Joysticks en buttons vervangen op New Astro City

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
BDT

Joysticks en buttons vervangen op New Astro City

Post by BDT » Tue Sep 02, 2008 20:53

Ik heb een aantal dingen lopen nu voor mijn astro, maar ik wil in ieder geval ook nieuwe sticks + buttons gaan bestellen.

Wellicht dat ik ook een nieuwe plaat koop om het in te zetten.

Hoe dan ook, ik heb een shoppinglijst en mijn grootste vraag is: hoe zit het met de wires? Die er nu op zitten zien er niet best uit, maar volgens mij kan ik niet eens 6 buttons aansluiten.

Verder wil ik kopen:

1. 2 x Sanwa JLF-TP-8YT Joysticks
3. 12 x Sanwa OBSF-30 Buttons
4. 2 x Sanwa OBSF-24 Buttons
5. 2 x LB-35 Balltop Handles
6. 2 x GT-Y 8 Way Octagonal Restrictor Plates

Is dat alles? Vooral de kabels zijn even onbekend voor mij...
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Sep 02, 2008 20:57

Als je 6 buttons wilt aansluiten zul je een kick harness moeten aansluiten.
BDT

Post by BDT » Tue Sep 02, 2008 20:59

En die komt vanaf ergens anders toch?

Dus met standaard wires is het enkel 3 buttons(will do the trick voor veel NAOMI games) Maar 6 buttons is altijd handig(ook voor bijv. een 10xx in 1 PCB)

Maar wat ik net opnoemde is in principe dus genoeg, met uitzondering van een kick harness?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Sep 02, 2008 21:03

Ja, that will do the trick.

Kick harness kun je direct op buttons of via je JAMMA connector laten lopen, het tweede heeft mijn voorkeur. Jamma kick harness kun je voor een prikkie online vinden.
BDT

Post by BDT » Tue Sep 02, 2008 21:05

kan ik dus beter even een shop vinden die alles verkoopt. Bestel ik alles in 1 keer.

Wil namelijk ook nog de ingredienten voor DC2Jamma bestellen.
almighty

Post by almighty » Tue Sep 02, 2008 21:41

Bij de 1066 in 1 pcb zit een kick harness meegeleverd en deze gaat vanaf je pcb naar je buttons.
Standaard beschikt je jamma loom 3 buttons en deze sluit je aan naar de bovenste knoppen.(low,med,high punch) en de kick harness naar je onderste 3 buttons.(low,med,high kick)

Er staat volgens mij nog een complete dc jamma op ebay DBT, check ebay even.
BDT

Post by BDT » Tue Sep 02, 2008 22:28

Deze bedoel je?

http://cgi.ebay.nl/jamma-dreamcast-jamm ... dZViewItem

Zelf maken kost stuk minder toch. Het enige wat mij ontbreekt is soldeerkunde ;-)
almighty

Post by almighty » Tue Sep 02, 2008 22:47

Dat is hem ja en tuurlijk kost zelf maken minder maar het is maar net waar je zin in hebt.
Zelf hem ik de dcjamma gekocht(fingerboard)en de control hack zelf gedaan.
BDT

Post by BDT » Tue Sep 02, 2008 22:57

die dcjamma ook op ebay gekocht?
almighty

Post by almighty » Wed Sep 03, 2008 07:27

BDT wrote:die dcjamma ook op ebay gekocht?

yup.
BDT

Post by BDT » Tue Dec 16, 2008 21:50

Zit nu toch een beetje met dat kick harness. Heb allemaal knoppen om erin te zetten, maar om bijv. Capcom vs SNK te spelen op NAOMI (of de DC2Jamma) wil ik toch graag 6 knoppen kunnen gebruiken.

Iemand dit al gedaan op zijn new astro?
almighty

Post by almighty » Tue Dec 16, 2008 22:32

Over Naomi kan ik je niks vertellen maar over de dc hack wel en volgens mij was daar al een topic over met fotos.
http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.php?t=1706
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Wed Dec 17, 2008 14:48

Wat vraag je nou, hoe je een kick harness aansluit of hoe je buttons bevestigd?
BDT

Post by BDT » Wed Dec 17, 2008 15:31

kick harness natuurlijk :-) Voor NAOMI.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Wed Dec 17, 2008 17:26

Als je een astro hebt, heb je dus als het goed is ook een Capcom I/O om je naomi aan te sluiten op je Jamma aansluiting. Op de Capcom I/O kun je een CPS2 kick harness aansluiten, die kun je overal krijgen (HK, JP) voor 5 euro. Als je een Sega I/O hebt dan wordt het een lastiger verhaal, maar die moet je ook zowieso niet aanschaffen.
BDT

Post by BDT » Wed Dec 17, 2008 23:29

Ok, dat is duidelijk. Ga ik voor kijken. Voor NAOMI heb ik nu enkel games die max 3 buttons gebruiken.

