28, 2008 11:57

Weer een teken dat ik er nog te weinig vanaf weet.
Wanneer ik tijd heb ga ik gewoon alles proberen aan te sluiten, zag ook nog wat groud wires gewoon los liggen, genoeg te doen nog :)
almighty

Post by almighty » Tue Oct 28, 2008 12:10

Kan me nog goed herinneren dat ik voor het eerst mn cab kocht bij d (forumlid hier) en er de balen verstand van had.
Je moet gewoon dingen proberen en wat op het internet surfen en dan komt het allemaal best wel goed :wink:
En dan zijn er hier genoeg mensen die je eventueel wel op weg willen helpen.Maar uit ervaring weet ik dat zelf proberen het meeste helpt.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue Oct 28, 2008 14:36

Ik ben blij dat ik mijn cab destijds heb geïmporteerd via mensen die er veel verstand van hebben en de cab uitgebreid hebben getest en gecompleteerd. Ik heb met de staat ook geluk gehad, dat is altijd maar afwachten.

Als R.Klok eenmaal een aantal keer wat cabs heeft geïmporteerd en iemand zich hier opwerpt als tester dan komt dat vanzelf goed, kwaliteit van de cabs zal alleen maar toenemen. Wat knoppen aansluiten is echt een makkie, maak je niet te druk en neem vooral de tijd. Voordeel van een imperfecte cab is natuurlijk weer dat je er veel meer van leert om hem in orde te krijgen. Ga niet meteen denken aan monitoren opschuren zoals hier nu de trend schijnt te zijn, zorg gewoon eerst dat alles compleet is en goed draait. De rest komt later.
almighty

Post by almighty » Tue Oct 28, 2008 20:05

ruderudie wrote:Ik ben blij dat ik mijn cab destijds heb geïmporteerd via mensen die er veel verstand van hebben en de cab uitgebreid hebben getest en gecompleteerd.

Cabs zijn allemaal getest door R.Klok en mij en werkte op dat moment allemaal prima.
Met vervoeren of opslaan in verkeerde ruimtes kunnen wij ook niks aan doen.
Bedoel als een cab beeld geeft en de knoppen werken dan valt er weinig extra meer te testen.
En dat het geen nieuwe cabs zijn is netjes verteld.(goed werkende tweedehands cabs)
ckong

Post by ckong » Tue Oct 28, 2008 20:35

ruderudie wrote: Ga niet meteen denken aan monitoren opschuren


:wink: Zeg dat nou niet tegen hem. Hij geeft zelf al aan dat hij er nog niet zoveel kaas van heeft gegeten. En straks gaat hij de monitor inderdaad nog opschuren, in plaats van polijsten. Dat moeten we niet hebben.
goatboy

Post by goatboy » Tue Oct 28, 2008 20:45

Scherp!
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Tue Oct 28, 2008 21:32

Ik heb nog wel een schuurmachine liggen. Hoef ik me denk ik nooit meer zorgen te maken over burn-in ;)

Maar de tip van een WTB bericht plaatsen op bijv. arcadeotaku lijkt me wel handig, als de klemmen waar het slot in draait niet in een shop zijn te krijgen..
Over een tijdje maak ik wel foto's en plaats deze op de forum(s).

Maar niemand heeft enig idee over de coindingen en welke materialen het beste zijn voor het vullen van krassen en schoonmaken van de cab zelf?
Post Reply