Egret II vs Atomiswave SD
Egret II vs Atomiswave SD
Zijn deze cabs vergelijkbaar in specs? Kan iemand ervaring / kennis delen wat betreft deze cabs?
Een Egret II kan alleen low/medium res aan, een atomiswave SD ook high res. Komt er op neer dat als je voornamelijk low res speelt, dus oudere pcb's, neo geo en dat soort spul je beter voor de egret kan gaan. En voor het nieuwere high-res spul (naomi, atomiswave, namco's latere bordjes etc) je beter voor de atomiswave kan gaan. Low-res schijnt er op de atomiswave sd ook wat minder uit te zien dan op de egret bv, al heb ik zelf de atomiswave sd nog niet in low-res gezien dus daar kan ik persoonlijk niet veel over zeggen. Egret II heeft ook een erg makkelijk te roteren monitor, wel handig voor als je zo af en toe eens switched tussen horizontal en vertical games.
Een nadeel van een Atomiswave vind ik ook de panel die vaak wordt meegeleverd met een card slot waar je niks aan hebt. Het draaien van het scherm in een Egret is (los gezien van de behuizing om de monitor die je even moet loshalen en omdraaien) echt een kwestie van seconden, ideaal.
Voor de rest zijn de afmetingen precies hetzelfde, het enige is dus zoals neo al zei het scherm wat er in zit.
Voor de rest zijn de afmetingen precies hetzelfde, het enige is dus zoals neo al zei het scherm wat er in zit.