1069 in 1 multi pcb probleem(start niet op)

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
BDT

1069 in 1 multi pcb probleem(start niet op)

Post by BDT » Tue Sep 09, 2008 08:10

Ik heb de 1069 in 1 multi pcb van ElPancho overgekocht. Superblij natuurlijk dat ik 1000+ games kan gaan spelen.

Dacht ik...

Gisteren pakket opgehaald op het postkantoor en thuis alles aangesloten. Ik heb eerst goed gechecked of alles goed zat aangesloten (vooral de Jamma connectie goed gechecked)

Ik zet de Astro City aan en daarna de power op de Multi PCB. Er gebeurde niks en ik hoorde een raar geluid bij de voeding. Van dichtbij rook het raar en na hooguit 10 sec was de stroom er weer af.

Flink balen natuurlijk en even gezocht naar een andere voeding. Met wat geluk via een collega uit de buurt nog een andere 300W voeding weten te bemachtigen(de meegeleverde was ook 300W). Met deze power start het board wel op, maar valt na 2 of 3 seconden weer uit. De fan van de voeding draait dus, het ledje op het board licht groen op en de CPU fan gaat draaien. Dat ongeveer 2 of 3 seconden en dan niks meer...

Ik krijg het dus niet aan de praat en ook met een voeding van 250W werkt het niet.

Iemand een idee? Ben het nu een beetje zat met alle arcadeboards die niet werken(NAOMI vraagt te veel van de Astro voeding en loopt telkens vast,maar dat schijnt normaal te zijn).

Ik hoop dat dit probleem opgelost kan worden in ieder geval, ik heb geen geld meer om nog meer te investeren in de kast nu.
goatboy

Post by goatboy » Tue Sep 09, 2008 09:09

Da's echt zwaar klote voor je. Heb zelf ook deze multi-pcb in m'n astro maar dan zonder deze problemen. Kan het niet zijn dat bij de originele voeding toevallig naar 115v was terug geschakeld tijden verzenden of zo. Misschien ver gezocht maar ja.

Hopelijk komt het goed en is je pcb niet gebakken.
BDT

Post by BDT » Tue Sep 09, 2008 09:46

De voeding stond gewoon op 230V. Dus dat was het probleem niet...
almighty

Post by almighty » Tue Sep 09, 2008 21:32

Wat fotos gepost BDT en mischien dat je nu iets verder komt.
http://www.arcadeotaku.com./forum/viewtopic.php?f=3&t=526&sid=97793866dce717b181b0bc17f0700c7f
succes!
BDT

Post by BDT » Wed Sep 10, 2008 07:55

Heb het gezien. Hopen dat het nog gaat werken anders voel ik me echt genaait.
ne0

Post by ne0 » Thu Sep 11, 2008 19:15

Waarom duw je niet gewoon een oud pc'tje in die kast dan? Die xxx-in-1 bordjes draaien toch ook gewoon een gehackte mame of soms andere emu, dus echt veel verschil zit er in dat op zicht niet in.
ckong

Post by ckong » Thu Sep 11, 2008 19:26

ne0 wrote:Waarom duw je niet gewoon een oud pc'tje in die kast dan? Die xxx-in-1 bordjes draaien toch ook gewoon een gehackte mame of soms andere emu, dus echt veel verschil zit er in dat op zicht niet in.


Omdat hij nu dat 1069 in 1 board heeft gekocht. Kan hij waarschijnlijk niet terugbrengen :?

En een gewoon oud PC'tje duw je ook niet zomaar in een kast. Dan zul je toch wel de nodige aanpassingen en/of hacks moeten doen voor
- video (15Khz compatible maken, bijvoorbeeld via soft 15 Khz of Arcadevga kaart)
- controls (bijvoorbeeld toetsenbord hack of jpac)
- en last but not least, het installeren en inrichten van een frontend met roms, plaatjes, speellijsten en dergelijke.

In dit alles gaat veel tijd zitten, en als je daarom een 1069 in 1 in board koopt omdat je dan in één klap klaar bent, heb je niet zoveel puf in al dat gedoe.
almighty

Post by almighty » Thu Sep 11, 2008 19:38

Hoe staan de zaken nu BDT?
Ik hoop voor je dat alles goedkomt na al je tegenslagen...
BDT

Post by BDT » Thu Sep 11, 2008 20:44

Niet best. Nog steeds hetzelfde.

Heb ook niet veel tijd gehad helaas. Ik moet gaan proberen het geheugen los te krijgen, wellicht is die namelijk niet goed meer en start het systeem daardoor niet op.

Die zit echter met lijm vast, dus ik moet gaan schroeven en dan gaan pielen om het lijm los te krijgen...

Nog steeds geen fun op mijn Astro dus...
ckong

Post by ckong » Tue Sep 23, 2008 19:46

Ik las net op het forum van arcadeotaku dat je de moed een beetje hebt verloren dat het nog goed komt met je 1069 in 1.

