Joysticks en buttons vervangen op New Astro City

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
ckong

Post by ckong » Thu Dec 18, 2008 14:01

BDT wrote:het probleem ligt wat anders:

ik heb die nieuwe sticks, ik heb wires met stekkertje voor op de joystick. Aan het uiteinde van de wire zitten losse contactjes. Deze moeten dus ergens op worden aangesloten, maar niet de joystick zelf natuurlijk...

Dit is het kabeltje wat ik heb:

Image

Die losse eindjes moeten dus aan iets bevestigd worden.

Wellicht gelijk tijd voor complete 'frisse' rewire voor alle controls?


zoek een leeg stekkertje op, en sluit ze daar op aan, werkt dat niet, probeer dan een ander stekkertje :)

Nee, alle gekheid op een stokje. Denk nu eens even na. Waar gaat het signaal van de sticks naar toe? juist, via je jamma harnas naar je board. Als je nu eens gewoon volgt waar de l/r/u/d/ bedrading vanaf je jamma connector naar toe gaat (reverse engineering), dan zie je vanzelf op welke stekker ze onder je panel zijn aangesloten, en op welke positie in de stekker. Sluit de vier draden daar dan gewoon op aan (bv. met een kroonsteentje als je niets anders hebt), en sluit ground op ground aan.

Voila.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Thu Dec 18, 2008 14:31

"if it ain't broke don't fix it"



Stekkertje gaat idd op de stick de "losse eindjes" zal je op een zeker punt (logisch punt zou zijn de molex in je cp) op de corresponderende draden van de cabs jamma loom moeten zetten.

Maakt niet uit waar in de loom (wel de goede draad natuurlijk), check met een multimeter of je continuity hebt.

zwarte draad is je common ground, dan is die geidentificeerd.
Ik neem maar even aan dat je een joystick erin had zitten toen je de cab kocht.
Als die er nog in zit, is het makkelijk vast te stellen op welke van de 4 draden (van de nieuwe joystick) die je overhoudt, je op de jamma-loom (de draadjes op de "oude" joystick) moet aansluiten.

Heb je de oude joystick al losgekoppeld ? Merk voortaan draadjes die je loshaalt of maak veel (heul veel) fotoos.
En doe het anders proefondervinderlijk.
Stuurt ie naar beneden waar ie links had moeten sturen ? En weer een draad geidentificeerd. Kan niets mee stuk gaan is wel ff een klussie.

Trail en error en deductie komen een long way.

Ik zou alle draden van de jamma loom van de cab lekker laten zitten.
Ik heb geen tools om molex stekkers (grote kans dat je dan daarmee te maken gaat krijgen) te bewerken.
Wil je schakelen met verschillende draden, opstellingen in je cp is dit mss een oplossing

http://www.dragonslairfans.com/smfor/in ... topic=6.30

Dat houdt je cab lekker in tact en geeft je toch veel flexibiliteit en easy access.

Fingerboard hier:

http://www.coin.demon.co.uk/conectrs.htm#1

afaik geen nl-sellers
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Thu Dec 18, 2008 14:32

Mr. Kong nog niet gezien, goed verhaal ook :)
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Mon Sep 08, 2008 11:06

Post by mustbeDreaming » Thu Dec 18, 2008 23:00

[EDIT: ik zie dat ik gereageerd heb op de laatste post van pagina 1. had pagina 2 helemaal niet gezien. lekker slim. elpancho had ook al een goed antwoord. ]


Een wire harness is niet heel goedkoop, dus als je fris zou willen beginnen, waarom niet gewoon eerst beginnen met het modden van je huidige harness? Als het fout gaat heb je dat kabeltje toch ook weer aan de kant en klare harness zitten.

Iemand die het beter weet mag mij (graag zelfs) verbeteren, maar is het niet gewoon dit:
Elk stekkertje van de "oude" joystick heeft 1 kabeltje voor het signaal en 1 kabel voor ground.
Als je nu eens die (4)stekkers kapot maakt en de signaalkabels aan de kabels van de nieuwe stekker soldeert en dan de ground kabel bij de rest van de ground kabels propt.. dan zou het toch moeten werken?

Succes in ieder geval :)
BDT

Post by BDT » Thu Dec 18, 2008 23:21

Thx voor de tips guys.

Nog wel 1 probleem. Mijn kabels aan de sticks zijn allemaal 1 kleur(beige) op de knoppen zitten wel allerlei kleuren, maar het verschil tussen ground en signaal is niet direct duidelijk.

IIG een leuk klusje voor het weekend dan.
Post Reply