ARCADIA Magazine

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

ARCADIA Magazine

Post by Ken » Mon Oct 17, 2005 16:56

Het Japanse arcadeblad ARCADIA ligt weer in de winkels met de november editie.
Hier even de coverart en de maandelijkse top 10 van november!

1. Tekken 5 (Namco, System 256) =
2. Mobile Suit Gundam Seed: Federation vs. Z.A.F.T. (Banpresto, Triforce) =
3. Melty Blood (School Software, Naomi) NEW
4. GGXX Reload (Sammy, Naomi) UP
5. Virtua Fighter 4 FT (Sega, Naomi 2) DOWN
6. Virtua Striker 4 (Sega, Triforce) DOWN
7. Rumble Fish 2 (Dimps, Atomiswave) NEW
8. A Mahjong game (who cares) NEW
9. KOF 02 (SNKP, MVS) DOWN
10. Mushihimesama (Cave, PCB) DOWN
Image
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Oct 19, 2005 12:50

Heb je al die melty bload uit kunnen proberen? Het is wel een titel waar ik naar uitkijk, hoop ook dat er genoeg animo is dat hij op de DC gereleased wordt.
Keep on Dreaming
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Oct 19, 2005 21:56

Een DC release kun je wel vergeten.

Ik vind het er leuk uitzien, maar niet echt mijn ding denk ik.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Oct 19, 2005 22:06

Ik las idd de petitie om Melty Blood op de DC te krijgen.. ik denk eerlijk gezegd en jammer genoeg ook niet dat het gaat lukken... maarja het is ook niet echt mijn ding eerlijk gezegd.

Tekken 5 is wel erg cool... zijn er hier meer fans van? De PS2 versie zal wel een stuk verschillen van de arcade versie maar desalniettemin vind ik het een van de betere Tekken games.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu Oct 20, 2005 14:27

ER komen geloof ik nog wel mondjesmaat games uit voor de DC en van naomi een conversie voor de DC maken zal denk ik niet al te moeilijk zijn voor die mensen, dus ik blijf hopen. mss dat die petitie idd nog iets uit gaat maken, ben toch erg benieuwd hoe het speeld en als die kasten in NL zouden staan zou ik er zeker een paar euro's in gooien.

Tekken 5 is toch niet helemaal mijn ding. Ik vindt het ronduit belachelijk dat ze een beer en een vechtspel zetten. Tekken 2 en 3 waren op zich nog wel tof, maar ik had rond die tijd ook al Soul Calibur en dat slokte al mijn tijd in.
Keep on Dreaming
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Oct 20, 2005 16:37

DAY wrote:Tekken 5 is toch niet helemaal mijn ding. Ik vindt het ronduit belachelijk dat ze een beer en een vechtspel zetten. Tekken 2 en 3 waren op zich nog wel tof, maar ik had rond die tijd ook al Soul Calibur en dat slokte al mijn tijd in.


Mee eens, Tekken 3 was erg tof, maar toen SC kwam heb ik de Tekken reeks volledig links laten liggen totdat Tekken 5 uitkam.. na het spelen van de demo vond ik het wel weer eens tijd voor een nieuwe Tekken en aangezien de originele Tekkens er ook in zitten was de beslissing snel gemaakt :twisted:
User avatar
Ricepuppet
Active Level:
Active Level:
Posts: 362
Joined: Wed Oct 05, 2005 11:43
Contact:

Post by Ricepuppet » Thu Oct 20, 2005 16:48

Het feit dat er een beer zit in Tekken 5 is nog geen reden om deze links te laten liggen. Als je de beer / panda niet digt, dan hoef je hem ook niet te kiezen. Ik persoonlijk heb erg genoten van Tekken 5. Ik heb deel 4 ook thuis liggen, en je ziet daadwerkelijk een verschil in graphics. De gameplay is zowat hetzelfde gebleven - thank god - en daar draait het bij mij ook om. Tekken is voor mij altijd heerser geweest.

Waarom? Ik wil de klappen 'voelen'. De klappen moeten hardcore zijn, net alsof je zelf wordt gestompt. De snelle actie, flitsende beelden, de moves, omgevingen en ook een van de belangrijkste dingen van Tekken; de muziek! Maken het voor mij de beste Tekken tot nu.

Enig minpunt was dat ik er wel snel op uitgekeken was omdat de game zeer kort is. Na 2 weken lag hij al onder de verwarming naar het plafond te kijken.
http://facebook.com/bleedingviolin - BleedingViolin - Customizing at a Higher Level
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Oct 20, 2005 17:06

De beer maakt mij ook niets uit.. maar dat bedoelde ik ook niet.. Tekken 5 speelt gewoon lekker en ziet er gelikt uit. En wat je zegt ricepuppet, die klappen komen echt aan. Als ik DOA2 speel op de DC vind ik die klappen niet echt lekker aankomen.. heb DOA3 xel liggen maar die raak ik nooit aan :)
User avatar
Ricepuppet
Active Level:
Active Level:
Posts: 362
Joined: Wed Oct 05, 2005 11:43
Contact:

Post by Ricepuppet » Thu Oct 20, 2005 17:16

DOA heeft wel altijd de mooiste graphics gehad, maar de gameplay kan gewoon niet daar aan tippen in mijn ogen. Heel veel mensen vinden het combo en defense systeem uniek en prettig van DOA, ik zie het alleen maar als een vermoeiende gimmick. Deel 3 heb ik op Xbox, speelt vrij prettig op m'n Arcadekast, maar niet meer dan dat. Dat komt mede door de zwakke verhaallijn, de toch wel van nature standaard Aziatische karakters (heb een hekel aan Bruce Lee look-a-likes) en ook het feit dat je klappen lijken 'net-niet' aan te komen. Alsof er een strook lucht tussen je klap zit.

