Het aarden van een arcade cab

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
ckong

Het aarden van een arcade cab

Post by ckong » Sun Sep 07, 2008 22:52

Ik ben een redelijke leek op elektrisch gebied en ik vraag me af hoe ik het beste mijn nieuwe astro cab kan aarden. De japanse stekker die in de step-down converter gaat heeft geen aardedraad. Er moet dus vanaf de cab een aparte aardedraad getrokken worden. Ik heb het aansluitingspunt op de cab wel gezien, maar waarmee kan ik dit het beste in een kamer verbinden?

In bijgevoegd document wordt een manier aangegeven, maar helaas heeft mijn stepdown converter geen stalen behuizing. Heeft iemand een idee?

http://www.megaupload.com/nl/?d=N0GMZPR1
sparky
Active Level:
Active Level:
Posts: 97
Joined: Thu Mar 27, 2008 20:27

Post by sparky » Wed Sep 10, 2008 22:34

Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik denk dat je de kabel van de cab moet aansluiten/solderen op de aarde contacten van de NL stekker die aan je stepdownconverter zit. Het lijkt mij dat je dan het probleem hebt opgelost van het aansluiten op metaal.
ckong

Post by ckong » Wed Sep 10, 2008 22:41

sparky wrote:Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik denk dat je de kabel van de cab moet aansluiten/solderen op de aarde contacten van de NL stekker die aan je stepdownconverter zit. Het lijkt mij dat je dan het probleem hebt opgelost van het aansluiten op metaal.


Lijkt me ook. Doe ik. Bedankt.
goatboy

Post by goatboy » Thu Apr 16, 2009 18:53

Wil dit topic even nieuw leven inblazen want het is toch wel belangrijk dat je je cab aard. Mijn New Astro City heeft ook geen randaarde stekker dus moet ik ook de aarde doorvoeren vanuit de cab naar de randaarde.

Als ik bijvoorbeeld de aardedraad van de cab op de randaarde in de stekker van de verdeler aansluit. Is dit een correcte en veilige manier om je cab te aarden?
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Thu Apr 16, 2009 19:39

Ja, das een goede manier.
Team 15 kHz
ckong

Post by ckong » Thu Apr 16, 2009 21:37

ElPancho wrote:Ja, das een goede manier.


Inderdaad
goatboy

Post by goatboy » Thu Apr 16, 2009 21:42

Mooi! Dan weet ik dat, Tnx!
Post Reply