New Astro City + NAOMI en Model2 board

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
BDT

New Astro City + NAOMI en Model2 board

Post by BDT » Mon Aug 25, 2008 16:08

Ik heb Rklok inmiddels gemaild en wil nu de New Astro City kopen.

Ik heb echter weinig ervaring met cabinets en vraag me hetvolgende af:

Mijn NAOMI setup bestaat uit:

- NAOMI 1
- CAPCOM I/O
- SEGA I/O(gebruik ik nu niet)
- Supergun

Ik heb dus geen aparte voeding voor mijn NAOMI. Als ik nu mijn NAOMI+CAPCOM I/O in de Astro City doe, dan ben ik up en running? (geen extra voeding nodig?)


Verder heb ik ook nog een Model2 board(Virtua Striker 1). Er staat me iets bij dat dit niet zomaar met JAMMA werkt. Iemand hier ervaing mee? Of kan ik deze ook zo inpluggen op de Astro City?
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Re: New Astro City + NAOMI en Model2 board

Post by d » Mon Aug 25, 2008 16:19

BDT wrote:Ik heb Rklok inmiddels gemaild en wil nu de New Astro City kopen.

Ik heb echter weinig ervaring met cabinets en vraag me hetvolgende af:

Mijn NAOMI setup bestaat uit:

- NAOMI 1
- CAPCOM I/O
- SEGA I/O(gebruik ik nu niet)
- Supergun

Ik heb dus geen aparte voeding voor mijn NAOMI. Als ik nu mijn NAOMI+CAPCOM I/O in de Astro City doe, dan ben ik up en running? (geen extra voeding nodig?)


Verder heb ik ook nog een Model2 board(Virtua Striker 1). Er staat me iets bij dat dit niet zomaar met JAMMA werkt. Iemand hier ervaing mee? Of kan ik deze ook zo inpluggen op de Astro City?

Je hebt altijd een aparte voeding nodig voor Naomi systemen. Je zou in pricipe ook e.e.a. van de voeding van je cab halen/converteren, etc. Maar dat schiet denk ik niet op. Als er geen stopcontact in je cab zit, dan zou ik die erin bouwen of laten doen als je niet technisch bent (mooiste oplossing)
Of je hebt gewoon 2 snoeren uit je kast lopen dan. :?

VS1, niet Jamma, dus heb je een converter nodig. Die kan je zelf solderen.
Je hebt nodig een jamma loom en een fingerboard, maar af en toe zie ik ook converters op ebay, die je kant en klaar kan kopen.

Ten derde vraag ik me uberhaupt af waarom je Naomi 480p wil omzetten naar 480i. Ik zou(, maar wie ben ik) eerder een multisync monitor kopen, de i/o verkopen en de naomi gewoon in 480p op de multisync monitor aansluiten.
Nadeel is wel dat lo-res games er minder mooi uit schijnen te zien op een multisync, maar ja, is allemaal, maar net de vraag hoe belangrijk 480p/naomi voor je is.
Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen. Ik heb overigens zelf geen Naomi, maar ik probeer toch enige kennis over te dragen en een redelijk advies te geven.
BDT

Post by BDT » Mon Aug 25, 2008 18:08

Bedankt voor je reactie.

Volgens mijn zoektocht heb je voor NAOMI + GD-ROM wel een aparte voeding nodig.

Maar zit uiteindelijk voed de Jamma connector de Capcom I/O en die dus het mainboard.

Ik weet inderdaad van de monitor. Maar die zijn weer een stuk duurder en momenteel heeft rklok die inkoopactie. Anders zou ik voor een NAOMI Universal cab gaan...
sparky
Active Level:
Active Level:
Posts: 97
Joined: Thu Mar 27, 2008 20:27

Post by sparky » Mon Aug 25, 2008 20:38

Bij pinball palace in de buurt van Oss hebben ze nog Naomi cabs staan.

http://www.flipperkast.nl/www.flipperka ... 7a25d85cb3

Hij is alle arcade spullen nu aan het opruimen volgens mij. De prijzen op de website kunnen nog dik omlaag want hij had de virtua tennis cab vorige week voor maar 750 euro op marktplaats staan. Ik kon de advertentie nu zo gauw niet meer vinden, maar het was zeker voor die prijs.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Aug 25, 2008 20:43

Ik kreeg vandaag een telefoontje van die dude met Naomi cabs, komt als het goed is binnenkort topic van.

Naomi alleen heeft geen extra voeding nodig, met GD rom soms niet, meestal wel.
BDT

Post by BDT » Mon Aug 25, 2008 22:37

Die NAOMI kasten zijn ook tof ja.

Iemand wel ervaring met NAOMI op New Astro City?

Heb Virtua Tennis, Virtua Striker 2 en Cosmic Smash. Volgens mij heeft Cosmic Smash enkel de mogelijkheid om op 31khz te spelen, maar dat weet ik niet zeker. Dat zal dan dus niet lukken op de astro city vrees ik...
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Aug 26, 2008 05:44

Ken wrote:Ik kreeg vandaag een telefoontje van die dude met Naomi cabs, komt als het goed is binnenkort topic van.

Naomi alleen heeft geen extra voeding nodig, met GD rom soms niet, meestal wel.


Zou leuk zijn een topic over die Naomi's.
Alleen die prijzen mogen wel (bijna) halveren, want voor 1800 euro kan je net zo goed half Europa afrijden voor eentje.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Aug 26, 2008 08:24

Ik heb een Naomi set up op m'n New Astro City gehad. Het is natuurlijk niet zo mooi als op een 31khz scherm van een Naomi, maar it'll do the trick.
BDT

Post by BDT » Tue Aug 26, 2008 08:53

Hoe erg is het verschil? Virtua Striker en Virtua Tennis er ook op gespeeld?