NIET OPGEVEN :o

Ik had een paar jaar geleden een arcade game pcb die het op een gegeven moment niet meer deed. Je weet hoe zo'n PCB er uit ziet, allemaal IC's, weerstandjes, condensatoren en nog een boel troep. Daar had en heb ik absoluut geen verstand van, maar gelukkig kende ik via een werkrelatie een elektrotechnicus. Ik heb de man mijn probleem uitgelegd en vervolgens uitgenodigd om 's-avonds bij ons te komen eten. Dan kon hij ook eens even naar het board kijken. En jawel, na een half uurtje zoeken en meten had hij het probleem gevonden en gemaakt. :lol:

Misschien voor jou ook een oplossing. Als je geen elektrotechnicus kent, kan iemand van een electronica onderdelenshop je misschien helpen.

Het is maar een idee. Maar ik begrijp je frustratie, die dingen moeten het gewoon doen!
BDT

Post by BDT » Mon Dec 08, 2008 16:29

Zo, na veel drukte en een vakantie ben ik weer aan de Astro toe.

Het arcadeboard is nog steeds niet OKE, en nog steeds heb ik niet kunnen genieten van mijn kast. Erg jammer natuurlijk.

Door het kopen van een huis ben ik niet meer aan de astro toegekomen en 2 weken vakantie hebben er ook neit voor gezorgd dat ik veel verder ben gekomen.

Ik wil die 1069 in 1 fixen, maar ben bang dat het moederbord gefrituurd is. Iemand inmiddels bekend met dit probleem? Kan ik ergens een ander P4 board vandaan halen?
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue Dec 09, 2008 08:12

Zou je niet eerst een ander pcb'tje proberen voor je vanalles gaat verwijderen van die 1069 in 1? Kan natuurlijk ook aan de cab liggen; wiring etc. die niet goed is?
BDT

Post by BDT » Tue Dec 09, 2008 09:21

NAOMI werkt gewoon(zij het dat deze te weinig power krijgt van de cab zelf, maar daar heb ik ook een losse PSU voor nu). 1069 start gewoon niet op. Andere PCB's heb ik niet.

Op het 10XX in1 PCB forum hebben meerdere mensen een gefrituurd moederboard gehad op de 1069 in 1. In vrees dat ik dat ook heb en dus het moederbord moet vervangen.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Tue Dec 09, 2008 10:15

Ik zou gewoon die 1069 in 1 vergeten en een compact pc'tje kopen van rond de 80 Euro, die zijn er zat, ik kan er zelfs wel eentje voor je regelen. Die hebben zelfs betere specs dan dat poepding, dan een ArcadeVGA kaartje voor rond de 90 Euro, en een J-PAC voor 40 Euro. Dan kan je MAME draaien met veel meer vrijheid en 7000 games en more to come natuurlijk.
ca. 200 Euro voor een technisch betere samenstelling en als er iets mee is kan je hem veel makkelijker repareren dan die multi, plus alles in de juiste verhouding en geluid prima.

Ik zou er maar eens goed over nadenken alvorens je geld gaat stoppen in die 1069 bugs in 1

Succes!
ckong

Post by ckong » Tue Dec 09, 2008 10:26

Psykick wrote:Ik zou gewoon die 1069 in 1 vergeten en een compact pc'tje kopen van rond de 80 Euro, die zijn er zat, ik kan er zelfs wel eentje voor je regelen. Die hebben zelfs betere specs dan dat poepding, dan een ArcadeVGA kaartje voor rond de 90 Euro, en een J-PAC voor 40 Euro. Dan kan je MAME draaien met veel meer vrijheid en 7000 games en more to come natuurlijk.
ca. 200 Euro voor een technisch betere samenstelling en als er iets mee is kan je hem veel makkelijker repareren dan die multi, plus alles in de juiste verhouding en geluid prima.

Ik zou er maar eens goed over nadenken alvorens je geld gaat stoppen in die 1069 bugs in 1

Succes!


Amen. Heb ook altijd mijn twijfels gehad over die 1069 in 1 boards. Kijk anders eens hier: http://www.arcadeotaku.com/forum/viewto ... =14&t=1512

ziet er goed uit qua specs en uiterlijk, maar ik weet niet of hij nog nieuwe bestellingen aanneemt. Hij maakt ze namelijk per batch en volgens zijn eigen zeggen is dit nu zijn tweede en laatste batch. Ik had er in eerste instantie ook 1 besteld, maar gezien de goede prijs en het unieke concept heb ik er nog maar eentje bij besteld.
goatboy

Post by goatboy » Tue Dec 09, 2008 10:32

Dat had ik ook gedaan ja. Wel zuur maar ja. Heb zelf ook de 1069 in 1 gehad maar erg kort daarna weer verkocht. De enige multi pcb die ik op dit moment bezit is de 60 in 1 classic. Deze is echt leuk om erbij te hebben.