Nog meer om te zeiken; de soundtrack is waardeloos en totaal niet van het gehalte 'blijft-in-je-hoofd-zitten' kwaliteit. Ik snap ook niet de dialogen tussen de karakters in de filmpjes voor de gevechten'

'Hier kom ik!'

'Wees voorzichtig met me' (?)

Gaat echt helemaal nergens over. Er zijn nog slechtere voorbeeldzinnen dan dit, kan er nu even niet op komen ' doh.
http://facebook.com/bleedingviolin - BleedingViolin - Customizing at a Higher Level
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Oct 21, 2005 04:47

Arcadia magazine is trouwens best de moeite waard om eens te importeren.
Vaak nieuwe info, allemaal leuke adresjes voor arcade stuff en high scores om jezelf mee te vergelijken. Trouwens, laten we nou asjeblieft niet beginnen over Tekken, dat spel komt me zo me neus uit, waardeloos.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Fri Oct 21, 2005 07:17

Is ie ook int engels te krijgen ?
2d fighting rules
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Oct 22, 2005 04:03

legztec wrote:Is ie ook int engels te krijgen ?

Nee helaas. Gisteren even de nieuwe EDGE bekeken in de winkel (internationale magazines) en ik vond er echt geen drol aan, dat blad is echt afgezonken tot bedenkelijk niveau.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Sat Oct 22, 2005 10:55

Ik vind het wel jammer van die internationale multiplatform mags, vroeger had je bij de Bruna er stapel, toen ik er afgelopen keer was alleen Edge en Games tm. Ik was vroger helemaal gek van Gamesmaster. Vooral van Cathy Mckimmon de vormgeefster
Keep on Dreaming
Irem

Post by Irem » Sun Oct 23, 2005 22:20

Die nieuwe character in Guilty Gear (die met die sleutel - ben naam ff kwijt) doet me wel erg denken aan die alien-met-een-gitaar-chick uit FLCL (de anime).

Ben echt gek van Guilty Gear artwork maar zuig helaas in het spelen van de games :(
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Mar 07, 2006 16:34

Nieuwe top 10 Arcadia magazine.

1. Mobile Suit Gundam Seed: Alliance vs. Z.A.F.T. (Banpresto/Capcom, System 246)
2. Tekken 5.1 (Namco, System 256)
3. Guilty Gear XX Slash (Sammy, Naomi)
4. Fist of the North Star (Sega, Atomiswave) NEW
5. The King of Fighters XI (SNKP, Atomiswave) DOWN
6. Melty Blood Act Cadenza (School Software, Naomi) DOWN
7. Street Fighter III 3rd Strike (Capcom, CPS3) UP
8. ESP Galuda 2 (Cave, SH3)
9. The King of Fighters 2002 (SNKP, MVS) UP
10. Super Dragonball Z (Banpresto)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu May 04, 2006 16:19

1. Tekken 5 Dark Resurrection (Namco, System 258) =
2. Mobile Suit Gundam Seed: Alliance vs. Z.A.F.T. (Banpresto/Capcom, System 246) =
3. Guilty Gear XX Slash (Sammy, Naomi) =
4. Fist of the North Star (Sega, Atomiswave) =
5. Super Dragonball Z (Banpresto, System 258) =
6. The King of Fighters XI (SNKP, Atomiswave) =
7. Melty Blood Act Cadenza (School Software, Naomi) =
8. Virtua Striker 4 (Sega, Triforce) UP
9. ESP Galuda 2 (Cave, SH3) =
10. Samurai Tenkaichi (SNKP, Atomiswave) UP
Image
Image
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Sep 09, 2006 15:06

1. Mobile Suit Gundam Seed: Alliance vs. Z.A.F.T. II (Banpresto/Capcom, System 246) NEW
2. Tekken 5 Dark Resurrection (Namco, System 258) =
3. Melty Blood Act Cadenza (School Software, Naomi) UP
4. Guilty Gear XX Slash (Sammy, Naomi) DOWN
5. Virtua Fighter 5 rev.1 (Sega, Lindbergh) NEW
6. Power Smash 3 (Sega, lindbergh) NEW
7. Virtua Striker 4 ver.2006 (Sega, Triforce) NEW
8. The King of Fighters XI (SNKP, Atomiswave) DOWN
9. Fist of the North Star (Sega, Atomiswave) DOWN
10. Mobile Suit Gundam Seed: Alliance vs. Z.A.F.T. (Banpresto/Capcom, System 246) DOWN
Post Reply