Wat is het meest ideale board in de new astro city?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Aug 26, 2008 09:34

Virtua Tennis alleen, verschil is natuurlijk behoorlijk. Naomi is echt gemaakt voor VGA/31khz.

Meest ideale boards zijn wat mij betreft MVS, CPS2, zeker om mee te beginnen.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Tue Aug 26, 2008 10:37

Ja, inderdaad, er werd onlangs op marktplaats een 4-slot mvs voor 50 euro aangeboden. En voor +- 25 euro per game, kan je voor 150 euro een hele vette set bemachtigen.
BDT

Post by BDT » Tue Aug 26, 2008 10:50

Maar uiteindelijk ben ik Sega fan en dan vooral van de Model 1 t/m 3 en NAOMI en latere games :-)

Wat is jullie advies: New Astro wel of niet kopen? Kan ik er niet beter een Model 2 ofzo inhangen? (want die zijn geen VGA 31 khz toch(n00b mode))
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Tue Aug 26, 2008 11:52

ST-V is ook een optie.
Ik zou zeggen, zorg dat je de vetste game(s) die je kent kan spelen.
En dat is een persoonlijke keus.
BDT

Post by BDT » Tue Aug 26, 2008 12:00

Wat gaan de anderen hier van het forum erin zetten dan? Eens kijken wat die gaan proberen...

Trouwens, NAOMI op 15khz is toch gewoon hetzelfde als een Dreamcast op een 'normale' tv? 31khz is net als Dreamcast met VGA Box. Als dat zo is: niets aan de hand toch :-)
BDT

Post by BDT » Tue Aug 26, 2008 12:44

Heb ik deze nodig voor Model2 op Jamma:

http://cgi.ebay.com/SEGA-MODEL-1-2-OR-3 ... dZViewItem
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Tue Aug 26, 2008 13:59

Zoiets heb je wel nodig, maar de omschrijving verklapt dat er e.e.a. los zou kunnen zitten en volgens mij garandeerd de verkoper niet de werking ervan.
Dat zou je dan zelf maar effe moeten navragen.
NOT IN PERFECT CONDTION

Maar het zou ook kunnen betekenen dat de kabel een beetje vies is, wat ie duidelijk ook is.
Vraag als je game hebt of ie kan garanderen dat het zeker werkt, of hij de kabel ook getest heeft.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Aug 26, 2008 15:36

Als je echt zo'n SEGA fan bent zoals je beweert te zijn, is een New Astro City een absoluut hoogtepunt van je fanboy carriere. Blind kopen.
BDT

Post by BDT » Tue Aug 26, 2008 15:48

Maar zoals ik al zei, Virtua Striker en Tennis zien er gewoon uit zoals op een normale TV toch?

Heb der zin in! :-)
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Tue Aug 26, 2008 15:52

Is waar Ken. Ik ben geen sega fanboy maar ben het door de astro bijna geworden.
Dat ik het niet ben geworden ligt meer aan mij (fanboy van iets, ik ? Nou ja, Cave misschien) dan aan de cab.

Ken wrote:Ik heb een Naomi set up op m'n New Astro City gehad. Het is natuurlijk niet zo mooi als op een 31khz scherm van een Naomi, maar it'll do the trick.


Kweet het maar die 150 euro van de capcom converter doe ik mss liever bij een naomi cab ........ zat ik zo te denken ...........

ST-V is idd een leuk bord: RSG !

Geen sega maar toch een aanrader, some taito goodness, het g-net systeem.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Tue Aug 26, 2008 18:48

Je can de new astro ook altijd nog tri-syncen als je er een Naomi op aan wil sluiten.
Dus een ander chassis kopen voor de monitor die er in zit.
BDT

Post by BDT » Tue Aug 26, 2008 19:59

Wat kost zo'n grapje ongeveer?
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Tue Aug 26, 2008 20:31

Heb toen een chassis bij cosmicco besteld voor ik geloof 180 euro.
Heb 'm toen wel door een tv-reparateur laten installeren.
BDT

Post by BDT » Tue Aug 26, 2008 20:41

en dat koste nog eens extra natuurlijk :)

Net ook eens naar STV gekeken. Ook leuk natuurlijk RS :-D

Niet eens duur, NAOMI spul is allemaal een stuk prijziger.
ne0

Post by ne0 » Wed Aug 27, 2008 06:20

ik zou je er even van verzekeren dat in de cab de originele dual sync (15 / 24khz) monitor zit. afaik werkt model2 en model3 op medium res (24khz), dus met puur een jamma loom kom je er niet als je monitor geen 24khz aan kan. Maar een new astro kan dat ales het goed is wel.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Aug 27, 2008 08:23

Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat een Naomi set up the way to go is als je net met een cab begint. Zeker niet als je geen 31khz scherm hebt.

Naomi is zoals je zelf zegt relatief prijzig, terwijl je op een VGA scherm met een Dreamcast dezelfde, zo niet betere graphics hebt. Met andere arcade hardware, zoals CPS2 ligt dat anders. CPS2 is nooit arcade perfect geport en MVS is niet betaalbaar als AES.

Mijn advies zou zijn: dump de Naomi en koop voor dat geld een leuke begincollectie van MVS en wellicht STV (kost toch geen drol). Toch vind ik ook van STV dat het eigenlijk weinig meerwaarde heeft t.o.v. Saturn (daarom heb ik zowel Naomi als STV weggedaan en me meer toegelegd op stuff die niet op een console, of veel te duur op een console is).
Post Reply