Anyway, Heb zelf laatst dit gekocht (krijg ik waarschijnlijk binnen voor kerst). Erik heeft er 2 gekocht geloof ik. :)

http://www.arcadeotaku.com/forum/viewto ... =14&t=1512

Als je emu's op je cab wilt laten draaien en zelf je frontend / games wilt toevoegen dan is dit de oplossing. En was maar ongeveer Euro 200,- incl. verzenden.
goatboy

Post by goatboy » Tue Dec 09, 2008 10:33

Hmmm, Je was iets sneller dan ik Erik. :)
BDT

Post by BDT » Tue Dec 09, 2008 11:34

Leuk en aardig, maar ik heb nu dus geld gestoken in een niet werkend iets(thx nog voor deels teruggave van geld ElPancho), maar heb nu geen 200 euro om even iets anders te kopen.

Ik heb NAOMI staan, en die krijg ik werkend(alle onderdelen zijn binnen, nu een keer alles op een plaat schroeven). De DC2Jamma wil ik maken(kost niet zo heel veel) en een multi PCB met verschillende shooters en SF releases zijn leuk voor erbij. Sommige wil ik origineel gaan halen natuurlijk. Ben zowiezo niet van kopieren, getuige mijn 800+ tellende collectie console games.

Maar als ik het goed begrijp is die andere oplossing is dus niet meer mogelijk ook, voor multi game?
goatboy

Post by goatboy » Tue Dec 09, 2008 11:47

In ieder geval goed te horen dat je nog iets financieel tegemoet bent gekomen. Dat is cool ElPancho!

Met die andere oplossing bedoel je het mame board waarvan we je de link gegeven hebben? Weet niet of ie nog een ronde van deze boards doet maar niets lijkt me onmogelijk.
BDT

Post by BDT » Tue Dec 09, 2008 12:36

Net reactie gehad en ik kan nog mee met deze ronde. Relaxt, wel hopen dat dit wel goed werkt.

Zit geen PSU bij deze deal toch? Waar halen jullie een (goede) PSU vandaan? (lokale PC boer is aardig duur(vanaf 60euro...)
goatboy

Post by goatboy » Tue Dec 09, 2008 12:57

Komt zonder voeding en nog helemaal niet over nagedacht eigenlijk. Goed dat meerdere mensen op dit forum dit board kopen. Wel handig in geval van troubleshooting. Alhoewel ik jou geen troubles meer gun trouwens. :P

Neem aan dat dit board op een standaard atx voeding loopt via een molex stekker? Hij had het over een 4 pin "P4" connector.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Dec 09, 2008 14:59

Nice om je terug te zien BDT. Ik maar denken dat je door alle tegenslag wat minder actief was op Nozomi terwijl je met heul andere dingen druk was.

Ik heb al in de eerste ronde 2 multipcbees bij Joel besteld.
Helaas kan ik nog niets vertellen over deze sets want ik heb ze nog niet.
De reden van de vertraging is dat ik persé Daphne draaiend wil hebben.
Schijnt wat lastig te zijn met Mala.
Ik zal hem vandaag eens vragen of er schot in zit.
Wel handig dat meer Nederlanders hem gaan krijgen.

Enniehoe veel geluk ik je nieuwe crib. Veel werk en tis nooit af een huis, maar das gedeelte van de lol.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Tue Dec 09, 2008 15:23

ATX voedingkje heb ik nog wel voor je liggen, geef me je adres en ik stuur er wel eentje naar je toe, verzacht alweer een beetje je pijn ;)

ps Almighty ik heb nog niet gekeken naar die PS RGB kabels nog geen tijd om gehad om daar te snuffelen, maar ga aankomende week naar rommelmarkt en zal dan wel boven water komen hehe
BDT

Post by BDT » Wed Dec 10, 2008 10:09

Thx Psykick, dat is erg tof van je. Heb nu nog een verbrande 250W liggen en een 300W die een raar ratelend geluid maakt. Zijn dus niet de beste, maar wilde idd gaan kijken voor een 350 of meer Watt.

Heb de Mame PCB nu ook bij Joel besteld. Heb me er totaal nog niet in verdiept, maar ik denk dat we het board allemaal ongeveer in dezelfde periode krijgen, dan kunnen ervaringen uitwisselen.

Als ik het goed heb begrepen is het ook met dit board mogelijk om 6 buttons aan te sluiten via een meegeleverd kick harness. Toch?
almighty

Post by almighty » Wed Dec 10, 2008 10:25

Psykick wrote:
ps Almighty ik heb nog niet gekeken naar die PS RGB kabels nog geen tijd om gehad om daar te snuffelen, maar ga aankomende week naar rommelmarkt en zal dan wel boven water komen hehe

Ik zie hem vanzelf wel verschijnen Psykick er is echt geen haast bij :wink:
Post Reply