Inkoopactie Pentranic Tri-Sync 29" monitoren

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Inkoopactie Pentranic Tri-Sync 29" monitoren

Post by Psykick » Thu Sep 11, 2008 22:54

Aangezien iedereen nu toch de smaak te pakken heeft, dacht ik eens even uit te zoeken wat het zou kosten als we met een stuit gasten wat monitoren bestellen bij Pentranic. Ik heb destijds met R2 twee stuks laten komen en dat viel me erg mee qua prijs en ik ben er nog steeds uitermate tevreden mee.
Het zijn eigenlijk monitoren van Wei-Ya, maar zoals ik al zei ik vind het echt een fantastisch plaatje.
Ik meen dat de monitoren op ongeveer 250 tot 300 Euro kosten met shipping meegerekend.
Ik zal wel later posten wat de exacte prijs wordt. Laat maar alvast weten of je interesse hebt ja of de nee ;)
almighty

Post by almighty » Thu Sep 11, 2008 23:07

Zijn deze ook makkelijk te monteren/compatible met de New Astro's?
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Thu Sep 11, 2008 23:22

Of course ;)
almighty

Post by almighty » Thu Sep 11, 2008 23:33

Ja ik ben een leek betreft monitoren en nog nooit gehoord van ''Wei-Ya''.
Maar deze is dus gewoon makkelijk te vervangen in een Astro en gewoon alleen even het stekkertje er weer opnieuw in.Wat zijn de spec. van het scherm?15khz/24khz/31khz?
En even een foto posten want opzich denk ik dat er mischien wel meerdere op zoek zijn naar een mooi nieuw scherm.
En kan er nog wat met de prijs gebeuren als er genoeg gegadigen zijn?
ckong

Post by ckong » Thu Sep 11, 2008 23:34

Waarom zou het interessant zijn om een andere monitor te bestellen? Zijn die beter dan die in de New Astro City zitten, of hebben ze iets anders wat ze speciaal maakt?
almighty

Post by almighty » Thu Sep 11, 2008 23:36

pooyan wrote:Waarom zou het interessant zijn om een andere monitor te bestellen? Zijn die beter dan die in de New Astro City zitten, of hebben ze iets anders wat ze speciaal maakt?

Als het nieuwe schermen zijn en 31 khz ondersteunen (vga aansluiting) dan is dat zeker de moeite waard voor je Dreamcast 8)
ckong

Post by ckong » Fri Sep 12, 2008 06:44

almighty wrote:
pooyan wrote:Waarom zou het interessant zijn om een andere monitor te bestellen? Zijn die beter dan die in de New Astro City zitten, of hebben ze iets anders wat ze speciaal maakt?

Als het nieuwe schermen zijn en 31 khz ondersteunen (vga aansluiting) dan is dat zeker de moeite waard voor je Dreamcast 8)


Je bedoelt dus dat het Triple Sync monitoren zijn? Met een gewone VGA (PC monitor) connector? Ik neem aan dat er ook een standaard RGB connector op zit? En schakel je makkelijk tussen 15Khz en 31 Khz, of moet je dan in de kast kruipen?

Nou, ik heb nog een DC VGA kabel liggen, dus ..... :?

Wie weet ben ik ook wel geinteresseerd in zo'n monitor. Worden de monitoren geleverd met een chassis board (huidig chassis wat in de Astro zit is niet triple sync compatible)? Misschien weet iemand een typenummer, dan kan ik eens wat specificaties nakijken.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Fri Sep 12, 2008 12:12

Jongens er staat toch duidelijk Tri-Sync, dat houdt dus in idd 15 tot 31 Khz
En ja je kan er dan alles op draaien. De reden is idd dat we dan een leukere deal kunnen scoren evt.
Ik zal als het kan asap wat foto's posten van mijn Neo Candy met deze monitor erin, ik ben alleen nog bezig met MAME, Dreamcast, Gamecube en normaal 15 khz spul in te bouwen ( Neo Geo MVS e.d. ) maar ik ben bijna klaar.
Schakelen tussen de frequenties gaat automatisch ;)
Als je niet iets met VGA gaat aansluiten heeft het echt geen zin en kan je je geld beter aan iets anders spenderen.
almighty

Post by almighty » Fri Sep 12, 2008 12:36

Zit er bij dat scherm ook de chassis board zoals pooyan al vroeg bedoel dat is echt handig want dan alleen een kwestie van de 4 bouten losdraaien en zo de hele boel vernieuwen, toch?
Ben erg benieuwd naar wat fotos Psykick.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Fri Sep 12, 2008 13:02

Alles erop en eraan, idd bouten losdraaien, kabels insteken en spelen maar ;)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Sep 12, 2008 13:19

Het is trouwens niet zo dat je zomaar even je Dreamcast kunt aansluiten en dat alles werkt als je een VGA kabel hebt.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Fri Sep 12, 2008 13:31

Yep
almighty

Post by almighty » Fri Sep 12, 2008 14:12

Ken wrote:Het is trouwens niet zo dat je zomaar even je Dreamcast kunt aansluiten en dat alles werkt als je een VGA kabel hebt.

hoedat zo?

