Arcade screen capture

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
goatboy

Arcade screen capture

Post by goatboy » Fri Sep 26, 2008 11:36

Weet iemand een goede manier om screen captures te maken van games op je cab?
ne0

Post by ne0 » Sat Sep 27, 2008 06:10

Je kan evt op een supergun-achtige manier de RGB signalen aftappen naar een extra SCART kabel en dan een dvd/hd recorder er naast zetten. Wel goed voor filmpjes, wat minder voor stilstaande beelden. Behalve MAME zou ik het verder niet weten eigenlijk.
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Post by Wombat » Wed Feb 04, 2009 13:49

Oude topic; maar ik heb wel een antwoord voor je.

Bij moderne pcb's met VGA aansluiting heb je een dure capture kaart nodig die met vga over weg gaan. Zoals bijvoorbeeld de duurdere kaarten van canopus, of met iets zoals dit: http://www.epiphan.com/products/frame-grabbers/vga2usb/

Voor de oudere PCB's die low res zijn; een supergun gebruiken of vanuit de JAMMA zelf het beeld aftappen naar composiet/scart. En dan heb je daar nog weer een capturekaart (intern in je computer) of een externe capture kast voor nodig... of natuurlijk de bovengenoemde dvd recorder optie.
S-E-G-A 8)
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Wed Feb 04, 2009 14:57

Robert wrote:Oude topic; maar ik heb wel een antwoord voor je.

Bij moderne pcb's met VGA aansluiting heb je een dure capture kaart nodig die met vga over weg gaan. Zoals bijvoorbeeld de duurdere kaarten van canopus, of met iets zoals dit: http://www.epiphan.com/products/frame-grabbers/vga2usb/

Voor de oudere PCB's die low res zijn; een supergun gebruiken of vanuit de JAMMA zelf het beeld aftappen naar composiet/scart. En dan heb je daar nog weer een capturekaart (intern in je computer) of een externe capture kast voor nodig... of natuurlijk de bovengenoemde dvd recorder optie.
Wat gaat segaonline worden? forum? nieuws site?
Post Reply