King of Fighters XII

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Thu May 28, 2009 22:31

Er wordt veel commentaar geleverd op de lineup, persoonlijk interesseert me dat vrij weinig. Gameplay is waar het op aan komt, en daarover is ook veel discussie. Ik zeg gewoon zelf proberen, met de graphics zit het in ieder geval goed en ik heb hoge verwachtingen in ieder geval.
R-Type

Post by R-Type » Fri May 29, 2009 23:45

KOF stond er om bekend dat het ondanks de grote lineups altijd goed samenhing, KOF98 en 2002 behoren tot de meest gebalanceerde fighters. KOF is ook team based, en in de oude games kon je hiermee lekker veel varieren. Daarom vind ik het jammer.

Heb ook KOF2k in de AES zitten en die speel ik regelmatig nog wel, XII klinkt so far als een downgrade van dit.

Over de gameplay kan ik niets zeggen maar het schijnt helemaal back 2 basic te zijn, geen switch en geen strikers.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun May 31, 2009 10:09

Persoonlijk houd ik wel van basic, en ik denk dat het ook wel een slimme zet is van SNKP om niet alleen de fanbase voor ogen te hebben maar ook te richten op mensen die nieuw zijn in het genre en met SF4 al goed de smaak te pakken hebben. De drempel om met de game aan de slag te gaan is nu veel lager. Als je een super diepgaand systeem hanteert dan heeft iedereen behalve de oude garde zoiets van wtf gebeurt hier allemaal? Je hebt nu gewoon een soort cancel net als de focus van SF4 als ik op de beelden af mag gaan, en gewoon 3 on 3. Ik ga niet zeiken voor ik iets gespeeld heb, dat deed iedereen ook bij SF$ en kijk maar eens wat een vette game dat is geworden ondanks dat het helemaal back to basic is.
SmokinJokerZz

Post by SmokinJokerZz » Wed Jun 17, 2009 21:33

R-Type wrote:Dit lijkt me echt zo'n tussenpaus KOF op nieuwe hardware.

Het ziet er grafisch leuk uit, maar die lineup is echt ontzettend ass. 20 personages waarvan geen nieuwe en geen King en Mai is godlastering in een KOF.


Tsja, je kan niet alles hebben ;) maar toch ga ik KOF XII halen
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Wed Jul 08, 2009 22:25

Ik ga 'em ook zeker halen, ben echt benieuwd.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jul 26, 2009 15:24

Goed, heb nu de arcade en de Xbox 360 versie gespeeld en hier een korte impressie. De home version is iets uitgebreider dan de arcade versie, 2 nieuwe characters. Voor de rest is er weinig toegevoegde waarde t.o.v. de arcade versie. Je hebt in de home version een easy mode waardoor je makkelijker moves eruit kan gooien, beetje Capcom vs SNK EO idee volgens mij (geen voorstander van).

Good stuff-

Graphics (zeer grote sprites, prachtige levels)
Gameplay (gaat lekker snel, parry systeem ziet er vet uit)
Presentatie

Bad stuff-

Graphics (voor zover kunnen testen zijn de characters te verschillend t.o.v. de achtergronden)
Te weinig levels (voor zover gezien maar 5 of max 6 backgrounds, dat is te weinig.
We weinig characters (missen een paar favourites)

Kopen of niet? Ja, het is de moeite waard. Genoeg momenten waar je vrolijk van wordt. Toch valt de game mij enigszins tegen, heb het idee dat de game toch nog verder afgemaakt had kunnen worden. Misschien komt het wel omdat we zo verwend zijn met SF IV, daar kan ie niet aan tippen helaas.
R-Type

Post by R-Type » Sun Jul 26, 2009 16:02

Het komt niet zozeer door SFIV dat deze game mager is. Zet hem naast KOF XI, en je weet genoeg.

XII is gewoon een teleurstelling, precies wat ik lang geleden al aankaartte. 22 personages, 6 stages, geen bosses, pixelation, weinig speelmodi. De arcade mode bestaat uit 5 stages en thats it. Opzich is dit allemaal nog te overzien als de game online lekker speelde, maar helaas doet de netcode onder voor SFIV en al helemaal Blazblue.

Mijn mening is dat de game rushed is om snel op de SFIV trein mee te kunnen laten liften. 2d fighters verkopen momenteel even beter dan in jaren, zo zijn zelfs sticks vrij makkelijk te slijten. KOFXII nu snel uitbrengen is opzich wel een slimme keuze, maar je zit wel met een unfinished product.

Voor 60 euro zou ik hem niet kopen, maar het geweldige BlazBlue importeren.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jul 26, 2009 16:05

Ik moet wel zeggen dat ik de game nog wel op andere beeldschermen wil testen voordat ik over de character sprites t.o.v. de achtergronden een definitief oordeel wil vellen. Het is trouwens ook niet zo dat het er lelijk uitziet, het is absoluut niet zo erg als bijv. Capcom vs SNK 2 op VGA.

Ik baal er wel van dat Iori zo verkracht is, echt zonde van de mooiste KOF character wat ze daar mee hebben gedaan.
ne0

Post by ne0 » Sun Jul 26, 2009 16:10

Als ik zo'n detail screenshotje bekijk dat neo_arcadia gemaakt heeft ziet het contract tussen voor/achtergrond er wel groot uit inderdaad...

http://www.neo-arcadia.de/kofs.JPG
R-Type

Post by R-Type » Sun Jul 26, 2009 16:24

Voordeel is wel dat ze met deze testversie al een stuk of 20 personages klaar hebben voor XIII. En we weten dat XIII ook weer een verhaal gaat krijgen (het rondt de Ash Crimson Saga af).