Maar ik heb hem toch via de jamma connector aangesloten dus dat maakt dan weinig uit.Het beeld zal wel scherper zijn via 31khz Ken?
ckong

Post by ckong » Fri Sep 12, 2008 14:24

Ken wrote:Het is trouwens niet zo dat je zomaar even je Dreamcast kunt aansluiten en dat alles werkt als je een VGA kabel hebt.


Oh! :shock: Waarom dan niet? En kun je er wel gewoon een PC aan hangen?

Ik begrijp dat je geluid en controls nog wel even moet regelen, maar je moet met een DC VGA kabel dan toch wel gewoon goed beeld hebben?
Last edited by ckong on Fri Sep 12, 2008 14:28, edited 1 time in total.
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Fri Sep 12, 2008 14:25

je controls werken niet...dat bedoel je toch?
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Fri Sep 12, 2008 16:35

Hij bedoelt idd controls ed. Beeld gaat gewoon via VGA 640x480, hetzelfde geldt voor de PC, kan je gewoon aansluiten.
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Post by Wombat » Fri Sep 12, 2008 18:00

Ik ben zeker geïnteresseerd in zo'n monitor; dus count me in.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Fri Sep 12, 2008 18:31

Ik wil er ook wel 1.
almighty

Post by almighty » Fri Sep 12, 2008 18:41

Opzich wel interesse maar ik wacht nog even de fotos/info af.
Als de shipping doorgaat worden ze dan aan huis afgeleverd?
En ben ook wel benieuwd naar de prijs etc. omdat ik mischien dan het een of ander moet verkopen.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Fri Sep 12, 2008 19:06

Ik heb er toen 2 op mijn adres in Den Haag laten bezorgen en R2 heeft hem toen opgehaald, ik ga niets opsturen, omdat ik het echt stervensdruk heb overdag in mijn winkel en niet zomaar naar het postkantoor kan gaan de hele tijd. Ik kan ze echter wel even opslaan in mijn winkel voor latere pickup. Ik heb ze vandaag gebeld maar helaas niet kunnen bereiken, ik weet niet waarom, maar probeer het maandag nog wel een keer en hou jullie dan op de hoogte. De foto's ga ik hopelijk vanavond anders in het weekend maken, prepare to be amazed hehe ;)
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Fri Sep 12, 2008 19:27

Was het niet zo dat de fabriek dicht ging ?
Vlak voordat KC down ging hadden Phenros en Andy Geezer het over een inkoop actie ..... iirc
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Fri Sep 12, 2008 20:23

zou best kunnen, hopelijk komen we daar volgende week achter
ckong

Post by ckong » Fri Sep 12, 2008 21:52

almighty wrote:Opzich wel interesse maar ik wacht nog even de fotos/info af.


En ben ook wel benieuwd naar de prijs etc. omdat ik mischien dan het een of ander moet verkopen.


Dit geldt ook voor mij. Ben benieuwd naar de foto's, en de prijs. Afhalen in Den Haag is geen probleem, daar heb ik familie wonen.

Nog een vraag: op de monitor in mijn astro zit een geintegreerde glasplaat voor het eigenlijke beeldscherm. Is dat bij die Tri-sync monitoren ook het geval?
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Sat Sep 13, 2008 09:09

ElPancho wrote:Was het niet zo dat de fabriek dicht ging ?
Vlak voordat KC down ging hadden Phenros en Andy Geezer het over een inkoop actie ..... iirc


daar staat me ook iets van bij ja...ik hoop het niet.

iig wil ik er ook wel 1.

nog 1 vraagje: past hij ook direct in een Blast City of Naomi Universal cab?
ne0

Post by ne0 » Sat Sep 13, 2008 11:31

Het laatste dat ik over pentranic meegekregen heb is dat ze gekapt zijn met de CRT divisie en alleen LCD/Plasma doen. Maar dat hoor je vanzelf als je ze een keer te pakken krijgt denk ik...
Post Reply