New Astro City + NAOMI en Model2 board

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
BDT

Post by BDT » Wed Aug 27, 2008 09:21

Ach, NAOMI heeft de vetste games voor mij. Hou niet heel erg van 2D fighters of shooters(vind ze leuk, maar speel ze geen uren achter elkaar).
Virtua Tennis, Virtua Striker, Virtua NBA is meer mijn ding. Ik heb die NAOMI nu al een jaar of 4, echter zonder cab. De arcadebeleving wordt alleen maar groter op een echte cab :D

Ik koop er nog wel een CPS2 bij, kan ik af en toe wisselen. Kon er zo gauw echter nog weinig vinden op ebay. Welke games raden jullie aan op de CPS2? Vind zo nu en dan een potje SF2 of SFA leuk om te doen. Ook de Marvel vs Capcom games vind ik tof.

Hoe zit het met die multi PCB's met 100 games ofzo? Pacman, galaga en 1944 bijv. Ook leuk.

En daarnaast heb ik nog dat model 2 board. Moet dus nog een Jamma loom ergens vandaan toveren(iemand tips?) dan kan ik ook nog Model2 of 3 boards erbij kopen.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Wed Aug 27, 2008 12:59

Ik zou juist wel voor een naomi cab gaan als naomi je prioriteit heeft.
BDT

Post by BDT » Wed Aug 27, 2008 14:19

Geld en verkrijgbaarheid is een issue ivm cab...

Het liefst heb ik ook een NAOMI cab... Maar ik heb ook liever een Ferrari dan een volkswagen...
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Wed Aug 27, 2008 14:34

Naomi cabs zie ik wel vaker voorbij komen voor redelijke prijzen, ik zou even geduld hebben en afwachten. Beter dan dat je zometeen een cab thuis hebt staan waar je niks mee doet en niks aan hebt.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Wed Aug 27, 2008 14:42

R2-2D wrote:Naomi cabs zie ik wel vaker voorbij komen voor redelijke prijzen, ik zou even geduld hebben en afwachten. Beter dan dat je zometeen een cab thuis hebt staan waar je niks mee doet en niks aan hebt.
Precies. Ga geen naomi degraderen naar een 480i signaal, maar check op marktplaats totdat er een voorbij komt.
BDT

Post by BDT » Wed Aug 27, 2008 15:08

R2-2D wrote:Naomi cabs zie ik wel vaker voorbij komen voor redelijke prijzen, ik zou even geduld hebben en afwachten. Beter dan dat je zometeen een cab thuis hebt staan waar je niks mee doet en niks aan hebt.


Ik zei toch al van Model2, Model3, ST-V en CPS2. Lijkt me perfecte cab daarvoor.

En NAOMI werkt er ook in. Scanlines zijn tof!

Die redelijke prijzen van NAOMI zijn hoe hoog? Volgens mij altijd wel 1000+
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Wed Aug 27, 2008 15:15

750/800 euro zie ik ze wel eens voor.
Maar ik denk als je goed zoekt dat je ze nog wel goedkoper kan vinden. Het is natuurlijk niet een zeldzame cab ofzo.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Wed Aug 27, 2008 15:25

R2-2D wrote:750/800 euro zie ik ze wel eens voor.
Maar ik denk als je goed zoekt dat je ze nog wel goedkoper kan vinden. Het is natuurlijk niet een zeldzame cab ofzo.

Ik blijf R2-2D quoten :D , naomi cabs zijn officieel in Europa verkocht, astro's niet.
BDT

Post by BDT » Wed Aug 27, 2008 19:19

Maare,

de 1 zegt: blind kopen, de ander zegt: niet doen.

Ik heb ook nog mijn model2 die ik nooit geprobeerd heb. Die moet ik zowiezo eens kunnen spelen natuurlijk. Jamma Loom kooptips?
almighty

Post by almighty » Wed Aug 27, 2008 19:41

Simpel, als je niet kunt kiezen koop je ze gewoon beide :P

Maar iedereen heeft zo wel z'n menig/voorkeur en daar ontkom je toch niet aan.
BDT

Post by BDT » Wed Aug 27, 2008 20:35

Precies. Als ik groter ga wonen komt er wellicht nog een tweede kast :-)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Aug 27, 2008 22:27

Laat ik het zo zeggen...

Ik heb zowel een Naomi stand up als een Astro City gehad en als je daar tussen moet kiezen is Astro City absoluut the way to go.
Met een Naomi kun je alleen Naomi spelen, of je moet em echt moeilijk gaan ombouwen en daar wil je niet aan beginnen, zeker niet met je eerste cab. Dan maar een beetje beeldverlies maar wel JAMMA.
BDT

Post by BDT » Wed Aug 27, 2008 22:53

Nee precies. Heb jij nog Cabs Ken? Woon je weer gewoon in NL voorlopig?
BDT

Post by BDT » Wed Aug 27, 2008 23:07

Nog iets: welke versie van het CPS2 board kan ik het beste kopen? Asia?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Aug 28, 2008 08:21

CPS2 is meer een kwestie van smaak, ik vind de groene boards het mooist (JPN), sommigen vinden blauw het mooist (USA-EUR).

Ik heb nu geen cabs meer omdat er een Egret 2 is meegekomen in de shipment van Ron. Ik had ooit 4 cabs naast elkaar, maar toen ik voor langere periode naar Japan ging en zoveel teringzooi meenam paste het echt niet meer. Ik zit gewoon nu hier met full time job, ga alleen op vakantie naar Japan in oktober.
BDT

Post by BDT » Thu Aug 28, 2008 08:31

Ok, die CPS2 houd ik in de gaten. Dreamcast2Jamma is ook een optie natuurlijk :-) Of een Multi PCB.

Ik hoop binnen niet al te lange tijd ook eens naar Japan te kunnen. We(samen met mijn vriendin) zijn we al aan het kijken wat we precies willen doen. Veel plezier in Oktober in ieder geval.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Thu Aug 28, 2008 10:31

Ik heb de 1069 in 1 jamma multi pcb liggen.
Je kunt die overnemen.
ne0

Post by ne0 » Thu Aug 28, 2008 22:01

BDT wrote:Nog iets: welke versie van het CPS2 board kan ik het beste kopen? Asia?

Ik zou de goedkoopste pakken :) je kan ze imho het beste toch phoenixen en dan kan je de regio zelf selecteren. Verder zie je de kleur van het bord niet eens als ie in je kast zit.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Fri Aug 29, 2008 09:14

ne0 wrote:
BDT wrote:Nog iets: welke versie van het CPS2 board kan ik het beste kopen? Asia?

Ik zou de goedkoopste pakken :) je kan ze imho het beste toch phoenixen en dan kan je de regio zelf selecteren. Verder zie je de kleur van het bord niet eens als ie in je kast zit.
Volgens mij is blauw US, en groen JP, toch uitwisselbaar? In dat geval zou ik een van die nemen. Grijs zie je weinig.
Post Reply