KOFXIII is where its at, denk ik.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jul 26, 2009 16:40

Verhalen in 2D fighters interesseren me helemaal niks.
Die pics zijn van de arcade versie, home version verschilde wel iets volgens mij. Dan nog, als alles gewoon goed speelt en je een compleet gameplay plaatje hebt zou niemand zeuren om de sprites. KOF XII is gewoon een 80% game die voor geen meter zal verkopen. KOF XIII? Moet het nog zien dat het uberhaupt nog gemaakt gaat worden, dit wordt echt kansloos qua verkoop. Geen marketing, geen SF IV gevoel met die 'rebirth'.

Jammer, toch wel importeren er is genoeg gaafs aan KOF XII die dat de moeite waard maakt.
R-Type

Post by R-Type » Sun Jul 26, 2009 16:56

Stories zijn wel aardig als ze ala Blazblue gepresenteerd worden. Die heeft echt een goede storyline. KOF had dat ook altijd wel. De KOFs die het niet hadden waren die dreammatches als 1998 en 2002, maar die hadden tenminste een stuk of 40 vechters..

Maar ik denk dat KOFXII juist wel beter gaat verkopen dan bijvoorbeeld XI. De tijd om te releasen is nu goed, 2d fighting is terug. Als je op gameFAQS en GAF enzo kijkt, de KOF boards zijn ook dik bevolkt. De meeste gamers weten niet eens dat de vorige KOFS uitgebreider waren. Men kijkt sinds SFIV uit naar 2d fighters. Voor de hardcore is XII slappe hap.

Hij zal niet zo goed gaan lopen als SFIV, maar dat deed KOF zowiezo al nooit. KOF is vooral parts of Asia en midden Amerika.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Jul 26, 2009 17:04

Waar SNK vooral al geld verliest is in de arcades. KOF XII is nergens te vinden, zelfs niet in de Japanse arcade hallen, terwijl KOF XI hier behoorlijk leefde en een aardige tijd bleef staan. Daarnaast is er echt niet genoeg hype of naamsbekendheid om KOF XII een succesvolle titel te maken, zelfs niet in Japan. Hier gaat SNK geld op inleveren in ieder geval, alweer.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Jul 26, 2009 18:53

SNK is al jaren door na al die overnames. De ziel is uit het bedrijf en dus ook uit de games imo.
R-Type

Post by R-Type » Mon Jul 27, 2009 10:29

Ik vind eigenlijk alle SNK games na Slug 3 en KOF2k minder. 2k2 doet me ook weinig, hoewel die veel wordt gewaardeerd. KOF XI is een uitzondering, die game is ok. Maar dat SvC, SamSho 5, 6 en Slug 6... ugh.

Van die compilaties die je nu op alle systemen gewhored ziet worden wordt ik ook niet zo warm. Vind het als AES bezitter eerder kut, net zoals MAME enzo. Er werd vroeger ook wel geport, maar er waren altijd van die games als Sidekicks die echt alleen op de Neo waren, nu niet meer dus.

Maar goed tussen XII Arcade en console zit een maand of 2,3. Dat verklaart e.e.a. ook wel. Straight port om snel te cashen. Hadden ze tijd genomen ala Arc en Capcom, dan was het resultaat vast boeiender geweest.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Sep 14, 2009 22:59

De PS3 versie is inmiddels verkrijgbaar, op Consoleshop o.a.
R-Type

Post by R-Type » Tue Sep 22, 2009 21:07

Ik heb hem gespeeld, hij zuigt wel maar heeft ook wel zijn charme. Heerlijk grote personages... en animaties zijn ok.

Maar de gameplay sucks, de movesets suck en het aantal characters sucks. De modes sucks ook en als klap op de vuurpijl heeft de online mode bijna structureel lag.

Niet meer dan een tientje waard. En ik moet toegeven: KOF is gewoon dood. Deze game heeft tijd gekost, XIII zal dus op deze fundering verder gaan. Nee dank je.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Tue Sep 22, 2009 21:22

Dus ik kan het kortweg samenvatten als: het zuigt?

:)
R-Type

Post by R-Type » Thu Sep 24, 2009 13:25

Ja, maar toch wil ik XII op een bepaalde twisted manier wel hebben.
User avatar
Aleste
Active Level:
Active Level:
Posts: 250
Joined: Thu Aug 20, 2009 13:29

Post by Aleste » Sun Sep 27, 2009 16:04

Voor het geval het nog niet vermeld is. Er is een demo van KOFXII beschikbaar in de Japanse PSN store. Twee personages zijn speelbaar, nl. Terry en Kyo.

Hier een youtube filmpje van de demo:
http://www.youtube.com/watch?v=cIULtHl3V5k
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Mon Sep 28, 2009 14:36

Aleste wrote:Voor het geval het nog niet vermeld is. Er is een demo van KOFXII beschikbaar in de Japanse PSN store. Twee personages zijn speelbaar, nl. Terry en Kyo.

Hier een youtube filmpje van de demo:
http://www.youtube.com/watch?v=cIULtHl3V5k

COOL, thanks!
Post Reply