Wel heb ik een ander probleem.

Ik heb nieuwe Sanwa sticks:

Image

Deze heeft een aansluiting voor 1 stekker met 5 draadjes.

In mijn cab zit nu zo 1:

Image

Ik heb die dingen al een maand of 2/3 terug besteld en destijds opgezocht welke sticks ik voor een astro nodig had. Dat waren dus die bovenste. Hoe wire ik nu die nieuwe sticks?
almighty

Post by almighty » Thu Dec 18, 2008 07:45

BDT wrote:Ok, dat is duidelijk. Ga ik voor kijken. Voor NAOMI heb ik nu enkel games die max 3 buttons gebruiken.

Wel heb ik een ander probleem.

Ik heb nieuwe Sanwa sticks:

Image

Deze heeft een aansluiting voor 1 stekker met 5 draadjes.

In mijn cab zit nu zo 1:

Image

Ik heb die dingen al een maand of 2/3 terug besteld en destijds opgezocht welke sticks ik voor een astro nodig had. Dat waren dus die bovenste. Hoe wire ik nu die nieuwe sticks?

De bovenste is met een complete steker aangesloten, ground en 4 kleuren wat ook bij je huidige stick was.
Eigenlijk moet je gewoon nu de 4 kleuren aansluiten+ground op een female stekkertje en deze aansluiten op de male stekkertje wat nu bij je huidige stick zit.
Wel even kijken waar de kleuren naartoe moeten dat je niet straks wilt springen en uiteindelijk bukt :wink: (dat moet je gewoon even testen.)
ckong

Post by ckong » Thu Dec 18, 2008 07:48

heb je er geen wire harnas bijgekregen? Anders kun je er ongetwijfeld één, of twee als je twee sticks hebt, kopen bij de shop waar je de sticks ook gekocht hebt.
almighty

Post by almighty » Thu Dec 18, 2008 08:34

als het goed is moet het erbij zitten.(zat er bij mij wel bij)
BDT

Post by BDT » Thu Dec 18, 2008 11:01

Ik heb inderdaad wel een kabel erbij, maar deze hebben een los uiteinde. Ik heb geen idee waar deze naartoe moeten/aan vast moeten(huidige stick heeft 8 stekkertjes en niet 4)
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Thu Dec 18, 2008 11:15

Koop gewoon even een stel sticks die je zo kunt aansluiten. Dat zijn voor de astro de standaard sticks; Seimitsu LS32-01.

Ze zijn trouwens te bestellen op starcab.net
BDT

Post by BDT » Thu Dec 18, 2008 12:01

ruderudie wrote:Koop gewoon even een stel sticks die je zo kunt aansluiten. Dat zijn voor de astro de standaard sticks; Seimitsu LS32-01.

Ze zijn trouwens te bestellen op starcab.net

Waarom zou ik weer nieuwe sticks kopen. Ik heb nu nieuwe... En het moet vast wel aan te sluiten zijn...
almighty

Post by almighty » Thu Dec 18, 2008 12:14

Nou aansluiten die hap zo moeilijk is dat ook nou weer niet.

Zoals ik al zei heb je vier kleuren voor; 'up,down,right en left' en deze sluit je dus gewoon aan naar de stick.Ook nog even de zwarte aansluiten, 'ground' en klaar is kees.
Het lijkt allemaal erg moelijk maar soms moet je dingen gewoon proberen BDT want veel kan er echt niet mis gaan.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Thu Dec 18, 2008 12:59

Als je deze sticks wilt houden kijk op http://www.starcab.net/index.php?cPath=90_229_200, die connectors kun je btw ook in NL halen.
BDT

Post by BDT » Thu Dec 18, 2008 13:05

het probleem ligt wat anders:

ik heb die nieuwe sticks, ik heb wires met stekkertje voor op de joystick. Aan het uiteinde van de wire zitten losse contactjes. Deze moeten dus ergens op worden aangesloten, maar niet de joystick zelf natuurlijk...

Dit is het kabeltje wat ik heb:

Image

Die losse eindjes moeten dus aan iets bevestigd worden.

Wellicht gelijk tijd voor complete 'frisse' rewire voor alle controls?
Post Reply